  • Data: 2010-12-12 22:46:22
    Temat: Re: Android - jak przywrócić polskš czcionkę?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:27:44 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > A Palm Pilot, podobnie jak wszystkie inne Palmy, odniosły zarąbisty
    > sukces w XXI wieku, prawda?
    > Waldek, rozróżnij w końcu coś, co jest może i zaawansowane technicznie,
    > ale projektowane i sprzedawane w sposób inżynierski (czyli na nasze
    > lamerski) od tego, co klient kupuje, bo nawet ktoś mu wmówił, ze musi to
    > mieć, ale kupuje.

    Palm odniósł zarąbisty sukces na przełomie wieków. W dodatku to było jedno
    z niewielu urządzeń zaprojektowanych z sensem i kupowane, bo ludzie
    dokładnie tego potrzebowali.
    A później... w zasadzie popełnił ten sam błąd co Jobs, tyle, że nie miał na
    tyle zadufanych wyznawców, którym mógł wmówić it's not a bug, it's a
    feature. Tzn miał, ale było ich troche za mało.
    Błędem było robienie to co oni chcieli, a nie to co ludzie chcieli. Palm
    zaczął walczyć z Windows Mobile, zamiast pozostać przy prostym i skutecznym
    jak siekiera systemie tylko dodać do tego połączenie komórkowe.
    Zamiast Palma zrobił to RIM i zajął w Stanach jego miejsce. Przypatrz się
    starszym Blackberry, choćby pierwszym modelom które wchodziły do Polski
    (nie tak dawno, w 2005) - ich system do złudzenia przypomina stare Palm OS
    w niektórych miejscach.

    Tak to już jest, że jak jest dobre i - jak pisałem - skuteczne jak siekiera
    urządzenie, któremu brakuje kilka nowoczesnych funkcji, to zamiast je
    dokładać, robi się albo coś kompletnie innego i różnego od tego co było. A
    ludzie tego często nie akceptują.
    Palm zamiast dorobić dobrze wpasowany moduł GSM a później 3G poszedł w
    jakieś chore Life Drive, Blackberry i Nokia zamiast rozwinąć to co mają
    dobre, idą w jakieś popieprzone dotykowce, Microsoft całkowicie
    zajfonizował mobilny system..

    A kondycja Palma? Jest świetna odkąd ma za plecami kasę HP. Własnie
    wychodzą nowe zabawki, choć w Europie mało kto o nich będzie wiedział. Choć
    z drugiej strony jak odpowiednio rozwiną WebOS to tablety mają szansę
    namieszać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan