  • 11. Data: 2017-07-31 21:40:25
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
    > przy obrotach rzędu 2000 rpm.
    >
    > A w dieslu pewnie jeszcze niższych...
    >
    > Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
    > zapier@@lacza typu Kawasaki chyba:-)

    Alternator ma przecież swój wałek :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2017-07-31 21:44:57
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jacek <k...@a...com> wrote:

    > Zauważ, że kółko pasowe alternatora jest mniejsze od koła na wale, stąd
    > przełożenie około 3:1, tak więc "większość życia spędza on" przy 6000.

    Acha, fakt - dzięki za wyprowadzenie z błędu! :-)

  • 13. Data: 2017-07-31 21:47:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Jul 2017 19:17:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > A orientujesz się może jak niskie obroty ma typowy "amatorski" wiatrak? Nie
    > mówię oczywiście o tych przy autostradzie w Austrii czy Holandii :-))

    Tesli jeszcze nie masz, a wiatrak juz chcesz stawiac ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-07-31 21:47:25
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:

    > I pewnie jeszcze nie przeczytałeś żadnego info na ten temat w necie,
    > znaczy poza grupą :D
    >
    > Dobre.

    No nie? :-)

    > ...a tematu AMERYKANEK pewnie nawet nie liznąłeś a to taka popularna
    > sprawa w USA.

    Jakiego tematu?? Tematu Amerykanek?

  • 15. Data: 2017-07-31 21:47:26
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tesli jeszcze nie masz, a wiatrak juz chcesz stawiac ? :-)

    Trzeba się przygotować za wczasu :-)

  • 16. Data: 2017-07-31 21:52:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znasz jakies samochody dla zwyklego luda co sie w nich silniki przy normalnej
    eksploatacji kreca do dziesieciu tysiecy na minute? Przekladnie oczywiscie zabieraja
    moc. Jednostopniowa to max 3% zmarnuje. Jak nosnik energii jest darmo to 3% a nawet
    40% nie stanowi problemu ani straty.

  • 17. Data: 2017-07-31 22:13:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-31 o 21:44, Pszemol pisze:

    > Acha, fakt - dzięki za wyprowadzenie z błędu! :-)

    ROTFL

    --
    LordBluzg(R)

  • 18. Data: 2017-07-31 22:16:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-31 o 21:47, Pszemol pisze:

    > Jakiego tematu?? Tematu Amerykanek?

    A napisałem POLEK? Kurde, nie zauważyłem.

    --
    LordBluzg(R)

  • 19. Data: 2017-07-31 22:38:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jakiego tematu?? Tematu Amerykanek?

    No dobra, bo jak widać inteligencją nie grzeszysz i nie rozmawiamy o
    kanapach czy płci przeciwnej. Zrobię to dla ciebie/za ciebie.

    http://bfy.tw/D8Rq :)
    --
    LordBluzg(R)

  • 20. Data: 2017-07-31 22:48:34
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2017-07-31 o 21:17, Pszemol pisze:

    >Nie trolluj. Path dostałeś. Sio do wujka Google :)

    On nie trolluje, to typowy no life - w usenecie szuka relacji.