  • 41. Data: 2020-04-28 13:03:16
    Temat: Re: Alternatywne tusze do drukarek - aktualizacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-04-27 o 17:30, J.F. pisze:

    >Ale to się tyczy tuszy do rysowania/pisania, w drukowaniu wiele razy
    >widziałem określenie solid ink dla rozróżnienia atramentu od tuszu.

    po haslem solid ink to oni znaja to
    https://en.wikipedia.org/wiki/Solid_ink

    >Nie znam niemieckiego i terminologia też stamtąd nie pochodzi, więc
    >mogą sobie nazywać jak im wygodnie.

    Akurat jak widac - "tusz" to chyba z niemieckiego przejelismy.
    A moze oni od nas ?

    Przy okazji przypomnieliscie mi firme Rotring.
    Marzenie studenta swego czasu ... i juz tylko jakies resztki jej
    zostaly :-)

    J.

  • 42. Data: 2020-04-28 14:49:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-28 o 11:57, Piotr Gałka pisze:
    > (...)
    > Po 1200 stronach napisało, że konic tonera. No to przestawiłem mu flagę
    > - ignoruj. Wkrótce wydruki zaczęły być blade to zmieniłem z -6 na +6.
    > Gdy znów się zrobiły blade (w sumie było już ponad 1400stron) wymieniłem
    > toner.

    Na jakimś szkoleniu dawno temu słyszałem, że można w ten sposób uwalić
    bęben.
    Nie wiem, czy to prawda.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 43. Data: 2020-04-28 15:01:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-28 o 12:01, Janusz pisze:

    > Nie, to zupełnie inna technologia, w woskowych były 'mydełka' które się
    > rozpuszczały i płynny wosk był natryskiwany na papier.
    > W termosublimacyjnych masz taśmę woskową z której grzałka bezpośrednio
    > odparowuje wosk na papier, też wosk ale technika nakładania inna.

    > Eee trochę pojechałeś :) atramentówka daje więcej kropli bo krople mają
    > stałą wielkość i dlatego ilością reguluje intensywność, ale dpi to za
    > bardzo nie zmienia.

    To chyba trochę nie tak.

    Bardziej chodzi o LPI.
    "Punkt" dla "kredkowych" to punkt w jakimś-tam kolorze i nasyceniu. A
    nasycenie uzyskuje się przez ilość barwnika.
    Natomiast tusz albo laser - nasycenie uzyskuje się przez ilość kropli w
    zadanym obszarze i ten obszar jest traktowany jako "punkt".

    Przepraszam, nie znam określeń, stąd wyszło mi takie mydło.

    W każdym razie - tam, gdzie drukarka termiczna kładzie jeden punkt,
    laser czy atrament musi walnąć kilka, kilkadziesiąt czy kilkaset
    pojedynczych punktów.

    Stąd fotka wydrukowana na drukarce termicznej 600dpi wygląda lepiej, niż
    na atramencie 4800dpi.

    Tytaj dużo mógłby powiedzieć Qba z Krakowa, ale on już lata temu zmienił
    profesję i nie pisuje na grupach foto.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 44. Data: 2020-04-28 15:26:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-04-28 o 14:49, Adam pisze:

    > Na jakimś szkoleniu dawno temu słyszałem, że można w ten sposób uwalić
    > bęben.
    > Nie wiem, czy to prawda.

    Też mi się obiło o uszy, ale nie wiem jaki miałby być mechanizm uwalania
    więc uznałem, że taki mechanizm nie istnieje :)

    Żona zaczęła więcej drukować więc już dwa kolejne normalne tonery
    zostały zużyte (każdy do skutecznego wyczerpania). Po pierwszym jeszcze
    sprawdzałem, że dzięki odpowiednim ustawieniom wydrukowało się więcej
    niż teoria przewiduje, ale już potem straciłem zapał.
    Na razie nie zauważyłem żadnych problemów, które mogłyby świadczyć o
    problemach bębna.
    P.G.

  • 45. Data: 2020-04-28 15:35:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2020-04-27 o 16:22, J.F. pisze:

> [...]
    >wyboru) koszt jednej strony dla Brothera liczyłem tylko toner.

    >Fabryczny (niepełny) toner miał starczyć na 700 stron.
    >Ale znalazłem dwa ustawienia oszczędzające toner. Jedna jakaś flaga i
    >coś (intensywność) ustawiane od -6...+6.
    >Przy zmianie między 0 a -6 nie widziałem różnicy więc ustawiłem -6.
    >Długo mi zajęło aby się dopatrzeć co ta flaga zmienia - jakoś
    >minimalnie cieńsze czcionki więc też przestawiłem na oszczędzanie.
    >Po 1200 stronach napisało, że konic tonera. No to przestawiłem mu
    >flagę - ignoruj. Wkrótce wydruki zaczęły być blade to zmieniłem z -6

    Co to za flaga ignorowania ?
    Ja srubokretem zmienialem toner na "nowy", to sie okazywalo, ze drugie
    tyle mozna wydrukowac.

    J.

  • 46. Data: 2020-04-28 20:01:01
    Od: g...@g...com

    użytkownik Adam napisał:

    > Stąd fotka wydrukowana na drukarce termicznej 600dpi wygląda lepiej, niż
    > na atramencie 4800dpi.

    Głowica typowego epsona ma dysze rozstawione co 1/180" co daje 0,14mm.
    Odstęp grzałek w termosublimacji masz 0,04mm.
    Do tego grzałka w termosublimacji ma szerszy zakres modulacji (256?),
    dysza epsona daje tylko 2pL-30pl, przy czym tego kleksa 2pL i tak widać gołym okiem.

  • 47. Data: 2020-04-28 20:43:49
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    > Eee trochę pojechałeś :) atramentówka daje więcej kropli bo krople mają
    > stałą wielkość i dlatego ilością reguluje intensywność, ale dpi to za

    Ale nie tylko dpi jest ważne. Przy atramentówkach masz piksele z kropek
    oo jednej jasności i dość ostre natomiast w termosublimacyjnych kontury
    pixeli są rozmyte z powodu rozchodzenia się ciepła i dodatkowo
    intensywność koloru jest płynnie regulowana.
    Sam raz miałem okazję zobaczyć taki wydruk i pod lupą wyglądał lepiej
    niż odbitki fotograficzne...
    Tego nie da się w prosty sposób porównać ale wydruk jest o niebo
    ładniejszy pod lupą niż z lasera kolorowego w trybie foto Xeroxa 7225.

    --
    pzdr, j.r.

  • 48. Data: 2020-04-29 11:39:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-28 o 20:43, jacek pisze:

> [...]
    > Tego nie da się w prosty sposób porównać ale wydruk jest o niebo
    > ładniejszy pod lupą niż z lasera kolorowego w trybie foto Xeroxa 7225.
    To że są ładniejsze to się zgodzę. Ale efektywna rozdzielczość jest
    porównywalna z plujką.

    --
    Janusz