  • 1. Data: 2011-09-28 11:52:55
    Temat: Analizator akumulatorów (?)
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Jak się fachowo nazywa takie urządzenie, pozwala ładować i rozładowywać
    akumulatory ( np. NiMH ), z podaniem ładunku władowanego i
    wyciągniętego. Takie funkcje ma każda popularna ładowarka typu
    BC700/900, ale mnie interesuje urządzenie warsztatowo-laboratoryjne do
    kontroli pojemności, które pozwala na swobodne ustawienie prądów
    ładowania i rozładowania, progów napięć itd. Nie uśmiecha mi się
    projektować od zera, chyba że cena gotowego będzie zaporowa.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2011-09-28 12:04:50
    Temat: Re: Analizator akumulatorów (?)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PeJot,

> [...]
    > ładowania i rozładowania, progów napięć itd. Nie uśmiecha mi się
    > projektować od zera, chyba że cena gotowego będzie zaporowa.

    Szukaj ładowarki Pulsar.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-09-28 12:12:54
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 28.09.2011 13:52, PeJot pisze:
> [...]
    > ładowania i rozładowania, progów napięć itd. Nie uśmiecha mi się
    > projektować od zera, chyba że cena gotowego będzie zaporowa.

    BMS

    Battery Management System

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 4. Data: 2011-09-28 12:25:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    > ładowania i rozładowania, progów napięć itd. Nie uśmiecha mi się
    > projektować od zera, chyba że cena gotowego będzie zaporowa.

    praktycznie każda procesorowa ładowarka modelarska. Koszt to jakaś
    stówka za imax b6

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 5. Data: 2011-09-28 13:43:38
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-09-28 14:25, AlexY pisze:

    > praktycznie każda procesorowa ładowarka modelarska. Koszt to jakaś
    > stówka za imax b6

    Dzięki wszystkim za rady w postaci ładowarek modelarskich, ale ja
    potrzebuję urządzenia do badań, na podstawie których będę mógł walczyć z
    dostawcą. Czyli sprzęt _raczej_ laboratoryjny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2011-09-28 15:29:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Dzięki wszystkim za rady w postaci ładowarek modelarskich, ale ja
    > potrzebuję urządzenia do badań, na podstawie których będę mógł walczyć z
    > dostawcą. Czyli sprzęt _raczej_ laboratoryjny.

    czyli sprzęt z legalizacją, kalibracją i jakimś mądrym certyfikatem
    najlepiej... no fakt, te "zabawki" takich rzeczy nie mają. Z rozwiązań
    przemysłowych znam jedynie astratec'a http://www.astratec.co.uk

  • 7. Data: 2011-09-28 16:35:57
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-09-28 17:29, AlexY pisze:

    > czyli sprzęt z legalizacją, kalibracją i jakimś mądrym certyfikatem
    > najlepiej... no fakt, te "zabawki" takich rzeczy nie mają. Z rozwiązań
    > przemysłowych znam jedynie astratec'a http://www.astratec.co.uk

    Nic mi nie podchodzi, co najwyżej taka do akumulatorów do elektronarzędzi.

    Ale mam pomysł na już: mam pod ręką przyrząd podpięty do PC, który może
    rejestrować napięcie i prąd w obydwie strony. Stąd policzę ładunki.
    Sterowaniem procesem ładowanie/rozładowanie zajęła by się ładowarka
    modelarska. Który z wymienionych modeli ma najsensowniej rozwiązane
    źródła ładowania i rozładowania ? Chciałbym mieć wygodną regulację i
    stabilizację prądu i powtarzalne progi napięcia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2011-09-28 16:58:10
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:

> [...]
    > źródła ładowania i rozładowania ? Chciałbym mieć wygodną regulację i
    > stabilizację prądu i powtarzalne progi napięcia.

    Coś wydziwiasz, zdecyduj się co potrzebujesz, teraz wychodzi że wcale
    sprzęt laboratoryjny być nie musi, ładowarka o której wspomniałem ma
    port komunikacji (potrzebny konwerter TTL-RS) oraz współpracuje z
    programem logview http://www.logview.info/ (oraz zapewne paroma innymi)

  • 9. Data: 2011-09-28 17:18:23
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 28.09.2011 15:43, PeJot pisze:
    > Dzięki wszystkim za rady w postaci ładowarek modelarskich, ale ja
    > potrzebuję urządzenia do badań, na podstawie których będę mógł walczyć z
    > dostawcą. Czyli sprzęt _raczej_ laboratoryjny.

    http://wamtechnik.pl/?mod=products&act=show_sub&c_id
    =16&s_id=29

    Znam, dobry sprzęt.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 10. Data: 2011-09-28 17:18:26
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-09-28 18:58, AlexY pisze:

    > Coś wydziwiasz, zdecyduj się co potrzebujesz, teraz wychodzi że wcale
    > sprzęt laboratoryjny być nie musi,

    Powinien. A ten przyrząd o którym myślę, który mierzyłby ładunek,
    papiery ma. Soft jest gotowy. Trzeba tylko sterować procesem
    ładowanie/rozładowanie i to mogłaby robić ładowarka modelarska. Tania i
    popularna, łatwa do zakupienia. Specprzyrządu z marszu kupić się nie da
    - plan zakupów, 10.000 podpisów, czas realizacji zamówienia.......Może
    za rok miałbym na biurku :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem