  • 1. Data: 2014-03-06 14:34:37
    Temat: Aluminium kontra fotony
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy to prawda, że aluminiowe obudowy tabletów
    skutecznie przeszkadzają łączności bezprzewodowej
    typu WiFi, 3G, BT itp.?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2014-03-06 16:32:32
    Temat: Re: Aluminium kontra fotony
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Czy to prawda, że aluminiowe obudowy tabletów
    > skutecznie przeszkadzają łączności bezprzewodowej
    > typu WiFi, 3G, BT itp.?

    Z całą pewnością aluminium skutecznie blokuje fotony.

    --
    MN

  • 3. Data: 2014-03-06 17:01:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" 5318950f$0$2379$6...@n...neostrada.pl

    > Z całą pewnością aluminium skutecznie blokuje fotony.

    A jak ze skutecznością tłumienia/blokowania łączności
    bezprzewodowej?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-03-06 17:13:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > "Marcin N" 5318950f$0$2379$6...@n...neostrada.pl

    > A jak ze skutecznością tłumienia/blokowania łączności
    > bezprzewodowej?

    Znakomicie.

    Aluminium jest świetnym przewodnikiem. Jak każdy przewodnik - już
    minimalna grubość (rzędu pojedynczych mikrometrów) uziemionej blaszki -
    tłumi całkowicie sygnał E-M.

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-03-07 07:45:17
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > "Marcin N" 5318950f$0$2379$6...@n...neostrada.pl

    > A jak ze skutecznością tłumienia/blokowania łączności
    > bezprzewodowej?

    A czym leci ta łączność bezprzewodowa, jak nie fotonami?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2014-03-07 07:53:16
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 07/03/14 07:45, sqlwiel wrote:

    > A czym leci ta łączność bezprzewodowa, jak nie fotonami?

    Tego to najtęższe fizyczne głowy nie potrafią do końca ustalić
    jednoznacznie...
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dualizm_korpuskularno-f
    alowy

    --
    Alf/red/

  • 7. Data: 2014-03-07 09:22:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Alf/red/" lfbqct$ukv$...@n...news.atman.pl

    > Tego to najtęższe fizyczne głowy nie potrafią do końca ustalić jednoznacznie...
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Dualizm_korpuskularno-f
    alowy

    Dualizm korpuskularno-falowy - cecha obiektów kwantowych
    (np. fotonów, czy elektronów) polegająca na przejawianiu,
    w zależności od sytuacji, właściwości falowych (dyfrakcja,
    interferencja) lub korpuskularnych
    --> (dobrze określona lokalizacja,pęd).

    Zasada nieoznaczoności mówi, że nie można z dowolną
    dokładnością wyznaczyć jednocześnie położenia i pędu cząstki.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_nieoznaczono%C5%
    9Bci

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Foton

    W fizyce foton jest kwantem pola elektromagnetycznego,
    np. światła widzialnego,

    -=-

    A jak się ma aluminiowa obudowa do łączności bezprzewodowej?
    Czy to prawda, że urządzenia (tablety przykładowo) w aluminiowej
    obudowie mają problemy z WiFi, 3G, BT itp.?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2014-03-07 09:52:35
    Od: K <...@...c>

    > A jak się ma aluminiowa obudowa do łączności bezprzewodowej?
    > Czy to prawda, że urządzenia (tablety przykładowo) w aluminiowej
    > obudowie mają problemy z WiFi, 3G, BT itp.?

    dlatego producenci robia je w aluminiowej obudowie z aluminiowym
    wyswietlaczem.

  • 9. Data: 2014-03-07 10:52:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > A jak się ma aluminiowa obudowa do łączności bezprzewodowej?
    > Czy to prawda, że urządzenia (tablety przykładowo) w aluminiowej
    > obudowie mają problemy z WiFi, 3G, BT itp.?

    Prawdą jest, że metal może być i jest powodem utrudnień w łączności.
    O ile w plastikowej obudowie antena umieszczona byle gdzie - jakoś sobie
    poradzi, o tyle w metalowej - nie jest tak prosto. Projektanci
    kombinują, żeby ten sygnał jakoś przebił się przez obudowę.

    Za to metalowa obudowa jest trwalsza. Coś za coś.

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-03-07 15:55:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" 531996d4$0$2365$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > jest tak prosto. Projektanci kombinują, żeby ten sygnał
    > jakoś przebił się przez obudowę.

    > Za to metalowa obudowa jest trwalsza. Coś za coś.

    Moje pytanie skierowałem do praktyków:

    -- Czy ci, którzy mają tablety w aluminiowej obudowie,
    mają problemy z WiFi itp.?

    Co do wytrzymałości -- wojny rosyjsko-ukraińskiej nie będzie,
    więc nie zależy mi na tej wytrzymałość aż tak mocno. ;)

    -=-

    W 1914 roku, akurat 100 lat temu, starły się wojska różnych
    religii, aby móc mordować, gwałcić, sycić wszelkie pożądania,
    (trochę tu zacytowałem)
    czyścić etnicznie Ziemię z dzieci szatana itd... Ukraina jest
    prawosławna, Rosja jest prawosławna, Wladimir I Putin Łagodny
    jest prawosławny -- wojny nie będzie! Ukraińcy wezmą od UE
    tyle, ile zdołają, od FR jeszcze więcej a świat przypomni
    sobie o tym, że Bóg, spokój i jedzenie to dobra dla ludzi
    najwyższe. :)

    Zabijanie innowierców daje przepustkę do nieba, ale
    zabicie człowieka tej samej religii skutkuje piekłem,
    dlatego konflikt ukraiński będzie gasł samoczynnie...

    Tedy i na wytrzymałości tabletu mi nie zależy tak mocno
    jak na funkcjonalności.

    -=-

    Włókna węglowe, grafeny (inna pisownia?) włókna szklane,
    żywice epoksydowe, ABS, polietylen, nylon, kewlar -- to
    nie jest wytrzymałe? ;)

    Aluminium jest miękkie i utlenia się na powierzchni, co
    zapobiega dalszej korozji. Jest efektowne, o ile jest
    czyste, ale konstruktywnie jest raczej słabe. Co innego
    duraluminium czy stal -- ta z kolei jest ciężka. Zarówno
    stal, jak i duraluminium korodują inaczej niż aluminium.

    -=-

    Pytanie nadal aktualne -- czy obudowa metalowa nie zakłóca pracy WiFi, BT i 3G?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'