  • Data: 2010-12-09 09:16:07
    Temat: Re: Android - jak przywrócić polską czcionkę?
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-09 06:55, ALEX pisze:

    > W związku z czym nie trzeba się stresować i można pisać z PL-literkami.
    > I używać T9 :-)

    Problem w tym, że wątek jest o Androidzie :-) Pewnie producent wyszedł z
    założenia, że jeśli kogoś stać na Androida to i stać na podwyższone
    opłaty abonamentowe.

    > Pewnie telefon i sieć traktują go jako CSMS i dochodzą bajty sterujące.
    > BTW Jaki telefon?

    HTC Desire HD.
    Sprawdziłem - faktycznie poszły 3 SMS gdy wysłałem 136 znaków.
    Poczytałem o CSMS no i faktycznie: dla dłuższych wiadomości dodawane są
    nagłówki UDH posiadające długość 5 bajtów dla wiadomości 7-bitowych i 9
    bajtów dla 8-bitowych. Stąd takie "dziwne" skrócenie ilości dostępnych
    znaków.

    Szkoda, że dość często ludzie nie mają włączonej obsługi MMS. Tam można
    wpakować ze 4k tekstu w cenie jednego SMS.