  • 11. Data: 2012-11-19 00:11:19
    Temat: Re: Alarm bezprzewodowy otwarcia drzwi w piwnicy
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Z drugiej strony, jeśli możesz to zrobić (żeby np. zamontować nadajnik i
    > odbiornik na zewnątrz budynku, tak żeby się "widziały", to wtedy zapewne
    > wystarczy jakaś standardowa radiolinia np. z Elmesu.

    Dzięki za zwrócenie uwagi na te produkty firmy Elmes.
    Chciałbym zrobić tak:
    W mieszkaniu odbiornik 4-kanałowy Elmes CH4HR, ok. 70zł
    W piwnicy nadajnik Elmes RP501T (zasięg 500m), ok. 80zł
    W schowku na piętrze detektor Elmes CTX4H.

    Przy czym nie wiem, czy ten nadajnik RP501T i odbiornik CH4HR są ze sobą
    kompatybilne(?)
    Choć chyba tak, bo w instrukcji od RP501.. znalazłem zapis:
    "Współpraca nadajnika z odbiornikami innego typu. Przy współpracy z
    odbiornikami CH4H, CH8H lub C20H, nadajnikow moze byc wiele i moga pracowac
    w dowolnym trybie"

  • 12. Data: 2012-11-22 22:37:03
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Kupiłem:
    1. Nadajnik MTX, do schowka na klatce schodowej
    2. Nadajnik RP501T, do piwnicy
    3. Odbiornik CH4HRhet do mieszkania
    4. RF S. Monitor do sprawdzania siły sygnału.

    ad. 1) Działa świetnie, mimo tego że schowek jest nie na przeciwko drzwi,
    ale za winklem; do mieszkania są stalowe drzwi i drugie drzwi drewniane
    obite blachą. Wskaźnik siły sygnału pokazuje ok 70-80%.

    ad. 2) Za bardzo nie działa. Gdy się chodzi po korytarzach w piwnicy, to w
    niektórych miejscach działa, w innych nie. Tak czy inaczej wskaźnik siły
    sygnału wskazuje niski poziom -- na granicy poprawnego działania.
    Przedłużenie anten w nadajniku i w odbiorniku o kilkanaście centymetrów
    nieco poprawiło sytuację (siła sygnału wzrastała o mniej niż 20%). Jutro
    jeszcze przedłużę anteny do uzyskania 70cm i sprawdzę. Ponadto antenę od
    odbiornika wyprowadzę za okno. Może to poprawi sytuację.

    Robbo

  • 13. Data: 2012-11-22 22:50:15
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-11-18 19:25, PiteR pisze:

    > Dziewiąte piętro to jest daleko. To nie może być zabawka. Kombinuj np z
    > łoki-toki lepszej firmy ~150zł, Cymbał Radio z demobilu. Na czymś takim
    > powinno pisać zasięg 500 metrów żeby sygnał wydostał się przez korytarz
    > z piwnicy.
    >
    > Nie możesz się podpiąć do żarówki w piwnicy?

    Energy harvesting :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2012-11-22 23:15:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-18 19:52, Robbo pisze:

    > Niby można. Ostatnio na suficie pojawiła się świeża zaprawa biegnąca od
    > żarówki do piwnicy sąsiada. Tak więc ludzie to robią.

    sam tak kiedyś robiłem, i nadal mam. Problemem jest tu akurat to, że
    w żarówce prąd jest tylko po jej włączeniu, więc trzeba się podpiąć
    "przed" włącznikiem na ścianie.

  • 15. Data: 2012-11-23 22:05:23
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > ad. 2) Za bardzo nie działa.

    Prowizorycznie wystawiłem za okno miedziany drut o ok. metrowej długości i
    do niego podłączyłem antenę odbiornika. W piwnicy, nad drzwiami przyczepiłem
    kawałek aluminiowej listewki o długości kilkudziesięciu centymetrów i do
    niej podłączyłem antenę nadajnika. W tej chwili mam siłę sygnału 3 do 4
    lampek na 6 w mierniku siły sygnału zainstalowanym w odbiorniku. Chcę
    jeszcze zrobić w piwnicy eksperyment polegający na wykonaniu anteny
    dipolowej, gdzie jedna metalowa listewka będzie podłączona do anteny
    nadajnika, a druga do minusa zasilania. Może to jeszcze poprawi sytuację,
    choć to, co mam w tej chwili jest zadowalające. Napiszę o wynikach, jak już
    skończę całą instalację.

    Robbo
    PS. Świat anten, transmisji radiowej jest dla mnie praktycznie obcy, ale
    jednocześnie bardzo ciekawy. Muszę o tym poczytać. Co i jak wpływa na
    kształt anten, to na pewno interesujące. Szkoda, że nie sprzedają okularów
    pozwalających zobaczyć fale radiowe :(

  • 16. Data: 2012-12-13 20:58:24
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Alarm zrobiony i działa. Ze schowiem nie było problemów. Z piwnicą były
    problemy -- musiałem wyprowadzić antenę za okno mieszkania, a także do
    anteny nadajnika w piwnicy podłączyć kawałek metalowej listwy. Udało się,
    ale wymagało to eksperymentów. Zatem nie mogę tego podejścia polecić jako
    rozwiązania bezproblemowego.

    Robbo

  • 17. Data: 2012-12-20 22:41:19
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robbo napisał(a) :
> [...]
    > ale wymagało to eksperymentów. Zatem nie mogę tego podejścia polecić jako

    Nasunął mi się pomysł kamery. Nie wspominałeś o tym. Może by tak do
    zestawu dołożyć ukrytą kamerę reagującą na ruch? Z podświetleniem
    podczerwienią? Załączanym w momencie uruchomienia kamery.
    Może nikogo nie być w domu więc nikt nie usłyszy alarmu. A tak
    chociaż pozostanie zdjęcie do albumu.

    Dlaczego z oświetleniem? Jak złodziej przyjdzie po ciemku, będzie
    miał latarkę i przy okazji "oślepiał" kamerę i nic nie zobaczysz.
    Przecież nie będzie tą latarką świecił sobie po twarzy.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]