  • Data: 2010-02-12 18:28:08
    Temat: Re: Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
    Od: "Animal" <a...@a...al> szukaj wiadomości tego autora

    > Teraz już nie wiem co było przyczyną zła mieszanka zepsuła sondę czy zła
    > sonda spowodowała rozregulowanie komputera?
    > A rozregulowanie dokończyło sondę.
    > Z tego co pamiętam to przed problemami instalacja gazowa była czyszczona i
    > regulowana. Wszystko chodziło ładnie i spalanie było niższe (a może tylko
    > noga lżejsza)
    > Ścigać gazowników? Producenta sondy? W mordę...

    Dzialanie sondy najlepiej sprawdzic poprzez podpiecie bezposrednio do kabla
    sygnalowego oscyloskopu badz tez zwyklego miernika. Mozna tez odpiac sonde
    calkowicie ( bo moze sie zawieszac przy pewnych zakresach i wtedy beda
    wystepowaly dziwne zachowania samochodu ) i auto powinno zaczac jezdzic
    normalnie ( sterownik bedzie korzystal z mapy awaryjnej / tak w uproszczeniu
    /), aczkolwiek odbije sie to na wiekszym zuzyciu paliwa. Uszkodzona sonda
    nigdy nie spowoduje "rozregulowania" sterownika.. to kompletna bzdura. Zbyt
    bogata mieszanka uszkodzi sonde, poniewaz zarzuci ja nagarami...natomiast
    uboga usmazy zbyt wysoka temperatura spalin!. pozatym instalacji gazowej
    sekwencyjnej nigdy nie reguluje sie tak jak to opisales wyzej ( 3000obr )..
    Sekwencje nalezy skalibrowac w "trasie" i pod roznymi obciazeniami.. jezeli
    ktos Ci regulowal inaczej to zmien gazownika.... Teraz musisz zrobic tak :
    a) pojechac sprawdzic sonde i upewnic sie, ze dziala w pelnym zakresie oraz
    czy sie nie zawiesza i plynnie reaguje w podczas zmiany obrotow.
    - jezeli jest cos nie tak to niestety znow wymiana
    b) pojechac do porzadnych gazownikow i zrobic regulacje jak nalezy.

    ps. sonde moze sprawdzic tez gazownik poprzez podpiecie komputera do
    instalacji, powinien miec wykres pracy sondy w programie kalibrujacym.
    zarowno na benzynie jak i na gazie.