-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabh182.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
Date: Fri, 13 Dec 2024 13:11:57 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <t...@4...net>
References: <vij7ai$2ul9c$3@dont-email.me>
<19uuc03qn9zat.taquvhzza929$.dlg@40tude.net>
<vim3jp$3saa8$1@dont-email.me>
<1w5e631n57wqk$.1mmdukwe7v61m$.dlg@40tude.net>
<vinc16$666g$1@dont-email.me> <vindvr$fn$1@news.chmurka.net>
<ving7t$9ao9$1@news.icm.edu.pl> <viql4p$1g9$1@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<visbh7$rm9$1@news.chmurka.net>
<1hdn4377dnf2n$.4mh5xad4ccjl$.dlg@40tude.net>
<vj7644$fpq9$3@dont-email.me>
<155xaatgykp0n$.8c63atr4o9a6$.dlg@40tude.net>
<vj88e5$llmn$3@dont-email.me> <h...@4...net>
<vjc70v$1igrb$3@dont-email.me>
<2...@4...net>
<vjh0pd$3bhv4$1@dont-email.me>
<1ooqlad4jreag.11tjf7xfs621c$.dlg@40tude.net>
<vjh71m$3bhv4$7@dont-email.me>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aabh182.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.33.182";
logging-data="22295";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:Ha5j8uTDyGOLks79shVXirnFzw0=
sha256:v7SXVxRa5UnEJoC1FrbcG/Avt0inUTf76TrOycnbG7w=
sha1:7Zv6W3ry/sYXv4AEERkOSWDc1Lw=
sha256:rIMlUKCwdGfRh0iZyGJ2lsDGqBv8q0E9MtXfNFuUUuE=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:795143
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 13 Dec 2024 12:50:13 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> W dniu 13 gru 2024 o 12:14, J.F pisze:
>> Jak nie ma mrozu, to raczej 1000+ A :-)
>
> 640, 800, 1000 -- mały iloraz
> Ale może to nie 1000+ -- lecz 1000*?
nie nie, skoro te 740A ma być przy spadku do 1.4V/ogniwo,
to przy dobrym zwarciu może być prąd ze 3x wiekszy,
z uwagi na temperaturę jeszcze ze 1.5-2x więcej,
razem może 6x wiecej. 4200A powiedzmy.
Dodaj rezystancje zwierającego kabla, wewnętrznych połączen
akumulatora, styków - będzie mniej.
Doszukaj się, ile jemu się udało wycisnąć
https://youtu.be/ywaTX-nLm6Y?t=1050
i przelicz na jeden akumulator :-)
Tylko trzeba oglądać od początku i śledzić zmiany.
>>> Może rozładować znaną, sporą rezystancją?
>> Jak chcesz zmierzyc prąd rozruchowy, to raczej nie stałą, bo musisz
>> dobrać do akumulatora.
>
> Stałą dla danego akumulatora.
Ale musisz ją najpierw znaleźć/dobrać.
A widziałes - ma byc taka, żeby po 30s napięcie było ciągle powyzej
1.4V/ogniwo.
>> Zrobiłbym jakies zmienne obciążenie, które by utrzymywało te 8.4V na
>> akumulatorze.
> I wykresy?...
Już chyba niepotrzebne :-)
>>> Może i tak. Więc jaki jest ten wewnętrzny? -- i jak go zmierzyć?...
>>> A jeśli to mierzenie nie jest łatwą czynnością -- jak naładować żarówką?...
>
>> żarowką naładować łatwo, ale lepiej prostownikiem lub ładowarką :-)
>
> Chyba jednak tak -- z częstym pomiarem natężenia i napięcia oraz
> dostosowywaniem napięcia... Niby ma być stałe podczas ładowania,
> ale zupełnie pusty akumulator mógłby łyknąć zbyt duży prąd...
Bardzo stały ten prąd/napięcie być nie musi.
Żarówka 230V ograniczy prąd dobrze, problem się zrobi na końcu,
bo ten prąd będzie prawie stały, i przeładuje akumulator.
>>>>>>> 80Ah, 8A, 14.4V, 115W
>>>>>>> Co wówczas, gdy chcemy awaryjnym błyskiem?...
>>>>>>> Potrzebny kilowatowy?...
>
>>>>>> a nawet 2-6kW.
>
>>>>> 80A*14.4V=1152W?
>
>>>> Raczej "rozrzusznik bierze 200-500A".
>
>>> Miałem na myśli błyskawiczne ładowanie.
>
>> Alternator we współczesnym aucie może miec wydajność nawet i 200A.
>
> Co w tym złego? Trzeba udźwignąć odbiorniki -- bywa, że sprzęt AUDIO;
> ładować akumulator; mieć jakiś zapas...
Ale jak odbiorników nie właczysz, to akumulator może te 200A pobrać
... o ile potrafi :-)
>> Na wysokich obrotach, bo na niskich to znacznie mniej.
>
>> I rozładowany aku, jak się uda uruchomić silnik, to bierze spory prąd
>> - z 50A czy więcej.
>
>> A skoro akumulator może wydać 700A .. to ciekawe czy może przyjąc
>> 700A. Oczywiscie przez chwilę.
>
> Przez zerową może przyjąć 7MA... ;)
> Zabija/przebija chyba napięcie -- prąd gotuje...
Litowe zabija napięcie - coś tam się dzieje złego powyżej 4.2V na
ogniwo.
Ołowiowe chyba bardziej odporne.
A może po prostu nikt nie badał, bo prąd popłynie za duży, a on też
zabija ..
> Alternator nie da zbyt dużego napięcia -- bo ma regulator na
> wzbudzeniu... Ale może dać bardzo duży prąd -- bo kontroluje
> tylko napięcie...
Ale prąd nadal jest ograniczony - te 200A czy jaki tam alternator
masz.
W skali akumulatora samochodowego ... umiarkowanie duży prąd :-)
>> Z kolei stare zalecenie - ładować prądem C/10[h], to ciekaw jestem na
>> ile prawdziwe obecnie.
>> W samochodzie akumulator bierze ile bierze, i generalnie nie narzeka.
>
> Narzekanie wyraża skróceniem żywota?
>
> Jeździłem rzadko; napięcie mam (więc zapewne i miałem) zdecydowanie
> poniżej 14V; nie doładowywałem prostownikiem -- miałem brak elektrolitu
> w co najmniej jednej celi i ponad dziesięcioletni akumulator, który
> prawie na pewno jeszcze by pożył, gdyby mu dolać wodę z klimatyzatora,
> o czym pomyślałem za późno...
Szkodzi mu też stan rozładowany,
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.24 13:23 J.F
- 13.12.24 14:52 Wiesiaczek
- 13.12.24 14:56 Wiesiaczek
- 13.12.24 15:08 J.F
- 13.12.24 18:34 io
- 13.12.24 18:48 Jarosław Sokołowski
- 13.12.24 19:19 J.F
- 13.12.24 21:28 Mateusz Viste
- 13.12.24 22:51 Jarosław Sokołowski
- 13.12.24 23:23 Mateusz Viste
- 13.12.24 23:42 Jarosław Sokołowski
- 14.12.24 04:26 Wiesiaczek
- 14.12.24 08:17 Marcin Debowski
- 14.12.24 12:30 Eneuel Leszek Ciszewski
- 15.12.24 00:10 Zbynek Ltd.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów