    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alior Bank czyli wyzsza kultura .... parkowania
    Date: Fri, 09 Jul 2010 18:16:43 +0200

    W dniu 2010-07-09 10:46, Massai pisze:
    (...)
    > I zakładamy mu blokadę żeby śmierdział dalej???

    Czemu nie - stojący mniej śmierdzi niż kolejny, który przyjedzie.
    Przy okazji nauczyły zablokowanego, że w takich miejscach się nie
    staje.

    > Budzi kogoś przy uruchamianiu? nie no, genialne uzasadnienie dla zakazu
    > postoju.

    Jakie genialne? Przecież już Ci pisałem, że miejsca do parkowania
    są dalej, a nie pod oknem mieszkańców.

    (...)
    > Zaparkowany samochód NIE hałasuje.

    Fajnie,że zauważyłeś - znaczy się założona blokada przeszkadza
    tylko nią dotkniętemu.

    > Zazwyczaj. Warsztaty poprawiające
    > nadwrażliwe alarmy to nie jednorożce, jest ich na pęczki.

    To wyślij tam wyjących - możesz razem z blokadą.

    > Tylko nadal czekam na jakiś konkretny przykład gdzie mamy UZASADNIONY
    > zakaz parkowania, i jednocześnie słuszne jest założenie blokady, i tym
    > samym pozwalanie stać dalej.

    Przykład dostałeś, po czym sam udowodniłeś, że może stać z blokadą.

    > Bo znak zakazu parkowania przede wszystkim musi mieć sens.

    Owszem i zazwyczaj ma.

    > Jeśli ma to być działanie prewencyjne, ma nauczyć kierowcę żeby tu
    > więcej nie parkował, najpierw trzeba uzasadnić DLACZEGO ma tu nie
    > parkować.

    Ano - blokada, laweta i finito.

    > Zrozum - jeśli założysz blokadę, tym samym pośrednio udowadniasz że
    > znak jest źle postawiony. Skoro sama obecność samochodu w tym miejscu
    > nie czyni nic złego (złożyłeś blokadę, zostawiając samochód tam gdzie
    > stał, żeby stał dalej), to po jaki wuj znak zakazu?

    Ponieważ innym to przeszkadza, a Ty tego nie zauważasz. Ba, możesz
    nawet nie mieć tego świadomosci, ponieważ Ci wygoda w tym przeszkadza.

    > A jeśli znak zakazu durny - to po co wychowywać kierowcę za pomocą
    > blokady?

    Udowodnij, że durna.

    > Powtarzam - podaj przykład konkretny INNEGO uzasadnienia dla zakazu
    > postoju czy zatrzymywania.

    Dostałeś, nawet sam udowodniłeś, że założenie blokady w niczym nie
    przeszkadza.

    > Unikasz odpowiedzi czy jak?

    Wręcz przeciwnie.

    > A tak przy okazji - mylisz coś.

    Wręcz przeciwnie.

    > Można parkować WSZĘDZIE - jeśli to nie
    > jest zabronione przepisami lub znakami. Taka jest ogólna zasada, czyż
    > nie?

    Niezupełnie. Taki podejście jest dość powszechne, niemniej błędne.

    > Więc trzeba uzasadnić ZAKAZ, a nie uzasadniać MOŻLIWOŚĆ parkowania.

    Nie pokrzykuj, ponieważ tym swej logiki nie poprawisz. Napisałem
    <cite>
    A tu już nie, ponieważ brak utrudniania ruchu wcale nie jest
    uzasadnieniem do możliwości postoje/parkowania.
    </cite>
    Nie wiem skąd Twój wniosek, ale jak najbardziej jest tu mowa o
    uzasadnionym zakazie parkowania i zaprzeczeniu dla stwierdzenia,
    że tylko utrudnianie ruchu może być takim uzasadnieniem.

    > A niby w którym miejscu? Wskaż.

    Już wskazałem.

    > Wybacz, ale samo "zapętliłeś się" jest argumentem rodem z piaskownicy,
    > typu "głupi jesteś".

    Niech Ci będzie.

    > Niby czemu kretyński? Znów piaskownica. Uzasadnij.

    Znudziło mi się - prewencyjną blokadę na kole związaną ze stratą
    czasu parkującego na zakazie porównujesz z kazaniem dalszego
    prowadzenia pojazdu przez pijanego. Tak, to można nazwać
    piaskownicą.

    > Jak chcesz z tym nurzaniem, ale nadal nie wskazałeś tego hipotetycznego
    > innego uzasadnienia dla zakazu parkowania, innego niż utrudnianie
    > ruchu/stwarzanie niebezpieczeństwa.

    Wskazałem, ale Ty bedziesz do upadłego twierdził co innego.

    (...)
    > Tyle że znacznie lepiej (i uczciwiej) jest to zrealizować za pomocą po
    > prostu podwyższonych opłat za parkowanie. Albo innych rozwiązań, tak
    > jak np. nalepki eko w Niemczech.

    LOL - nie rozmieszaj mnie z tymi lepkami. Płaciłem chyba całe 8 EUR
    za oznakowanie benzyniaka na całe życie i możliwość wjazdu do samego
    centrum. Jeśli już, to ewentualnie Londyn z ichnimi opłatami na
    podstawie skanu rejestracji, ale to nadal nie jest kwestia zakazu
    parkowania w różnych miejscach, tylko próba ograniczenia ruchu.

    > Sztuczne ograniczanie liczby miejsc parkingowych jest akurat najgorszym
    > sposobem rozwiązania problemu korków.

    Aha, czyli cała ta pokrętna logika miała do tego wniosku doprowadzić?
    Ciekawe - mowa była zdecydowanie o zakazie parkowania w pewnych
    miejscach, a nie o sztucznym ograniczaniu miejsc parkingowych.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.