-
21. Data: 2018-04-17 23:14:40
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
news:2243a69d-8c81-4f49-bc3b-73fdad98277f@googlegrou
ps.com...
> Jeszcze troche i pojawia sie ogloszenia " samochod z gaznikiem kupie, stan
> obojetny".
A wcale się nie zdziwię - dziś jakieś wtryski, gdzie choć trochę inne paliwo
i całość szlag trafia. A kiedyś - teoretycznie w starszych autach trzeba
było przestawiać zapłon, przy zmianie L.O. paliwa. Ruska benzyna, wg słów
żołnierza (to w .pl było), L.O.93, to auto, dwusuw (nominalnie 78/85), czyli
Skarpeta, jechał na niej jak marzenie, palił z dotyku, a ciągnął, że chyba
TIRy można by holować. Bez przestawiania zapłonu.
Stan raczej nie obojętny, ale myślę, że będą ogłoszenia - samochód z
gaźnikiem kupię, aby tylko był w stanie się ruszyć. Bo jak silnik zatarty, z
połamanymi kijami i pęknietym (od złamanego kija) blokiem, to nie wiem, czy
ktoś zechce...; chyba, ze silnik może skądś załatwić. Wcale się nie zdziwię,
jeśli tak będzie.
I CB radio taryfiarza obok nie zgasi połowy elektroniki...
--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...
-
22. Data: 2018-04-18 07:50:33
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Tue, 17 Apr 2018 11:23:43 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
> Jeszcze troche i pojawia sie ogloszenia " samochod z gaznikiem kupie,
> stan obojetny".
E tam, dobry wtrysk nie jest zły. W mojej Nivie mam jednopunktowy wtrysk,
i w porównaniu ze starszymi modelami 1600 to o niebo mniej problemów.
Mateusz
-
23. Data: 2018-04-18 09:08:29
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
news:5ad6dca9$0$7172$426a74cc@news.free.fr...
> On Tue, 17 Apr 2018 11:23:43 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
>> Jeszcze troche i pojawia sie ogloszenia " samochod z gaznikiem kupie,
>> stan obojetny".
>
> E tam, dobry wtrysk nie jest zły.
Słowo-klucz
> W mojej Nivie mam jednopunktowy wtrysk,
> i w porównaniu ze starszymi modelami 1600 to o niebo mniej problemów.
Tylko właśnie, jak z sytuacją... jak z podatnością na sytuacje
"ponadnormalne", jak np. trzeba będzie wlać paliwo dajmy na to 94, zamiast
98, albo odwrotnie?
Znow jako przykład - moja centrala, wpadam na usterkę, że na jednej z
central miejskich mam 74V, zamiast normatywnych 50. Centrala nadal chodziła,
łączność była, technik tylko musiał przykręcić zasilanie, bo z jakiegoś
powodu skoczyło. Czy przeżyła by to centrala elektroniczna?
Tak, czy wtrysk przeżyłby paliwo, różniące się o, jak z tą centralą, o
prawie 50%? Ciekawi mnie to... Jak małego Jasia :))
--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...
-
24. Data: 2018-04-18 10:57:03
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pb5o3p$fcj$...@n...news.atman.pl...
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w
wiadomości
>> Jeszcze troche i pojawia sie ogloszenia " samochod z gaznikiem
>> kupie, stan obojetny".
>A wcale się nie zdziwię - dziś jakieś wtryski, gdzie choć trochę inne
>paliwo i całość szlag trafia. A kiedyś - teoretycznie w starszych
>autach trzeba było przestawiać zapłon, przy zmianie L.O. paliwa.
>Ruska benzyna, wg słów żołnierza (to w .pl było), L.O.93, to auto,
>dwusuw (nominalnie 78/85), czyli Skarpeta, jechał na niej jak
>marzenie, palił z dotyku, a ciągnął, że chyba TIRy można by holować.
>Bez przestawiania zapłonu.
Bo to tylko w jedna strone dziala.
Za niska LO - bedzie spalanie stukowe, to bedzie zle. Opoznisz zaplon,
moze wystarczy.
Za wysoka LO ... nic sie nie dzieje, mozna jechac.
Mozna przyspieszyc zaplon i podniesc sprawnosc silnika, ale nie
trzeba.
J.
-
25. Data: 2018-04-18 20:12:56
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5ad7085f$0$678$65785112@news.neostrada.pl...
>>Ruska benzyna, wg słów żołnierza (to w .pl było), L.O.93, to auto, dwusuw
>>(nominalnie 78/85), czyli Skarpeta, jechał na niej jak marzenie, palił z
>>dotyku, a ciągnął, że chyba TIRy można by holować. Bez przestawiania
>>zapłonu.
>
> Bo to tylko w jedna strone dziala.
> Za niska LO - bedzie spalanie stukowe, to bedzie zle. Opoznisz zaplon,
Nawet bardzo źle. Widziałem tłoki (na foto, ale widziałem) wypalone od
stukowego.
> moze wystarczy.
Ale grzać się będzie, bo spora czzęść spalania nie zamieni się w energię
mechaniczną. Choć i tak sprawność "paliwowo-emektromechaniczna" jest
niewielka.
>
> Za wysoka LO ... nic sie nie dzieje, mozna jechac.
Moc mniejsza, ale fakt, pojedzie, czego Skarpeta przykładem, wystarczyło z
olejem pomieszać i w drogę.
> Mozna przyspieszyc zaplon i podniesc sprawnosc silnika, ale nie trzeba.
Na ruskiej zdecydowanie nie trzeba, świetną mieli. Może było rafinerii
przekazane, ze "to dla przyjaciół, jak coś spieprzycie, to okażemy swoją
przyjaźń..."? Bo nie sądzę, by mimo socjalizmu/komunizmu, pakowali się w
koszt transportu z ZSRR, bo tamżże dość daleko (zz Pomorza Zachodniego)
było.
A tak BTW - jak to jest, mamy taka nowoczesną technikę, komputery, że
nie-wiadomo-co. A technologia budowy silników nadal dziewiętnastowieczna,
ależ to przestarzałe i be, co nie? :P :) A styczniki energetyczne, to nadal
brzęczace niemiłosiernie przekaźniki elektromechaniczne, o trwałości
wieloletniej... Piorun w pobliżu przypieprzy, a one nadal działają... (o ile
linii od tego szlag nie trafił).
--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...
-
26. Data: 2018-04-18 20:35:44
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Desoft <N...@i...pl> wrote:
> Ja widziałem w BMW, bo się zepsuło.
Co tam się może zepsuć?
> A jeżeli chodzi o pobierany prąd, to czasy malucha się już chyba skończyły.
> Nie spodziewam się aby współczesne samochody miały bilans mocy ujemny.
Samochody to nie wiem, ale Hayabusa z 2000 r. (ten sam model produkowano
do 2007 r.) ma lekko ujemny. Jak się załączy wiatrak chłodnicy a obroty są
jałowe, to napięcie przysiada.
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]
-
27. Data: 2018-04-18 22:22:15
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: Czarek <c...@n...fm>
W dniu 18.04.2018 o 20:35, Adam Wysocki pisze:
> Desoft <N...@i...pl> wrote:
>
>> Ja widziałem w BMW, bo się zepsuło.
>
> Co tam się może zepsuć?
>
>> A jeżeli chodzi o pobierany prąd, to czasy malucha się już chyba skończyły.
>> Nie spodziewam się aby współczesne samochody miały bilans mocy ujemny.
>
> Samochody to nie wiem, ale Hayabusa z 2000 r. (ten sam model produkowano
> do 2007 r.) ma lekko ujemny. Jak się załączy wiatrak chłodnicy a obroty są
> jałowe, to napięcie przysiada.
>
A co się działo gdy się załączy wentylator?
--
Czarek
-
28. Data: 2018-04-18 22:39:27
Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Czarek <c...@n...fm> wrote:
>> Samochody to nie wiem, ale Hayabusa z 2000 r. (ten sam model produkowano
>> do 2007 r.) ma lekko ujemny. Jak się załączy wiatrak chłodnicy a obroty są
>> jałowe, to napięcie przysiada.
>
> A co się działo gdy się załączy wentylator?
Dokładnie to samo.
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]