-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer02.fr7!futter-mich.hig
hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news
.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
ail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
References: <okvh3d$f4f$3@dont-email.me> <okvo0u$kav$1@node2.news.atman.pl>
<ol074b$h20$1$jacekrut@news.chmurka.net>
<ol0feq$9da$1@node2.news.atman.pl> <ol1lmg$b1m$1@node2.news.atman.pl>
<ol282u$rbd$1@node2.news.atman.pl>
<ol2mlr$h4a$1$jacekrut@news.chmurka.net>
<ol2n71$n7u$1@node1.news.atman.pl>
<5975b499$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
<ol4d7d$bjp$1@node1.news.atman.pl> <ol4gqk$huh$1@usenet.news.interia.pl>
In-Reply-To: <ol4gqk$huh$1@usenet.news.interia.pl>
Subject: Re: Alternator padł
Date: Mon, 24 Jul 2017 13:28:40 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 57
Message-ID: <5975d9f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.149.218
X-Trace: 1500895732 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 651 83.30.149.218:58414
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3512
X-Received-Body-CRC: 3283020146
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:721282 pl.misc.samochody:2611095
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
> W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
>>> (...)
>>>> wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
>>> Ale czy taki duzy przyczynek ?
>> Chyba tak, jak słyszę to teraz częściej padają akumulatory,
>> a produkcja chyba aż tak się nie zmieniła żeby aż tak spadła
>> trwałość ich.
>Poniekąd zmieniła.
>Swego czasu akumulatory były ze zdejmowanymi czapkami, odsłaniało się
>całą komorę. Można było serwisować płyty, które wtedy były
>rzeczywiście płytami.
Ale to tak dawno temu bylo, ze tylko najstarsi gorale pamietaja :-)
>Później czapki zaspawano, zostały koreczki.
>A teraz też zaspawano koreczki.
>Ale, żeby było "gorzej", chcąc zwiększyć powierzchnię czynną płyt (a
>tym samym prąd), "pokrojono" płyty, zostały one dodatkowo
>"spulchnione" i powkładano je w jakieś kratki.
IMO - te kratki to tez stary pomysl, od dawna stosowany.
>Dodatkowy efekt: płyty przeciwnych biegunów bardzo blisko siebie.
Ale to akurat bylo tez od dawna. Im blizej tym lepiej.
Jakies separatory mogly sie zmienic.
>Dzięki temu akumulator stał się bardzo słaby mechanicznie, łatwo
>podatny na opadnięcie płyt i choćby wewnętrzne zwarcia.
>A później ktoś pisze, że na aku ma ok. 12V, ładuje to prostą
>ładowarką, a akumulator się obraża i robi bum.
nie robi ... choc ojcu raz sie zdarzylo :-)
>A ładowarka nie wie, że jedna cela zwarta, gotuje akumulator.
>Operator zaś ładowarki nie wie, nie zastanowi się, lub nie ma jak
>sprawdzić, że parametry ładowania coś nie pasują.
IMO to jest inaczej - auto nie zapala, podlacza sie ladowarke, na
drugi dzien auto dalej nie zapala, wiec sie idzie do sklepu.
Ewentualnie na drugi dzien zapali, a na trzeci juz nie, i znow
nastepnym punktem jest sklep.
Dodaj do tego duza ilosc staroci po naszym kraju jezdzaca, z
alternatorami niekoniecznie sprawnymi, i ludzi, co w razie problemow
najpierw wymieniaja akumulator.
A nawet w starym akumulatorze z polaczeniami cel na zewnatrz, to
przecietny kierowca i tak nie mial miernika, zeby zmierzyc napiecie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.17 18:03 Janusz
- 24.07.17 19:32 Zenek Kapelinder
- 24.07.17 19:52 J.F.
- 24.07.17 21:56 Zenek Kapelinder
- 26.07.17 14:09 J.F.
- 26.07.17 21:07 Janusz
- 27.07.17 05:47 Pszemol
- 27.07.17 10:44 Janusz
- 29.07.17 10:48 Pcimol
- 29.07.17 21:32 Pszemol
- 30.07.17 01:43 Zenek Kapelinder
- 09.08.17 02:03 Pszemol
- 09.08.17 02:11 Pszemol
- 09.08.17 11:51 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz