eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAlternator padłRe: Alternator padł
  • X-Received: by 10.31.170.198 with SMTP id t189mr45257vke.13.1500737840193; Sat, 22
    Jul 2017 08:37:20 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.31.170.198 with SMTP id t189mr45257vke.13.1500737840193; Sat, 22
    Jul 2017 08:37:20 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!t6no353969itb.0!news-out.goo
    gle.com!c30ni116qta.0!nntp.google.com!l55no1091569qtl.0!postnews.google.com!gle
    groupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 22 Jul 2017 08:37:19 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <okvoqm$6eg$1@dont-email.me>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.182.129.203;
    posting-account=5QRrDgoAAACi32Hy5fM19D-BPWRzig45
    NNTP-Posting-Host: 31.182.129.203
    References: <okvh3d$f4f$3@dont-email.me> <okvo0u$kav$1@node2.news.atman.pl>
    <okvoqm$6eg$1@dont-email.me>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Alternator padł
    From: TurboPascal <t...@g...com>
    Injection-Date: Sat, 22 Jul 2017 15:37:20 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:721218
    [ ukryj nagłówki ]

    Nie wiem, czym kierował się dyskutant Przemol, publikując swoją dramatyczną
    enuncjację o "padnięciu",
    kupionego na jesieni - chyba zeszłej, alternatora. Pewnie jednak chęcią pełnego
    zgłębienia tajników
    działania regulatora napięcia i jego zabezpieczeń, gdyż o samej awarii jest tylko
    pierwsze, krótkie zdanie.

    Moja bardziej szczegółowa wiedza o regulatorach kończy się na epoce prądnicy Fiata
    126p - alternator to też
    prądnica. Był tam po prostu elektromagnes i doginając odpowiednie blaszki, można było
    dość precyzyjnie
    wyregulować napięcie. Dziś to są zapewne zalane żywicą kostki i tu przypomina mi się
    wierszyk dla dzieci,
    który pozwolę sobie przytoczyć: ...pękła szyna. A czy szynę można skleić? Takie
    rzeczy się wymienia, bo są już
    do wyrzucenia...

    Wracając zaś do samej awarii i kierując się tzw. zdrowym rozsądkiem podać można
    następujące warianty (zakładam,
    że pasek klinowy i łożyska są w porządku i alternator się obraca), niekoniecznie
    znajdujące winowajcę
    w samym regulatorze:

    - napięcie alternatora może wzrastać w sposób nieograniczony: efekt to przepalone
    żarówki i bezpieczniki,
    zagotowany akumulator - myślę, że nawet uszkodzony regulator uniemożliwi ten
    wariant...
    - napięcie jest bliskie zeru: szczotki lub przerwa w uzwojeniu wirnika - w starszych
    autach tzw. "kontrolka
    ładowania" świeciłaby się pełnym blaskiem, w nowszych pewnie też...
    - jest jakieś napięcie, ale za małe (w starszych autach tzw. "kontrolka ładowania"
    świeciłaby się "byle jak"
    lub ulegała całkowitemu zgaszeniu, w nowych - nie wiem): szczotki lub przerwa w
    którymś z uzwojeń stojana,
    ewentualnie jedna z diod (diód?) - jest ich zdaje się sześć, więc wszystkie chyba
    nie "padły".

    Ostatnio 2 razy "padł" mi alternator - wymieniono uzwojenie stojana, po roku padł
    ponownie - wymieniono na inny.
    Próbowałem się czegoś bliższego dowiedzieć - bez efektów. Za drugim razem pamiętam,
    że gasła "kontrolka ładowania"
    - czyli jakieś dość duże napięcie było, ale mimo wszystko za małe...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: