  • 1. Data: 2013-04-06 14:24:54
    Temat: Almera N16 stałe 12V do zasilania radia
    Od: z <z...@u...pl>

    Czy w almerze N16 powinno być stałe zasilanie 12V w kostce do radia?
    Zakupiłem sobie nowe radio i potrzebne są 2 przewody "+". Nie znalazłem
    w kostce. Mam podejrzenia że ktoś coś wcześniej grzebał.
    A tak swoją drogą co to za maniera żeby radio nie trzymało ustawień?
    Kto to wymyślił. Jakaś nowa moda?
    Oryginalne radio sobie radziło. Inny staruszek też sobie radził a w
    nowym soniaku nie można nic zapamiętać. Mam "+" ze stacyjki i chciałbym
    żeby tak zostało. To chyba najbezpieczniejsze rozwiązanie. :-)

  • 2. Data: 2013-04-06 18:26:39
    Temat: Re: Almera N16 stałe 12V do zasilania radia
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 14:24, z pisze:
> [...]
    > nowym soniaku nie można nic zapamiętać. Mam "+" ze stacyjki i chciałbym
    > żeby tak zostało. To chyba najbezpieczniejsze rozwiązanie. :-)

    Musisz mieć jeden plus na podtrzymanie, drugi plus do stacyjki - zanika
    po wyciągnięciu klucza. Tracisz pamięć bo nie masz podłączonego plusa
    który nie znika po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki do lini "memory +"
    lub .

    Nie wiem co ty masz z kostkami. Wiem z praktyki Pioneer plus VW ze
    trzeba zamienić rozłączane kabelki za ISO zółty do czerwonego a czerwony
    do zółtego.W swoim Peugocie 306 mam możliwość włożenia bezpiecznika w
    skrzyni bezpieczników w dwóch pozycjach:1 radio gra po wyjęciu kluczyka
    2 radio nie gra po wyjęciu kluczyka.

    https://www.google.pl/search?q=wtyczka+Pioner&oe=utf
    -8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a
    &um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&
    ei=fUxgUZDdGejV4gTJ14CABg&biw=1280&bih=634&sei=g0xgU
    dWDNe_74QSqwIHQBg#imgrc=Wuwo_bAzgTtCGM%3A%3BjjYLsp3N
    ybXQ_M%3Bhttp%253A%252F%252Ffoto.glosniki.co%252FZRS
    %252Fzrs196_1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fallegro.pl%25
    2Fzlacze-iso-pioneer-deh-2200ub-2220ub-2200ubb-z196-
    i2984076960.html%3B708%3B480

    Aby kombinować bez spalenia radia wypadało by żebyś miał miernik i
    wiedział jak się nim posługiwać, jeżeli nie spełniasz warunku powinieneś
    podjechać do punktu gdzie zakładają radia i skorzystać z ich usług.
    http://www.google.pl/url?sa=i&source=images&cd=&cad=
    rja&docid=m-TDZ0DZjdCUiM&tbnid=0E2i7vjlQo3JyM:&ved=0
    CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fgolf4.pun.pl%2Fviewtopic.ph
    p%3Fpid%3D18370&ei=yUtgUaKMPJDUsgaKyYDgAg&psig=AFQjC
    NGcxGY6PWnJiwR7VVEIbFOPLuVFwQ&ust=1365351684146786

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://obrazki.el
    ektroda.net/79_1187089023.jpg&imgrefurl=http://forum
    .vectraklub.pl/index.php/topic/93920-kostka-zasilaja
    ca-iso-kolory-przewodow/&h=525&w=711&sz=35&tbnid=1a5
    G5EHnuwtopM:&tbnh=90&tbnw=122&zoom=1&usg=__uppksYUua
    iNVhrg5g0a2ZXYrONU=&docid=zfi6uzFiVZ4SvM&sa=X&ei=WEx
    gUfbpM8Gr4ASAo4HYBg&ved=0CDQQ9QEwAQ&dur=2654

    Mając miernik sprawdzasz gdzie pojawia się zasilanie po przekręceniu
    kluczyka i przepinasz w te miejsce napięcie pod stacyjkę, wiedząc gdzie
    jest ciągłe 12 podpinasz to pod żólty kabel przy radiu.

  • 3. Data: 2013-04-06 19:07:07
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-06 18:26, hisjusz pisze:
> [...]
    > po wyciągnięciu klucza. Tracisz pamięć bo nie masz podłączonego plusa
    > który nie znika po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki do lini "memory +"

    Dzięki za zainteresowanie.
    Posiadam wszelkie potrzebne przelotki, rozkminiłem o co chodzi z tymi
    dwoma plusami do radia (żółty czerwony), pomierzyłem gdzie mam +12 i
    ciągle brakuje mi tego bezpośredniego plusa z akumulatora dla
    podtrzymania pamięci.
    Brakuje mi też masy w kostce :-)
    Oryginalne radio z almery działało dokładnie na tej kostce oraz jakiś
    stary kaseciak od opla przez przelotkę ISO.
    Wszystko działało (pamiętało) poprawnie z tym jednym +12 ze stacyjki
    Podejrzewam że masa leciała po oplocie kabla antenowego.
    Tak działało wiele lat. Nie wiem czy to aby na pewno bezpieczne w tych
    nowoczesnych radiach. (ta masa) :-)

    Spróbuję jeszcze rozpruć głębiej deskę w poszukiwaniu drugiego plusa :-)

    A jeśli nie znajdę? Ciągnąć kabel do akumulatora? Podobno trzeba
    zdejmować koło nadkole...
    Nie podoba mi się to stałe zasilenie radia. W innych urządzeniach
    stosuje się bateryjki. Co to ma być? :-)

  • 4. Data: 2013-04-06 19:15:04
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 19:07, z pisze:

> [...]
    > zdejmować koło nadkole...
    > Nie podoba mi się to stałe zasilenie radia. W innych urządzeniach
    > stosuje się bateryjki. Co to ma być? :-)

    Może ty masz + na ramie samochodu? Zapytaj na forum Almery bo coś dziwnego.

  • 5. Data: 2013-04-06 19:18:54
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 19:07, z pisze:

> [...]
    > zdejmować koło nadkole...
    > Nie podoba mi się to stałe zasilenie radia. W innych urządzeniach
    > stosuje się bateryjki. Co to ma być? :-)

    Ty masz oryginalna kostkę Nissana?
    http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/33063-sch
    emat-kostki-do-radia-almera-n16-fabryczne/

    Takie radio miałeś?

  • 6. Data: 2013-04-06 19:21:17
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 19:07, z pisze:

> [...]
    > zdejmować koło nadkole...
    > Nie podoba mi się to stałe zasilenie radia. W innych urządzeniach
    > stosuje się bateryjki. Co to ma być? :-)

    http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/37304-pio
    neer-traci-pamiec/

    Napisane jest że powinieneś mieć normalnie + staly i + sterowany stacyjką

    Poprzednie radio grało po wyciągnięcie kluczyków? Skąd ty jesteś?

  • 7. Data: 2013-04-06 19:26:06
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 19:07, z pisze:

> [...]
    > zdejmować koło nadkole...
    > Nie podoba mi się to stałe zasilenie radia. W innych urządzeniach
    > stosuje się bateryjki. Co to ma być? :-)

    Takie rzeczy że są, wiesz?

    http://allegro.pl/kostka-iso-nissan-almera-micra-mur
    ano-patrol-as39b-i3035096859.html

  • 8. Data: 2013-04-06 20:31:32
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-06 19:26, hisjusz pisze:

    > http://allegro.pl/kostka-iso-nissan-almera-micra-mur
    ano-patrol-as39b-i3035096859.html

    > http://allegro.pl/kostka-iso-nissan-almera-micra-mur
    ano-patrol-as39b-i3035096859.html

    Mam taką przelotkę:
    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=3097616447&ars_
    source=ars&ars_socket_id=5&ars_rule_id=93
    i działała ładnie z kaseciakiem od opla.

    Wygląda że mam jednak braki w kostce wychodzącej z deski.

    Pogubiłem się trochę bo mimo braków poprzednie 2 radia działały :-)

  • 9. Data: 2013-04-06 20:37:17
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-06 19:18, hisjusz pisze:

    > Ty masz oryginalna kostkę Nissana?
    > http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/33063-sch
    emat-kostki-do-radia-almera-n16-fabryczne/

    > Takie radio miałeś?

    Tak tylko brak
    3. +12V ACC
    a mimo to działało po przekręceniu kluczyka stacyjki i pamiętało
    wszystkie ustawienia :-)

  • 10. Data: 2013-04-06 22:34:16
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 20:31, z pisze:

> [...]
    >
    > Wygląda że mam jednak braki w kostce wychodzącej z deski.
    >
    > Pogubiłem się trochę bo mimo braków poprzednie 2 radia działały :-)

    Może miały wewnętrzne podtrzymanie jak bios w komputerze, znaczy bateryjka.