  • Data: 2020-04-28 15:01:32
    Temat: Re: Alternatywne tusze do drukarek - aktualizacja
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-28 o 12:01, Janusz pisze:

    > Nie, to zupełnie inna technologia, w woskowych były 'mydełka' które się
    > rozpuszczały i płynny wosk był natryskiwany na papier.
    > W termosublimacyjnych masz taśmę woskową z której grzałka bezpośrednio
    > odparowuje wosk na papier, też wosk ale technika nakładania inna.

    > Eee trochę pojechałeś :) atramentówka daje więcej kropli bo krople mają
    > stałą wielkość i dlatego ilością reguluje intensywność, ale dpi to za
    > bardzo nie zmienia.

    To chyba trochę nie tak.

    Bardziej chodzi o LPI.
    "Punkt" dla "kredkowych" to punkt w jakimś-tam kolorze i nasyceniu. A
    nasycenie uzyskuje się przez ilość barwnika.
    Natomiast tusz albo laser - nasycenie uzyskuje się przez ilość kropli w
    zadanym obszarze i ten obszar jest traktowany jako "punkt".

    Przepraszam, nie znam określeń, stąd wyszło mi takie mydło.

    W każdym razie - tam, gdzie drukarka termiczna kładzie jeden punkt,
    laser czy atrament musi walnąć kilka, kilkadziesiąt czy kilkaset
    pojedynczych punktów.

    Stąd fotka wydrukowana na drukarce termicznej 600dpi wygląda lepiej, niż
    na atramencie 4800dpi.

    Tytaj dużo mógłby powiedzieć Qba z Krakowa, ale on już lata temu zmienił
    profesję i nie pisuje na grupach foto.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam