-
21. Data: 2017-07-23 15:24:45
Temat: Re: Alternator padł
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:
>>> Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
>>> focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
>
> [...]
>
>> Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
>> kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
>> problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
>> aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
>> zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
>> bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
>> parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
>> aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
>> wydajność.
>>
>
> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
wspomagania :)
--
Pozdr
Janusz
-
22. Data: 2017-07-23 19:33:51
Temat: Re: Alternator padł
Od: jacek <j...@w...pl>
W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze:
> W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:
>>>> Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
>>>> focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
>>
>> [...]
>>
>>> Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
>>> kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
>>> problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
>>> aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
>>> zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
>>> bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
>>> parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
>>> aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
>>> wydajność.
>>>
>>
>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
> Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
> wspomagania :)
>
Załączony wentylator kabinowy na 2 biegu włączona klima i załączony
wentylator chłodnicy w mk1 1,6 benzyna z LPG 53A przy 14,5V
na zaciskach akumulatora bez żadnych dodatkowych elementów.
Światła drogowe przy których jest 2 żarówki H7 bodajże 55W
i dodatkowo świecą się te 2 od mijania 55W oraz całe pozycyjne...
--
pzdr, j.r.
-
23. Data: 2017-07-23 19:42:57
Temat: Re: Alternator padł
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2017-07-23 o 19:33, jacek pisze:
> W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze:
>> W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:
>>>>> Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
>>>>> focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
>>>
>>> [...]
>>>
>>>> Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
>>>> kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
>>>> problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
>>>> aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
>>>> zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
>>>> bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
>>>> parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
>>>> aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
>>>> wydajność.
>>>>
>>>
>>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
>> Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
>> wspomagania :)
>>
> Załączony wentylator kabinowy na 2 biegu włączona klima i załączony
> wentylator chłodnicy w mk1 1,6 benzyna z LPG 53A przy 14,5V
> na zaciskach akumulatora bez żadnych dodatkowych elementów.
> Światła drogowe przy których jest 2 żarówki H7 bodajże 55W
> i dodatkowo świecą się te 2 od mijania 55W oraz całe pozycyjne...
To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzucić
tak 50-70A :) widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił
kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało akumulator.
To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają
niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i
kręcisz kierownicą
wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
--
Pozdr
Janusz
-
24. Data: 2017-07-23 22:14:52
Temat: Re: Alternator padł
Od: jacek <j...@w...pl>
W dniu 2017-07-23 o 19:42, Janusz pisze:
> W dniu 2017-07-23 o 19:33, jacek pisze:
>> W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze:
>>> W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:
>>>>>> Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
>>>>>> focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
>>>>
>>>> [...]
>>>>
>>>>> Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
>>>>> kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
>>>>> problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
>>>>> aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
>>>>> zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
>>>>> bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
>>>>> parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
>>>>> aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
>>>>> wydajność.
>>>>>
>>>>
>>>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
>>> Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
>>> wspomagania :)
>>>
>> Załączony wentylator kabinowy na 2 biegu włączona klima i załączony
>> wentylator chłodnicy w mk1 1,6 benzyna z LPG 53A przy 14,5V
>> na zaciskach akumulatora bez żadnych dodatkowych elementów.
>> Światła drogowe przy których jest 2 żarówki H7 bodajże 55W
>> i dodatkowo świecą się te 2 od mijania 55W oraz całe pozycyjne...
>
> To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzucić
> tak 50-70A :) widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił
> kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało akumulator.
> To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają
> niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i
> kręcisz kierownicą
> wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
>
>
Myślę że w korku jak się toczysz to nie jest duże obciążenie
gorzej na postoju np. na parkingu jak kręcisz w miejscu.
Ale i tak nie zostaje dużo przy alternatorach jak w focusie
gdzie jest 80A...
--
pzdr, j.r.
-
25. Data: 2017-07-24 00:17:45
Temat: Re: Alternator padł
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 22 Jul 2017 12:58:54 -0500, Pszemol napisał(a):
> "szod" <b...@a...pl> wrote in message
>> W dniu 2017-07-22 o 16:56, Pszemol pisze:
>>> A orientujesz się na jakie napięcie Vr diody się tam montuje?
>>> Trochę ciężko mi uwierzyć aby dawali diody z Vr 15V :-)))
>>> Więc pewnie będą diody na 30-40V a chyba takich napięć nie ma w aucie?
>>
>> Jak akumulator nie będzie kontaktował z klemami, albo
>> na przewodach np. masa, to napięcie może znacznie podskoczyć.
>
> Jak znacznie? 15V? 17V? Chyba nie 60V? :-)
> Ciekawi mnie to...
Nie zdziwilbym sie.
Pamietaj ze alternator laduje przy obrotach silnika 850,
i ma wtedy ponad 14V, to ile ma przy obrotach 6000 ?
Ale to bez obciazenia.
J.
-
26. Data: 2017-07-24 10:49:17
Temat: Re: Alternator padł
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol2n71$n7u$...@n...news.atman.pl...
>To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba
>dorzucić
>tak 50-70A :) widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił
>kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało
>akumulator.
>To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają
>niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i
>kręcisz kierownicą
>wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
Ale czy taki duzy przyczynek ?
Chwila tego obciazenia, mniejsze niz z rozrusznika, alternator cos tam
jednak laduje - rozruchowy akumulator dostosowany do krotkich i duzych
obciazen nie powinien miec z tym klopotow.
Chinska jakosc i tyle :)
J.
-
27. Data: 2017-07-24 10:50:12
Temat: Re: Alternator padł
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol282u$rbd$...@n...news.atman.pl...
>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma
>> hydrauliczne.
>Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
>wspomagania :)
Napedzana paskiem przez silnik.
J.
-
28. Data: 2017-07-24 11:00:01
Temat: Re: Alternator padł
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2017-07-24 o 10:50, J.F. pisze:
> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ol282u$rbd$...@n...news.atman.pl...
>>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
>> Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
>> wspomagania :)
>
> Napedzana paskiem przez silnik.
:)
To akurat nie ten przypadek ale obiło mi się o uszy że jest pompa
hydrauliczna napędzana silnikiem elektrycznym.
--
Pozdr
Janusz
-
29. Data: 2017-07-24 11:00:11
Temat: Re: Alternator padł
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol0feq$9da$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze:
>> Tu masz przykład łącznie z połączeniami
>> http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157
>
> Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
> focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
> Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
> 4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
IMO - regulator nadal jest w alternatorze, tylko teraz lepszy i
komputerowo sterowany.
Ford akurat lubial regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem, moze
i ten typ tak ma.
>> alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
>> obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
>> potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
>> obciążenie...
>> Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
>> skodzie felicji czy favorit...
>Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
>kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
watpie by to bylo problemem.
Raczej na poczatku podnosza napiecie aby uzupelnic straty
rozruchowe/postojowe, a potem obnizaja, zeby nie gazowac akumulatora.
>problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie
>ładuje aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął
>się gdy zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono
>szarpie bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą,
>np na parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy
>słabszym aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał
>odpowiednią wydajność.
Wyposazenia elektrycznego przybylo, to i alternatory coraz wieksze.
235A ma ktorys seryjny ... a kiedys wystarczalo 35, nie liczac malucha
:-)
J.
-
30. Data: 2017-07-24 11:04:45
Temat: Re: Alternator padł
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze:
> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ol2n71$n7u$...@n...news.atman.pl...
>> To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzucić
>> tak 50-70A :) widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił
>> kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało akumulator.
>> To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają
>> niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i
>> kręcisz kierownicą
>> wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
>
> Ale czy taki duzy przyczynek ?
Chyba tak, jak słyszę to teraz częściej padają akumulatory,
a produkcja chyba aż tak się nie zmieniła żeby aż tak spadła trwałość ich.
> Chwila tego obciazenia, mniejsze niz z rozrusznika, alternator cos tam
> jednak laduje - rozruchowy akumulator dostosowany do krotkich i duzych
> obciazen nie powinien miec z tym klopotow.
Może tak może nie, tego normalnie nie widzisz, ja widziałem na testach
przekładnie
kierownicze i byłem zaskoczony ile to prądu bierze.
>
> Chinska jakosc i tyle :)
Z chińczykami to nic nie ma wspólnego, te co widziałem są wszystkie
produkowane w Polsce, od A do Z,
odbiorcy to główni producenci aut w europie.
--
Pozdr
Janusz