    From: "^ToM^" <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Analog Devices sample
    Date: Mon, 23 Apr 2012 04:34:27 -0700 (PDT)

    > Jakby to powiedzieć... Polak potrafi.
    > Za dużo chętnych było do dalszej kreatywnej odsprzedaży
    > tak pozyskanych elementów i się wkurwili.
    >
    > Pozdr. TC

    To nie ma żadnego związku z tym co tam druciarze sprzedają na allegro.
    Wysyłka próbek zależywyłącznie od polityki marketingowej na dany kraj.
    Rozmawiałem kiedyś w Niemczech na targach z dwoma przedstawicielami
    dużych koncernów, które takowe sample wysyłają. Jak z analiz wynika,
    że wysyłanie sampli, nie powoduje już wzrostu sprzedaży w danym kraju
    (rynek się nasycił) to się takowego procederu zaniechuje.
    Zauważcie, że wiele firm nadal wysyła sample bez problemów i
    zastanawiania się czy ktoś nimi handluje czy nie. Bawią mnie
    komentarze w rodzaju, że firma nie wysyła bo ktoś na allegro tym
    handluje. Skąd mieliby wiedzieć, że to co na allegro to są akurat ich
    sample.
    Zresztą generalnie jest tak, że nawet jak firma na dany kraj nie ma
    już programu sampli, to starczy do nich napisać i zwykle bez problemu
    rozpatrują indywidualne prośby. Dotyczy to także firm, które nigdy nie
    miały i nie maja programu sampli. Sam niejednokrotnie zamawiałem
    oryginalne wynalazki z różnych firm, np generatory ocxo czy dziwne
    układy radiowe od firm, które normalnie tego nie praktykują.
    Pozdrawiam
    Tomek