-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Alternator padł
Date: Mon, 24 Jul 2017 12:06:12 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 37
Message-ID: <ol4gqk$huh$1@usenet.news.interia.pl>
References: <okvh3d$f4f$3@dont-email.me> <okvo0u$kav$1@node2.news.atman.pl>
<ol074b$h20$1$jacekrut@news.chmurka.net>
<ol0feq$9da$1@node2.news.atman.pl> <ol1lmg$b1m$1@node2.news.atman.pl>
<ol282u$rbd$1@node2.news.atman.pl>
<ol2mlr$h4a$1$jacekrut@news.chmurka.net>
<ol2n71$n7u$1@node1.news.atman.pl>
<5975b499$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
<ol4d7d$bjp$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1500890772 18385 83.15.205.22 (24 Jul 2017 10:06:12
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Jul 2017 10:06:12 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <ol4d7d$bjp$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:721279 pl.misc.samochody:2611086
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-07-24 o 11:04, Janusz pisze:
> W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:ol2n71$n7u$...@n...news.atman.pl...
>>> (...)
>>> wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
>>
>> Ale czy taki duzy przyczynek ?
> Chyba tak, jak słyszę to teraz częściej padają akumulatory,
> a produkcja chyba aż tak się nie zmieniła żeby aż tak spadła trwałość ich.
>
Poniekąd zmieniła.
Swego czasu akumulatory były ze zdejmowanymi czapkami, odsłaniało się
całą komorę. Można było serwisować płyty, które wtedy były rzeczywiście
płytami.
Później czapki zaspawano, zostały koreczki.
A teraz też zaspawano koreczki.
Ale, żeby było "gorzej", chcąc zwiększyć powierzchnię czynną płyt (a tym
samym prąd), "pokrojono" płyty, zostały one dodatkowo "spulchnione" i
powkładano je w jakieś kratki. Dodatkowy efekt: płyty przeciwnych
biegunów bardzo blisko siebie.
Dzięki temu akumulator stał się bardzo słaby mechanicznie, łatwo podatny
na opadnięcie płyt i choćby wewnętrzne zwarcia.
A później ktoś pisze, że na aku ma ok. 12V, ładuje to prostą ładowarką,
a akumulator się obraża i robi bum.
A ładowarka nie wie, że jedna cela zwarta, gotuje akumulator. Operator
zaś ładowarki nie wie, nie zastanowi się, lub nie ma jak sprawdzić, że
parametry ładowania coś nie pasują.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.17 13:28 J.F.
- 24.07.17 18:03 Janusz
- 24.07.17 19:32 Zenek Kapelinder
- 24.07.17 19:52 J.F.
- 24.07.17 21:56 Zenek Kapelinder
- 26.07.17 14:09 J.F.
- 26.07.17 21:07 Janusz
- 27.07.17 05:47 Pszemol
- 27.07.17 10:44 Janusz
- 29.07.17 10:48 Pcimol
- 29.07.17 21:32 Pszemol
- 30.07.17 01:43 Zenek Kapelinder
- 09.08.17 02:03 Pszemol
- 09.08.17 02:11 Pszemol
- 09.08.17 11:51 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz