  • 1. Data: 2010-05-17 20:12:48
    Temat: Aliasy do numeru
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    "Usługa umożliwia uruchomienie przez użytkownika maksymalnie 3 numerów
    dodatkowych przypisanych do numeru w sieci Play. Wszelkie połączenia
    głosowe oraz SMS-y wykonywane na Xtra Numer zostaną przekierowane na numer
    główny użytkownika."

    Fajna sprawa, nie? :) Tylko szkoda że własna prezentacja numeru nie jest
    tym aliasem. Ale i tak super, np przy podawaniu numerów w ogłoszeniach czy
    gdzieś w internecie..

    http://www.telepolis.pl/news.php?id=18134

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 2. Data: 2010-05-17 21:03:08
    Temat: Re: Aliasy do numeru
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    aliasem. Ale i tak super, np przy podawaniu numerów
    > w ogłoszeniach czy gdzieś w internecie..

    A jak ma się do tego usługa COLP? To znaczy - który numer
    (główny czy alias) jest pokazywany?

    Aha, wyłączyłbyś Q-P...

    Piotr

  • 3. Data: 2010-05-17 22:30:00
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Któregoś razu, "PiotRek" tak oto nam wyjawił(a):

    > A jak ma się do tego usługa COLP? To znaczy - który numer
    > (główny czy alias) jest pokazywany?

    Po wybraniu alias i podczas rozmowy widzisz ten właśnie numer (nie
    prawdziwy), to by było bez sensu :). I wszędzie gdzie nie sprawdzisz to
    masz podane że łączyłeś się z aliasem.

    Uruchomienie numeru wygląda tak, że wysłałem darmowego smsa na nr 8055 o
    treści "s". Automatycznie dostałem sms zwrotnego z numerem 883 923 661 :)
    Ważny 2 tyg z możliwością przedłużenia do 6 m-cy. Później wysłałem sma na
    ten sam numer o treści "stop" i numer zdeaktywowali :) Kolejny numer był o
    tych samych pierwszych 6 cyfrach.

    > Aha, wyłączyłbyś Q-P...

    Kurcze, nie wiem co to jest i jak to wyłączyć. Wykorzystuje Operę jako
    czytnik, zaktualizowałem ją kilka tygodni temu i włąsnie "tego się
    nabawiłem". Na forum nikt nie odpowiedział. Jak to wyłączyć i "z czym to
    się je"?

  • 4. Data: 2010-05-18 00:27:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    >Po wybraniu alias i podczas rozmowy widzisz ten właśnie numer (nie
    >prawdziwy), to by było bez sensu :). I wszędzie gdzie nie sprawdzisz to

    Skad wiesz?
    Sprawdzales, dzwoniles na ten numer z linii ISDN? (tylko operatorzy
    stacjonarnu na liniach ISDN umozliwiaja korzystanie z uslugi COLP).
    Nie wiem, czy ktorys VoIP umozliwia - w kazdym razie zaden polski operator
    komorkowy w na pewno nie

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-05-18 00:54:02
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Któregoś razu, "SDD" tak oto nam wyjawił(a):

> [...]
    > stacjonarnu na liniach ISDN umozliwiaja korzystanie z uslugi COLP).
    > Nie wiem, czy ktorys VoIP umozliwia - w kazdym razie zaden polski

    Jeżeli tak, to nic nie mogę powiedzieć w tym temacie, jak to wygląda z
    COLP, zresztą nie słyszałem o tej usłudze, nie miałem do czynienia z ISDN.
    Sprawdzałem dzwoniąc tylko poprzez voip i gsm.

  • 6. Data: 2010-05-18 06:16:24
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 17 Maj, 23:03, "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>
    pisze...
    > A jak ma się do tego usługa COLP? To znaczy - który numer
    > (główny czy alias) jest pokazywany?

    Pokazuje numer docelowy, czyli poprawnie :)

    Jest jeszcze inny kwiatek:
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=18140

    Ircys

  • 7. Data: 2010-05-18 06:25:45
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-05-18 08:16, Ircys wrote:
    > On 17 Maj, 23:03, "PiotRek"<b...@g...pl.invalid>
    > pisze...
    >
    > Pokazuje numer docelowy, czyli poprawnie :)

    docelowy czyli wybrany czy osiągany? :-)

  • 8. Data: 2010-05-18 07:00:24
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 18 Maj, 08:25, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" pisze...

    aj, Ty łapaczu za słówka...
    docelowy-końcowy

    Ircys

  • 9. Data: 2010-05-18 09:07:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    >COLP, zresztą nie słyszałem o tej usłudze, nie miałem do czynienia z ISDN.
    >Sprawdzałem dzwoniąc tylko poprzez voip i gsm.

    COLP jest standardowa usluga w sieci ISDN.
    Jesli dzwionisz na numer XXXXXXXXX a ten ustawil sobie przekierowanie na
    YYYYYYYYY to wyglada to tak - przynajmniej u mnie wygladalo - ze dopoki
    YYYYYYYYY nie odebral to na wysswietlaczu ISDN widnial wybrany numer
    XXXXXXXXX, ale w momencie, gdy tylko druga strona odebrala polaczenie -
    wyswietlony numer zamienial sie natychmiast na YYYYYYYYY.
    Uzytkownik koncowy moze tez COLPa zablokowac usluga COLR - nie wiem tylko,
    czy w powyzszym przykladzei mialbyto zrobic XXXXXXXXX czy YYYYYYYYY (wydaje
    mi sie ze YYYYYYYYY).
    Na niektorych centralach chyba wszyscy mieli wlaczonego COLRa bo nie chcial
    mi sie odebrany numer wyswietlac :)
    Z kolei Blekitne Linie mialy poustawiane jako swoje COLPy numery na
    0801xxxxxx

    W sieciach GSM kody uslug COLP i COLR to 76 i 77. Dziala tylko sprawdzanie:
    *#76# - sprawdzenei COLPa, *#77# - sprawdzenei COLRa. Kody te dzialaja na
    pewno w Erze i Play - oczywiscie zawsze pokazujac, ze usluga jest wylaczona.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2010-05-18 09:07:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...

    > docelowy czyli wybrany czy osiągany? :-)

    Czyli glowny? :)

    Pozdrawiam
    SDD