    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Aparat fotograficzny w wersji dla elektronika
    Date: Wed, 01 Sep 2010 16:20:45 +0200

    Am 01.09.2010 15:24, schrieb bartekltg:

    > Tą optyka, aby "powiekszyc", od biedy moze byc
    > porządna luneta/teleskop wstawione 'w drugą strone'.
    >
    > Chociaz do tych zastosowań i tak te 3um przy
    > bezpośrednim swieceniu (uwaga, nie za mocno;)
    > na matryce wystarczały.

    > Ładne. Moze sie kiedyś przydać:)
    > Jaką to cudo ma rozdzielczosc i głębie?
    > Bufor cykliczny?

    1536x512. Przetwarzanie bezpośrednio na czipie, z matrycy są ściągane
    wyłącznie współrzędne. Na burcie ma toto procesor 1536 bitowy oraz 1536
    procesorów 1 bitowych i parę innych śmieszności. Dynamika rzędu 4k (12
    bitów), trochę można jeszcze przesunąć. Jak prędkość może być mniejsza,
    to wykorzystując stopnie szarości można zwiększyć rozdzielczość.
    To wszystko przy algorytmie szukania plamki. Mogę dodać, że tego typu
    kamery są stosowane w namierzaniu szybkich pocisków (>= mach 3) do
    aktywacji aktywnego pancerza. Jaką częstotliwość osiągnęli nie wiem, bo
    było ściśle tajne, ale było to >200k pomiarów na sekundę.
    Mierzyłem tym też trajektorię bolca stycznika WN, z rozdzielczością
    50x50 mikro i 30kHz, oraz profil pasa jezdni o szerokości 3m z
    rozdzielczością 2x2x2 mm3 przez pojazd jadący z prędkością 60km/h (dwie
    kamery obok siebie).

    > Jak bedzie potrzebna, to nie ma rady. Ale wtedy
    > przetargi i inne cuda na kiju;]

    Nie ma sprawy, przetarg też dobry. Ale coby rozpisać i wiedzieć co się
    da, za ile i dlaczego tak drogo trzeba się rozejrzeć ;-).

    Waldek