eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator padł
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 31. Data: 2017-07-24 11:07:26
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ol4cui$bck$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-07-24 o 10:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >>>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma
    >>>> hydrauliczne.
    >>> Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
    >>> wspomagania :)
    >
    >> Napedzana paskiem przez silnik.
    >:)
    >To akurat nie ten przypadek ale obiło mi się o uszy że jest pompa
    >hydrauliczna napędzana silnikiem elektrycznym.

    Moze i jest, ale czy do tego ?

    Zaleta wspomagania elektrycznego jest brak obciazenia przy jezdzie
    prosto, gdy pompa hydrauliczna ciagle pompuje.
    Wiec taka dziwna hybryda bylaby naprawde dziwna :-)




    J.


  • 32. Data: 2017-07-24 11:38:56
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: robot <a...@o...pl>

    Kiedy pogrzeb?


  • 33. Data: 2017-07-24 12:06:12
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-24 o 11:04, Janusz pisze:
    > W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:ol2n71$n7u$...@n...news.atman.pl...
    >>> (...)
    >>> wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
    >>
    >> Ale czy taki duzy przyczynek ?
    > Chyba tak, jak słyszę to teraz częściej padają akumulatory,
    > a produkcja chyba aż tak się nie zmieniła żeby aż tak spadła trwałość ich.
    >

    Poniekąd zmieniła.
    Swego czasu akumulatory były ze zdejmowanymi czapkami, odsłaniało się
    całą komorę. Można było serwisować płyty, które wtedy były rzeczywiście
    płytami.
    Później czapki zaspawano, zostały koreczki.

    A teraz też zaspawano koreczki.
    Ale, żeby było "gorzej", chcąc zwiększyć powierzchnię czynną płyt (a tym
    samym prąd), "pokrojono" płyty, zostały one dodatkowo "spulchnione" i
    powkładano je w jakieś kratki. Dodatkowy efekt: płyty przeciwnych
    biegunów bardzo blisko siebie.
    Dzięki temu akumulator stał się bardzo słaby mechanicznie, łatwo podatny
    na opadnięcie płyt i choćby wewnętrzne zwarcia.

    A później ktoś pisze, że na aku ma ok. 12V, ładuje to prostą ładowarką,
    a akumulator się obraża i robi bum.
    A ładowarka nie wie, że jedna cela zwarta, gotuje akumulator. Operator
    zaś ładowarki nie wie, nie zastanowi się, lub nie ma jak sprawdzić, że
    parametry ładowania coś nie pasują.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 34. Data: 2017-07-24 13:28:40
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >>> (...)
    >>>> wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
    >>> Ale czy taki duzy przyczynek ?
    >> Chyba tak, jak słyszę to teraz częściej padają akumulatory,
    >> a produkcja chyba aż tak się nie zmieniła żeby aż tak spadła
    >> trwałość ich.

    >Poniekąd zmieniła.
    >Swego czasu akumulatory były ze zdejmowanymi czapkami, odsłaniało się
    >całą komorę. Można było serwisować płyty, które wtedy były
    >rzeczywiście płytami.

    Ale to tak dawno temu bylo, ze tylko najstarsi gorale pamietaja :-)

    >Później czapki zaspawano, zostały koreczki.
    >A teraz też zaspawano koreczki.
    >Ale, żeby było "gorzej", chcąc zwiększyć powierzchnię czynną płyt (a
    >tym samym prąd), "pokrojono" płyty, zostały one dodatkowo
    >"spulchnione" i powkładano je w jakieś kratki.

    IMO - te kratki to tez stary pomysl, od dawna stosowany.

    >Dodatkowy efekt: płyty przeciwnych biegunów bardzo blisko siebie.

    Ale to akurat bylo tez od dawna. Im blizej tym lepiej.
    Jakies separatory mogly sie zmienic.

    >Dzięki temu akumulator stał się bardzo słaby mechanicznie, łatwo
    >podatny na opadnięcie płyt i choćby wewnętrzne zwarcia.

    >A później ktoś pisze, że na aku ma ok. 12V, ładuje to prostą
    >ładowarką, a akumulator się obraża i robi bum.

    nie robi ... choc ojcu raz sie zdarzylo :-)

    >A ładowarka nie wie, że jedna cela zwarta, gotuje akumulator.
    >Operator zaś ładowarki nie wie, nie zastanowi się, lub nie ma jak
    >sprawdzić, że parametry ładowania coś nie pasują.

    IMO to jest inaczej - auto nie zapala, podlacza sie ladowarke, na
    drugi dzien auto dalej nie zapala, wiec sie idzie do sklepu.
    Ewentualnie na drugi dzien zapali, a na trzeci juz nie, i znow
    nastepnym punktem jest sklep.

    Dodaj do tego duza ilosc staroci po naszym kraju jezdzaca, z
    alternatorami niekoniecznie sprawnymi, i ludzi, co w razie problemow
    najpierw wymieniaja akumulator.

    A nawet w starym akumulatorze z polaczeniami cel na zewnatrz, to
    przecietny kierowca i tak nie mial miernika, zeby zmierzyc napiecie.


    J.


  • 35. Data: 2017-07-24 18:03:35
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-24 o 11:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ol4cui$bck$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2017-07-24 o 10:50, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >>>>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma
    >>>>> hydrauliczne.
    >>>> Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
    >>>> wspomagania :)
    >>
    >>> Napedzana paskiem przez silnik.
    >> :)
    >> To akurat nie ten przypadek ale obiło mi się o uszy że jest pompa
    >> hydrauliczna napędzana silnikiem elektrycznym.
    >
    > Moze i jest, ale czy do tego ?
    >
    > Zaleta wspomagania elektrycznego jest brak obciazenia przy jezdzie
    > prosto, gdy pompa hydrauliczna ciagle pompuje.
    > Wiec taka dziwna hybryda bylaby naprawde dziwna :-)
    Dlaczego? wyłącznik ciśnieniowy załatwia sprawę.
    A zaletą takiej pompy jest to że może być zmontowana w kolumnie kierownicy
    a hydraulika była* trwalsza od innych rozwiązań.

    * była, bo to dawno słyszałem czyli tyczy się to jakiegoś starszego auta.
    --
    Pozdr
    Janusz


  • 36. Data: 2017-07-26 14:09:03
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ol55op$fbt$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-07-24 o 11:07, J.F. pisze:
    >>>>>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma
    >>>>>> hydrauliczne.
    >>>>> Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
    >>>>> wspomagania :)
    >>
    >>>> Napedzana paskiem przez silnik.
    >>> :)
    >>> To akurat nie ten przypadek ale obiło mi się o uszy że jest pompa
    >>> hydrauliczna napędzana silnikiem elektrycznym.
    >
    >> Moze i jest, ale czy do tego ?
    >
    >> Zaleta wspomagania elektrycznego jest brak obciazenia przy jezdzie
    >> prosto, gdy pompa hydrauliczna ciagle pompuje.
    >> Wiec taka dziwna hybryda bylaby naprawde dziwna :-)

    >Dlaczego? wyłącznik ciśnieniowy załatwia sprawę.
    >A zaletą takiej pompy jest to że może być zmontowana w kolumnie
    >kierownicy
    >a hydraulika była* trwalsza od innych rozwiązań.

    Tak nawiasem pytajac - czy w klasycznym hydraulicznym wspomaganiu jest
    w ukladzie cisnienie, gdy jedziemy prosto ?

    Tu np mowia, ze wtedy zawor jest otwarty w obie strony i plyn z pompy
    plynie do zbiornika.
    https://youtu.be/7nMmH18uAwc?t=395

    tu nie mowia, ale prazki w rurach sugeruja podobnie ... ale moze to z
    lenistwa nie zatr.
    https://youtu.be/lbgFLk8SETI?t=866

    To by mialo sens, przeplyw otwarty, cisnienie spada, pompa musi
    pokonac tylko opory przeplywu (nie takie znow male).

    Oczywiscie z elektryczna pompa mozna zrobic inaczej.

    J.


  • 37. Data: 2017-07-26 17:01:41
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszystko mozna zrobic tylko po co? Wyszukujesz linki, filmy. To znajdz taki z prosta
    przekladnia ze wspomagniem elektryczym. Wyglada tak jak by do zwyklej przekladni
    dolozyli sinik wycieraczek od Poloneza. Dolozyli do kompletu dwa wlaczniki i
    przekaznik. Oczywiscie dzisiaj wlaczniki to jakies elektroniczne sa i przekaznik tez
    elektroniczny. Jak by nie liczyc masy to do podlaczenia zeby dzialalo jeden przewod
    wystarczy. W jakims samochodzie Japonczycy poszli dalej i zrobili pelne serwo. Nie ma
    mechanicznego polaczenia pomiedzy kierownica a przekladnia. Kierownica jest polaczona
    z potencjometrem.


  • 38. Data: 2017-07-26 18:06:16
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    >Wszystko mozna zrobic tylko po co? Wyszukujesz linki, filmy.

    To akurat nie byl moj pomysl, zeby zrobic elektrohydraulicznie, tylko
    mi sie przypomnialo, ze ta hydrauliczna ponoc jakos inaczej dziala i
    pomysl nie jest tak wprost do zastosowania.

    >To znajdz taki z prosta przekladnia ze wspomagniem elektryczym.
    >Wyglada tak jak by do zwyklej przekladni dolozyli sinik wycieraczek
    >od Poloneza.
    >Dolozyli do kompletu dwa wlaczniki i przekaznik.

    Tak moze wygladac, ale to chyba jednak jest bardziej skomplikowane.
    Diabel tkwi w szczegolach, podobnie jak w tej hydraulicznej.

    Tym niemniej - produkcje opanowali, cena akceptowalna, a moze i
    nizsza, to hydrauliczne sie beda konczyc.

    >W jakims samochodzie Japonczycy poszli dalej i zrobili pelne serwo.
    >Nie ma mechanicznego polaczenia pomiedzy kierownica a przekladnia.
    >Kierownica jest polaczona z potencjometrem.

    Co oczywicie rodzi pytanie, co bedzie, jak sie cos zepsuje.
    Ale moze elektronika z Toyoty sie nie psuje ... a nie, pardon, nie
    dotyczy potencjometrow :-)

    J.





  • 39. Data: 2017-07-26 18:36:48
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mialem mieszane uczucia jak to przeczytalem. Nie wiem jak bym sie zachowal jak bym
    wsiadl do samochochodu i bym wiedzial za pomiedzy kierownica a przekladnia nie ma
    preta albo rurki o grubosci kciuka.


  • 40. Data: 2017-07-26 21:07:46
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-26 o 14:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ol55op$fbt$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2017-07-24 o 11:07, J.F. pisze:
    >>>>>>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma
    >>>>>>> hydrauliczne.
    >>>>>> Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
    >>>>>> wspomagania :)
    >>>
    >>>>> Napedzana paskiem przez silnik.
    >>>> :)
    >>>> To akurat nie ten przypadek ale obiło mi się o uszy że jest pompa
    >>>> hydrauliczna napędzana silnikiem elektrycznym.
    >>
    >>> Moze i jest, ale czy do tego ?
    >>
    >>> Zaleta wspomagania elektrycznego jest brak obciazenia przy jezdzie
    >>> prosto, gdy pompa hydrauliczna ciagle pompuje.
    >>> Wiec taka dziwna hybryda bylaby naprawde dziwna :-)
    >
    >> Dlaczego? wyłącznik ciśnieniowy załatwia sprawę.
    >> A zaletą takiej pompy jest to że może być zmontowana w kolumnie
    >> kierownicy
    >> a hydraulika była* trwalsza od innych rozwiązań.
    >
    > Tak nawiasem pytajac - czy w klasycznym hydraulicznym wspomaganiu jest w
    > ukladzie cisnienie, gdy jedziemy prosto ?
    Tego nie wiem, nigdy sie nie zgłębiałem tak głęboko w mechanikę samochodową.

    >
    > Tu np mowia, ze wtedy zawor jest otwarty w obie strony i plyn z pompy
    > plynie do zbiornika.
    > https://youtu.be/7nMmH18uAwc?t=395
    dzięki, bardzo fajny film, już wiem jak działa wspomaganie :)
    faktycznie zawór ciśnieniowy-nadmiarowy niepotrzebny.

    >
    > tu nie mowia, ale prazki w rurach sugeruja podobnie ... ale moze to z
    > lenistwa nie zatr.
    > https://youtu.be/lbgFLk8SETI?t=866
    >
    > To by mialo sens, przeplyw otwarty, cisnienie spada, pompa musi pokonac
    > tylko opory przeplywu (nie takie znow male).
    >
    > Oczywiscie z elektryczna pompa mozna zrobic inaczej.
    Dokładnie.


    --
    Pozdr
    Janusz

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: