  • 1. Data: 2012-06-08 09:33:23
    Temat: Antena do DVBT
    Od: tryton <d...@o...pl>

    Witam
    Mam obecnie zwykłą antene siatkową
    http://allegro.pl/i2345784772.html

    na której ledwo łapie cyfrówke naziemną, jakość sygnału jest 10-20,
    siła= 50%, odbieram zestawy na 25 kanale i 64, a pakietu na 48 zupełnie
    nie chwyta

    Czy po zakupie jakieś specjalnej anteny do DVBT typu:

    http://allegro.pl/i2377243687.html

    będzie lepiej czy gorzej poz względem odbioru sygnału?

  • 2. Data: 2012-06-08 09:57:02
    Temat: Re: Antena do DVBT
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Czy po zakupie jakieś specjalnej anteny do DVBT typu:
    > http://allegro.pl/i2377243687.html
    > będzie lepiej czy gorzej poz względem odbioru sygnału?

    To jest zwykła antena YAGI, a nie żadna "specjalna DVB-T",
    nie daj się nabierać na marketingowy bełkot ;-). Ale na
    pewno będzie dużo lepsza niż ta siatkowa, zakładając że
    wszystkie MUX-y masz nadawane z jednego miejsca. Spróbuj
    poszukać nieco dłuższej, bo skoro piszesz że na siatce
    praktycznie nic nie łapiesz to możliwe że ta 16-elem. może
    też dawać sygnał na granicy minimum...

  • 3. Data: 2012-06-08 10:20:10
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-06-08 09:57, Robert_J pisze:

> [...]
    > miejsca. Spróbuj poszukać nieco dłuższej, bo skoro piszesz że na siatce
    > praktycznie nic nie łapiesz to możliwe że ta 16-elem. może też dawać

    Jeśli przedpiśca chce odbierać 3 oddalone od siebie kanały, to powinien
    tak naprawdę kupić 3 Yagi, każdą strojoną na inny kanał. Trzeba znaleźć
    częstotliwości interesujących kanałów, obliczyć połowę długości fali i
    użyć Yagi ze szczebelkami oddalonymi właśnie o tą połowę długości. Dobre
    Yagi mają możliwość przesuwania szczebelków na ustroju nośnym, ale ta z
    Allegro widzę ma na stałe, więc taka "uniwersalna Yagi" to jest
    prawdopodobnie taka sama lipa jak siatkowe.

  • 4. Data: 2012-06-08 10:52:53
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Jeśli przedpiśca chce odbierać 3 oddalone od siebie kanały, to
    > powinien tak naprawdę kupić 3 Yagi,

    Teoretycznie tak, w praktyce nie.

    każdą strojoną na inny kanał.
    > Trzeba znaleźć częstotliwości interesujących kanałów, obliczyć połowę
    > długości fali i użyć Yagi ze szczebelkami oddalonymi właśnie o tą
    > połowę długości.
    Khe?

    > Dobre Yagi mają możliwość przesuwania szczebelków na
    > ustroju nośnym,

    Link do sklepu poproszę!

    ale ta z Allegro widzę ma na stałe, więc taka
    > "uniwersalna Yagi" to jest prawdopodobnie taka sama lipa jak siatkowe.

    Ta akurat ma zysk porównywalny z siatką.

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 5. Data: 2012-06-08 10:57:04
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Dobre Yagi mają możliwość przesuwania szczebelków na
    > ustroju nośnym,

    Gdzie taką widziałeś?

  • 6. Data: 2012-06-08 11:00:29
    Od: "Jarmiel" <j...@p...onet.pl>

    Sugeruję zajrzeć tu:
    http://www.dipol.com.pl/dobor_anteny_do_odbioru_nazi
    emnej_telewizji_cyfrowej_dvb-t__bib217.htm

    pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2012-06-08 11:05:37
    Od: AnonimGall <g...@b...com>

    Potrzebujesz wzmacniacza antenowego, jakis szerokopasmowy i bedzie OK:

    http://allegro.pl/sprzet-naziemny-wzmacniacze-49146

  • 8. Data: 2012-06-08 11:19:14
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Czy po zakupie jakieś specjalnej anteny do DVBT typu:

    Full HD 1080p ? Bo jeżeli nie to będą duże kwadraciki.

  • 9. Data: 2012-06-08 11:20:02
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-06-08 09:33, tryton pisze:
> [...]
    >
    > Czy po zakupie jakieś specjalnej anteny do DVBT typu:
    >
    > http://allegro.pl/i2377243687.html
    >
    > będzie lepiej czy gorzej poz względem odbioru sygnału?

    Pytanie jakiej jakości ta antena siatkowa, żeby mniej więcej zorientować
    się jaki zysk jest potrzebny. Dipol ma też anteny 19-to elementowe, ale
    różnicy w zysku jakoś nie widzę.
    Wydaje mi się, że na 95% będzie lepiej, bo Yagi znacznie lepiej tłumi
    sygnały boczne (odbicia).

    --
    Michał

  • 10. Data: 2012-06-08 11:24:03
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

> [...]
    > Allegro widzę ma na stałe, więc taka "uniwersalna Yagi" to jest
    > prawdopodobnie taka sama lipa jak siatkowe.

    Praktyczniej LPDA, ale Yagi TV zaprojektowane są przeważnie na wyższą
    częstotliwość, gdzie tłumienie trasy, kabla itd. jest większe i w całym
    bilansie poziom sygnału w gnieździe TV jest bardziej wyrównany.

    --
    Michał