eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlusy (aluminiowe felgi)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 58

  • 31. Data: 2019-02-20 23:14:33
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** RadoslawF pisze tak:

    >>> Uważaj z tym rozwijaniem bo wyjdzie ci powierzchnia z obu stron.
    >>> Ale jak masz wątpliwości to zejdź z miarką do garażu czy na
    >>> parking, zmierz i policz.
    >>
    >> Jeszcze sasiedzi pomyślą że koła kradnę.
    >
    > To zrób to jutro rano jak będziesz do pracy jechał.

    aż tak mnie to nie obchodzi.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger


  • 32. Data: 2019-02-23 09:14:10
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
    > W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
    >
    >> Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
    >> drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.
    > W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze pryspieszenie
    (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
    > W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele samochodow, w ktorych
    alufelgi sa ciezsze od stalowych...
    > Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta samochodu na
    standardowych stalowych ;)
    > To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.
    >
    >

    No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
    okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich
    parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to
    ostatnie..


  • 33. Data: 2019-02-23 09:14:35
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-19 o 14:07, Miroo pisze:
    > W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:
    >>
    >> Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?
    >
    > Moda modą, ale estetyka też ma znaczenie
    >
    > Pozdrawiam
    >
    >

    Ale chodzi o to że 90% stalówek to istne potworki czy o skład stopu - to
    za sprawą aluminium ładniej wyglądają ?


  • 34. Data: 2019-02-23 09:15:11
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-19 o 18:09, Poldek pisze:
    > W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:
    >>
    >> Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?
    >>
    >
    > Raczej kwestia wyglądu, mody, a przede wszystkim tego, że więcej można
    > zarobić na sprzedawani i serwisowaniu, oraz wymianie opon. Masa
    > nieresorowana wbrew pozorom nie jest wcale mniejsza - felgi aluminiowe
    > nie są wcale lżejsze od stalowych 2 × tańszych. Dopiero alusy 5 razy
    > droższe od stalowych mają szanse być nieco lżejsze. Za to przy
    > uszkodzeniu koszty - jak to ładnie zwykli pisać portalowi pisarze -
    > "szybują w górę".


    Nie bardzo rozumiem tą "masę nieresorowaną" w wypadku felg.. na czym
    konkretnie polega w tej kwestii problem stalówek?


  • 35. Data: 2019-02-23 09:15:32
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-19 o 19:09, Peter pisze:
    > W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:
    >>
    >> Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?
    >>
    >
    >
    > koła to połowa wyglądu samochodu


    Czyli zakładamy, mamy zakładać że aluminium= piękno?


  • 36. Data: 2019-02-23 09:20:49
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-20 o 21:49, Marek S pisze:
    > W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:
    >>
    >> Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?
    >>
    >
    > Jako użytkownik alufelg letnich i zimowych (w sensie, że mam 2
    > komplety) mogę napisać iż ani jedno ani drugie do mnie nie przemawia.
    >
    > 1. Za diabła nie mogłem dostać stalowych 18tek bo Merca.
    >
    > 2. Alu są o dwie klasy bardziej estetyczne jak dla mnie. Estetykę cenię.
    >
    > 3. Praktyczność? Hmmm... trzeba się z nimi jak z jajkiem obchodzić,
    > szczególnie gdy opony nie mają wysokiego profilu. Przy nie wzmacnianej
    > zimowej oponie i ciężkim aucie roztrzaskanie felgi na pozimowych
    > dziurach nie jest wyczynem. Na wzmacnianej jest znacznie lepiej ale
    > też ryzyko istnieje. Letnie ... szybka jazda autostradowa, kamyki
    > obtłukują lakier. Zawsze trafi się jakiś mocniejszy strzał.
    >
    > Kolejna rzecz - brudzenie się felg od klocków. Na zwykłych to koszmar.
    > 2 przejażdżki i felga wygląda jak rok nie czyszczona. Na niskopylących
    > jest nieporównywalnie lepiej ale syf też osiada. Stalowe zasłaniają
    > cały syf więc się ich nie czyści, bo nawet nie ma jak.
    >

    Czyli jak dla Ciebie głównym motywem jest brak odpowiednich stalowych
    zamienników. Swoją drogą ciekawe dlaczego producenci stalówek tak słabo
    się starają w kwestii ich wyglądu..

    Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej
    szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na
    monstrualnych alusach.


  • 37. Data: 2019-02-23 09:48:40
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-02-2019 o 09:20, Trybun pisze:

    > Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej
    > szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na
    > monstrualnych alusach.

    Nie sposób się nie zgodzić.
    Totalnie nie rozumiem wiejskiego tuningu, maksymalizującego wielkość
    felgi i minimalizującego prześwit.
    Przy okazji drastycznie pogarszając możliwości auta i jego właściwości
    jezdne, w każdym miejscu poza torem.

    Wszystko musi mieć swoje granice.


  • 38. Data: 2019-02-23 11:36:35
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-23 o 09:48, Cavallino pisze:
    > W dniu 23-02-2019 o 09:20, Trybun pisze:
    >
    >> Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej
    >> szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na
    >> monstrualnych alusach.
    >
    > Nie sposób się nie zgodzić.
    > Totalnie nie rozumiem wiejskiego tuningu, maksymalizującego wielkość
    > felgi i minimalizującego prześwit.
    > Przy okazji drastycznie pogarszając możliwości auta i jego właściwości
    > jezdne, w każdym miejscu poza torem.
    >
    > Wszystko musi mieć swoje granice.
    >

    Niejaki p. Klimek z TVN Turbo twierdzi inaczej - on "uszlachetnił"
    obniżając i tak już niski prześwit i zakładając szerokie kalosze do auta
    klienta, i w sumie pies go tam trącał, ale po co ta mowa o ładnym
    wyglądzie.. popieprzony celebryta.


  • 39. Data: 2019-02-23 12:12:17
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-02-19 o 12:59, Adam pisze:
    > W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:
    >>
    >> Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?
    >>
    >
    > Mniejsza masa nieresorowana.
    >
    >
    Fragment artykułu:
    Felgi aluminiowe są lżejsze od stalowych.

    To jest mit, z którym spotykam się dosyć często. Proces produkcji i
    wymogi konstrukcyjne felgi aluminiowej sprawiają, że zawiera ona większe
    ilości materiału, a w efekcie może ważyć nieco więcej od felgi stalowej.

    Obecnie do produkcji najwyższej jakości obręczy aluminiowych
    wykorzystuje się technologię Flow-Forming, która polega na operacji
    walcowania kół po ich odlaniu. Dzięki temu możliwe staje się osiągnięcie
    nie tylko niewielkiej wagi obręczy, ale też podwyższonej wytrzymałości
    konstrukcji.

    Najlżejsze i najmocniejsze felgi powstają w procesie odkuwania. Są one
    jednak znacznie droższe od tradycyjnych obręczy odlewanych.

    ----

    Zwykła felga aluminiowa jest cięższa od stalowej, bo aluminium ma
    mniejszą wytrzymałość i robi się grubsze profile. Dopiero droższe felgi
    z odpowiednich stopów o odlewane są lżejsze, bo są odchudzone.

    T.



  • 40. Data: 2019-02-23 12:13:08
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-02-23 o 09:14, Trybun pisze:
    > W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
    >> W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
    >>
    >>> Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
    >>> drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.
    >> W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze
    >> pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
    >> W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele
    >> samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych...
    >> Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta
    >> samochodu na standardowych stalowych ;)
    >> To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.
    >>
    >>
    >
    > No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
    > okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich
    > parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to
    > ostatnie..
    >

    Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną.
    T.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: