  • 11. Data: 2010-08-23 11:34:39
    Temat: Re: Anteny - cb i fm problemy dwa (vw passat)
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Axel wrote:

    > Bzdura. Nic nie szumi, pod warunkiem przyzwoitego radia. No, chyba ze
    > mowisz tak wolno, jedno zdanie na kilometr...

    Nie bzdura tylko życie. Tobie nie będzie szumieć, bo inni nadają z
    dużych anten, Ciebie niestety słychać w trasie bardzo słabo. Słychać,
    że ktoś coś mówi, ale zrozumieć tego się nie da. Wczoraj rozmawiałem z
    człowiekiem, który jechał 19 km za mną, więc raczej to nie ja mam
    problem z zasięgiem.

  • 12. Data: 2010-08-23 21:00:13
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "jahi" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > że ktoś coś mówi, ale zrozumieć tego się nie da. Wczoraj rozmawiałem z
    > człowiekiem, który jechał 19 km za mną, więc raczej to nie ja mam

    Mowie, ze bzdura, bo zanim zalozylem swoja antene, posluchalem jak to dziala
    w innym samochodzie. Ze swojej ML-145.

    --
    Axel

  • 13. Data: 2010-08-23 22:41:32
    Od: n...@o...pl

    > W ciągu minuty spokojnie da się wyłuszczyć sprawę i uzyskać odpowiedź.
    Ale to już będzie prawie 5km. Z taka anteną można nie zdążyć ;-)
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 14. Data: 2010-08-24 08:25:09
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Axel wrote:

    > Mowie, ze bzdura, bo zanim zalozylem swoja antene, posluchalem jak to
    > dziala w innym samochodzie. Ze swojej ML-145.

    To może działać jak jeździsz głównymi drogami gdzie co parę kilometrów
    mijasz samochód z CB. Jak jedziesz bocznymi to rozmawiać zaczynasz jak
    zobaczysz antenę na mijanym samochodzie. Wtedy zakładając prędkość
    90km/h za dużo sobie nie pogadasz. Ja to piszę na podstawie doświadczeń
    z trasy, a nie akademickich rozważań.

  • 15. Data: 2010-08-24 09:18:04
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik jahi napisał:

    > Jasne, a potem mijasz się z takim i po trzech zdaniach tak szumi, że
    > przestajesz go rozumieć. Jedyna zaleta takich anten ujawnia się w
    > garażach.
    To nawet nie chodzi o szumienie ale o zwykle stanie w wiekszym korku. Klienci pytaja
    sie co 10s. "co
    to za koreczek" itp. bo dopiero dojechali do ostatniego autka - maj szpilki/gwozdzie
    na dachu +
    skrecone radia i nic nie slysza. A stojac w takim korku przez kilkanascie min. nie
    wspomne o
    dluzszym to mozna cholery dostac bo czlowiek na normalnej antenie wie o wiele
    wczesniej o korku i
    jego przyczynie oraz ewentualnym objedzie a takcy z micro antenkami pytaja co chwiel
    o droge i
    przyczyne korka :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 16. Data: 2010-08-24 22:00:23
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "jahi" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > zobaczysz antenę na mijanym samochodzie. Wtedy zakładając prędkość
    > 90km/h za dużo sobie nie pogadasz. Ja to piszę na podstawie doświadczeń

    Wiesz... CB w samochodzie uzywam od okolo 20 lat (z przerwa). I tez pisze na
    podstawie doswiadczen. Nie mialem problemu z dogadaniem sie z kierowcami
    ciezarowek na autostradach we Francji, Belgii, a takze w Niemczech, gdzie
    wolno nie jechalem. I wydumane problemy mnie nie interesuja.

    EOT

    --
    Axel

  • 17. Data: 2010-08-24 22:04:16
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wiele wczesniej o korku i jego przyczynie oraz ewentualnym objedzie a
    > takcy z micro antenkami pytaja co chwiel o droge i przyczyne korka :-)

    To kwestia kultury, a nie dlugosci anteny ;-P
    Jak sie dojedzie do korka, to nie trzeba pytac - zaraz ktos inny zapyta ;-)
    Dzisiaj mialem okazje posluchac pytan o przyczyne korka w al.Krakowskiej w
    DC. Slyszalem pytania (liczne) i odpowiedzi jadac dobre kilka kilometrow od
    rzeczonej ulicy.

    --
    Axel

  • 18. Data: 2010-08-25 08:38:06
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Axel wrote:

> [...]
    > z kierowcami ciezarowek na autostradach we Francji, Belgii, a takze w
    > Niemczech, gdzie wolno nie jechalem. I wydumane problemy mnie nie

    Generalnie dyskusja staje się jałowa. Napisałem jak to wygląda od
    strony osoby z dłuższą anteną. W razie czego to nie ja będę mieć
    problem.