  • 11. Data: 2013-04-06 23:09:52
    Temat: Re: Almera N16 stałe 12V do zasilania radia
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-06 22:34, hisjusz pisze:

    > Może miały wewnętrzne podtrzymanie jak bios w komputerze, znaczy bateryjka.

    Ale ze mnie szczęściarz :-)
    A mogłem kupić jakieś europejskie radio do "japońskiego" samochodu.

    Dalej nie mam pewności czy w N16 (2003r.) jest przewidziany + do
    podtrzymania pamięci, czy angielscy robotnicy szli na łatwiznę (oszczędzali)
    Teraz mi przyszło do głowy pociągnąć + od włącznika świateł awaryjnych :-)
    I czy masa na po gnieździe antenowym jest do przyjęcia?

  • 12. Data: 2013-04-07 18:19:33
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 23:09, z pisze:

> [...]
    > Teraz mi przyszło do głowy pociągnąć + od włącznika świateł awaryjnych :-)
    > I czy masa na po gnieździe antenowym jest do przyjęcia?

    Weź podjedz do punktu gdzie zakładają radia i zapytaj ile chcą za
    rozwiązanie zadania!

  • 13. Data: 2013-04-07 21:27:58
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-07 18:19, hisjusz pisze:
    > Weź podjedz do punktu gdzie zakładają radia i zapytaj ile chcą za
    > rozwiązanie zadania!

    Nie jest to moja profesja ale do tej pory (co prawda starsze modele) nie
    sprawiały mi żadnych trudności. Teraz miało być jeszcze łatwiej bo
    kostki, standardy ISO...
    I co z tego kiedy te standardy są tylko wskazówkami a i tak potrzebna
    lutownica. Winne było wyjście przewodów z auta (nie było przerabiane tak
    fabryka dała a oryginalne radio jakoś to przyjęło - Anglicy :-) ).
    Dobrze że skończyło się tylko popalonymi bezpiecznikami. Standardowa
    kostka do standardowej kostki i siwy dym :-)
    Zero zaufania. ZERO! Ech...

  • 14. Data: 2013-04-08 17:15:17
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 21:27, z pisze:

> [...]
    > Dobrze że skończyło się tylko popalonymi bezpiecznikami. Standardowa
    > kostka do standardowej kostki i siwy dym :-)

    Nie rozumiem! Wyjście przewodów z auta gdzie?
    Przecież ty tam nie miałeś standardowych ISO tylko jakieś rozwiązanie
    Nissana.
    Wszystko jest proste jak się wie. Z regulacją przerzutki w rowerze
    walczyłem kilkanaście godzin a okazało się że trzeba mieć specjalny
    przyrząd i wiedzę -> hak nowej ramy okazał się krzywy, nie do
    stwierdzenia gołym okiem mm.
    Większość posiadaczy samochodów nawet nie wie że tam są jakieś kostki i
    bezpieczniki...

  • 15. Data: 2013-04-08 18:57:43
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 08 Apr 2013 17:15:17 +0200, hisjusz <h...@w...pl> wrote:

    >Przecież ty tam nie miałeś standardowych ISO tylko jakieś rozwiązanie
    >Nissana.

    Standard ISO. Dobre. Tych standardów jest tyle, ilu producentów aut,
    no prawie tyle. Nazywa się to ISO OEM :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2013-04-08 19:26:07
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-08 18:57, jerzu pisze:

> [...]

    Ale zakupiona przelotka mamiła dojściem do ISO i o dziwo z jednym radiem
    kasetowym działała z buta :-)

    > Standard ISO. Dobre. Tych standardów jest tyle, ilu producentów aut,
    > no prawie tyle. Nazywa się to ISO OEM :)

    Właśnie się zawiodłem na standardzie. Mało tego. Mogłem sobie zrobić
    większą krzywdę niż działając po staremu "na pająka" :-)
    Czy to tylko niechlujstwo czy już celowe działanie? ;-)

  • 17. Data: 2013-04-08 20:00:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Standard ISO. Dobre. Tych standardów jest tyle, ilu producentów aut,
    > no prawie tyle. Nazywa się to ISO OEM :)

    Tak naprawdę to w wielu samochodach już montowałem/zmieniałem
    audio po zastosowaniu odpowiednich przejściówek OEM - ISO nie było
    kłopotów (może poza wyprowadzeniem plusa do pamięci).

  • 18. Data: 2013-04-08 20:31:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Apr 2013, jerzu wrote:

    > Standard ISO. Dobre. Tych standardów jest tyle, ilu producentów aut,
    > no prawie tyle. Nazywa się to ISO OEM :)

    Jak to mawiają - "uleży się" :>

    OT - znasz złośliwe objaśnienie do akronimu "SCSI"?
    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2013-04-08 22:00:31
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > Standard ISO. Dobre. Tych standardów jest tyle, ilu producentów aut,
    > no prawie tyle. Nazywa się to ISO OEM :)

    No ja nie wiem, nie spotkałem się żeby było coś udziwnione w ISO poza
    odwróconym podtrzymaniem ze stałym +12 v ale może mało aut widziałem.
    Co do Pająka to trzeba na niego poświęcić 60 minut, polutować, po
    izolować żeby diabeł ognisty nie wyskoczył. Montaż radia do kostki ISO o
    ile nie było wcześniej "TAJONERA" trwa 1,5 minuty.

  • 20. Data: 2013-04-08 22:32:56
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-08 22:00, hisjusz pisze:
> [...]
    > izolować żeby diabeł ognisty nie wyskoczył. Montaż radia do kostki ISO o
    > ile nie było wcześniej "TAJONERA" trwa 1,5 minuty.

    Też kilka dni temu tak myślałem :-) Po podłączeniu zjarały się
    bezpieczniki od świateł pozycyjnych i od tego plusa do podtrzymania pamięci.
    Przelotka z nissana do ISO była dobra. "NieISOwskie" były kable w
    nissanie i oczywiście oryginalne radio.
    Schematy schematami a rzeczywistość rzeczywistością :-(