    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Analizator widma Atten - ktoś ma ?
    Date: Mon, 07 Oct 2013 03:40:24 +0200

    > Moim zdaniem warunki badań powinny być możliwie zbliżone do warunków
    > pracy.

    no ale to chyba się powinien o to martwić końcowy integrator, bo w sumie
    to on (niezależnie od mojego CE) powinien sobie przeprowadzać takie
    testy na swój system (którego mój sterownik jest częścią).
    Chociaż nie wiem jak, bo by musieli do laboratorium podciągnąć szyny :)

    > laboratorium w którym badasz. Jedne udostępnią ci w komorze swoje 24V i
    > nic ich nie obchodzi jakie będzie zasilanie w praktyce. W innym będą
    > uważać, że urządzenia zewnętrzne konieczne do pracy twojego urządzenia,
    > powinny być podczas pomiarów.

    no ale przecież nie może tak, że to "po uważaniu". Albo rybka albo twarożek.

    Musi być jakaś możliwość certyfikowania bez podłączonych elementów
    (oczywiście przy określeniu, jakie one powinny być), bo przecież na
    rynku są setki urządzeń tego typu - weźmy dowolny sterownik
    programowalny - użytkownik może sobie podłączyć pod to co zechce w
    ramach dopuszczalnego obciążenia. A sam sterownik CE ma...

    Szlag by ich wszystkich trafił z tą całą unią (przynajmniej w temacie CE :)