  • 11. Data: 2010-10-19 19:33:13
    Temat: Re: Amortyzatory na tył
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Sachsa absolutnie odradzam - nie wiem czy ja mam pecha, ale zarówno w
    > Lybrze jak i swego czasu w Escorcie po ~1,5 roku użytkowania (20-30 kkm
    > przebiegu) po prostu się rozszczelniały i 'wylewały'. Ja się wyleczyłem
    > na tą chwilę z produktów o tak słabej kontroli jakości.

    trochę Sachsów (gazowych) sprzedałem i nie było problemu (jeden przypadek
    pamiętam ale facet tak uwalił w dziurę że skrzywił czop piasty - więc trudno
    żeby się amortyzator nie wylał), do opli zresztą swego czasu Sachs szedł w
    oryginale, na forum Astry też są same dobre opinie o nich (czego nie można
    powiedzieć np o Bilsteinie - wadliwa seria B4 na tył do Astr G 4/5dr),

    brat

  • 12. Data: 2010-10-19 23:28:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-19 16:28, Olek pisze:

    > moim zdaniem gazówki są bardziej miękkie, wszystkie olejowe jakie miałem
    > są wyczuwalnie twardsze

    Zasadniczo siła tłumienia nie musi zależeć od tego w jakiej technologii
    wykonano amortyzator (bo to zależy tylko od rodzaju zastosowanych zaworków).

    Ale zazwyczaj jest tak, że amortyzator gazowo-olejowy będzie twardszy
    niż olejowy.
    Po prostu sprężony gaz przeciwdziała pienieniu się oleju i utraty
    tłumienia przy ciężkiej pracy i dlatego używa się go w tych
    amortyzatorach które będą twardsze.

  • 13. Data: 2010-10-20 07:42:48
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "babinicz" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mam pytanie dotyczące wyboru nowych amorków na tył do Clio II, (przebieg
    > na oryginalnych 130k.km). Obecnie wyraźnie pogorszył się komfort jazdy w
    > II klasie. Sprężyny natomiast zostały niedawno wymienione.
    > Jakiej firmy możecie polecić?
    > Zdania sprzedawców są bardzo podzielone, jedni uznają wyłącznie Kayaba
    > inni Sachc lub Monroe - wzajemnie psiocząć na pozostałe.
    > Jeszcze inni mówią, ze po co tyle płacić jak można założyć GH czy
    > francuskie "Rekord" na jedne i drugie dają po 2 lata gwarancji bez limitu
    > km.
    [...]

    Wyszło mi na badaniu technicznym, że padł jeden amortyzator z tyłu, Mrgane
    Classic

    Założyłem 2 szt. GH i okazało się, że na mrozie są głośne, słychać stuki.
    Brz mrozu - ok, czy ktoś tak też miał?

    pzdr., R.G.

  • 14. Data: 2010-10-20 15:24:19
    Od: "babinicz" <b...@o...pl>

    Użytkownik "babinicz" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    Dziękuję wszystkim za porady, po części Wasze spostrzeżenia są zgodne z
    informacjami które wygrzebałem na innym forach.
    Wybiorę chyba Kayaba, choć to wielka zagadka, bo obecnie ta firma z Japonią
    niewiele ma już wspólnego.

    Pozdrawiam
    babinicz