  • Data: 2017-01-09 16:21:32
    Temat: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08-01-2017 o 21:41, Janusz_k pisze:
    > Akurat ją robiłem dla kolegi więc wiem co ona potrafi, nadajnik
    > widoczny, odległość 15km a antena bez wzm nie działa, że to kolega to
    > się pomęczyłem aby mu ją ustawić, normalnie dla ludzi daję yagę i po
    > problemie.

    Może ten nadajnik jakiś słaby.
    Brat sprawdził chyba 2 kupne pokojowe a potem zrobił tę i powieszona na
    klamce od okna mu śmiga bez problemów (16 km od nadajnika, nadajnik
    zasłonięty równoległym budynkiem). Już kilku jego sąsiadów korzysta
    właśnie z tej anteny.
    Może niektóre pokojowe lepsze od niej ale na pewno nie wszystkie, a nie
    wiemy jakie zostały sprawdzone.

    Akurat miesiąc temu kombinowałem z uruchomieniem sobie odbioru TV. Nie
    próbowałem innej tylko od razu tę. Gdańsk, parter, 16km od nadajnika w
    Chwaszczynie. W oknie po przeciwnej stronie niż nadajnik odbiera słabo
    (co chwilę zaniki), ale za to przeszukanie wyłapało też jakieś dalsze
    nadajniki, ale też słabo.
    Powiesiłem w oknie po stronie nadajnika (wg mapy prosta do nadajnika
    ociera się o krawędź innego budynku - w sumie nie mogę powiedzieć, ani,
    że jest widoczność, ani, że jej nie ma - ja z okna masztu nie widzę),i
    wpiąłem się w kabel od instalacji TV, która już nie jest używana, aby
    przenieść sygnał na tę druga stronę. Przypuszczam, że kabla jest ok 20m.
    Działa dobrze.

    Tego MUX8 też łapie, choć gabaryty anteny ewidentnie niedopasowane. Dla
    głównych MUX tuner pokazuje poziom sygnału rzędu 80%, a dla MUX8 rzędu
    15%, ale działa.
    P.G.