eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulatorki Ni-MH AA i AAA Green CellRe: Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
  • Data: 2024-12-13 13:11:57
    Temat: Re: Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 13 Dec 2024 12:50:13 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > W dniu 13 gru 2024 o 12:14, J.F pisze:
    >> Jak nie ma mrozu, to raczej 1000+ A :-)
    >
    > 640, 800, 1000 -- mały iloraz
    > Ale może to nie 1000+ -- lecz 1000*?

    nie nie, skoro te 740A ma być przy spadku do 1.4V/ogniwo,
    to przy dobrym zwarciu może być prąd ze 3x wiekszy,
    z uwagi na temperaturę jeszcze ze 1.5-2x więcej,
    razem może 6x wiecej. 4200A powiedzmy.

    Dodaj rezystancje zwierającego kabla, wewnętrznych połączen
    akumulatora, styków - będzie mniej.


    Doszukaj się, ile jemu się udało wycisnąć
    https://youtu.be/ywaTX-nLm6Y?t=1050

    i przelicz na jeden akumulator :-)

    Tylko trzeba oglądać od początku i śledzić zmiany.

    >>> Może rozładować znaną, sporą rezystancją?
    >> Jak chcesz zmierzyc prąd rozruchowy, to raczej nie stałą, bo musisz
    >> dobrać do akumulatora.
    >
    > Stałą dla danego akumulatora.

    Ale musisz ją najpierw znaleźć/dobrać.

    A widziałes - ma byc taka, żeby po 30s napięcie było ciągle powyzej
    1.4V/ogniwo.

    >> Zrobiłbym jakies zmienne obciążenie, które by utrzymywało te 8.4V na
    >> akumulatorze.
    > I wykresy?...

    Już chyba niepotrzebne :-)

    >>> Może i tak. Więc jaki jest ten wewnętrzny? -- i jak go zmierzyć?...
    >>> A jeśli to mierzenie nie jest łatwą czynnością -- jak naładować żarówką?...
    >
    >> żarowką naładować łatwo, ale lepiej prostownikiem lub ładowarką :-)
    >
    > Chyba jednak tak -- z częstym pomiarem natężenia i napięcia oraz
    > dostosowywaniem napięcia... Niby ma być stałe podczas ładowania,
    > ale zupełnie pusty akumulator mógłby łyknąć zbyt duży prąd...

    Bardzo stały ten prąd/napięcie być nie musi.
    Żarówka 230V ograniczy prąd dobrze, problem się zrobi na końcu,
    bo ten prąd będzie prawie stały, i przeładuje akumulator.

    >>>>>>> 80Ah, 8A, 14.4V, 115W
    >>>>>>> Co wówczas, gdy chcemy awaryjnym błyskiem?...
    >>>>>>> Potrzebny kilowatowy?...
    >
    >>>>>> a nawet 2-6kW.
    >
    >>>>> 80A*14.4V=1152W?
    >
    >>>> Raczej "rozrzusznik bierze 200-500A".
    >
    >>> Miałem na myśli błyskawiczne ładowanie.
    >
    >> Alternator we współczesnym aucie może miec wydajność nawet i 200A.
    >
    > Co w tym złego? Trzeba udźwignąć odbiorniki -- bywa, że sprzęt AUDIO;
    > ładować akumulator; mieć jakiś zapas...

    Ale jak odbiorników nie właczysz, to akumulator może te 200A pobrać
    ... o ile potrafi :-)

    >> Na wysokich obrotach, bo na niskich to znacznie mniej.
    >
    >> I rozładowany aku, jak się uda uruchomić silnik, to bierze spory prąd
    >> - z 50A czy więcej.
    >
    >> A skoro akumulator może wydać 700A .. to ciekawe czy może przyjąc
    >> 700A. Oczywiscie przez chwilę.
    >
    > Przez zerową może przyjąć 7MA... ;)
    > Zabija/przebija chyba napięcie -- prąd gotuje...

    Litowe zabija napięcie - coś tam się dzieje złego powyżej 4.2V na
    ogniwo.
    Ołowiowe chyba bardziej odporne.

    A może po prostu nikt nie badał, bo prąd popłynie za duży, a on też
    zabija ..

    > Alternator nie da zbyt dużego napięcia -- bo ma regulator na
    > wzbudzeniu... Ale może dać bardzo duży prąd -- bo kontroluje
    > tylko napięcie...

    Ale prąd nadal jest ograniczony - te 200A czy jaki tam alternator
    masz.

    W skali akumulatora samochodowego ... umiarkowanie duży prąd :-)

    >> Z kolei stare zalecenie - ładować prądem C/10[h], to ciekaw jestem na
    >> ile prawdziwe obecnie.
    >> W samochodzie akumulator bierze ile bierze, i generalnie nie narzeka.
    >
    > Narzekanie wyraża skróceniem żywota?
    >
    > Jeździłem rzadko; napięcie mam (więc zapewne i miałem) zdecydowanie
    > poniżej 14V; nie doładowywałem prostownikiem -- miałem brak elektrolitu
    > w co najmniej jednej celi i ponad dziesięcioletni akumulator, który
    > prawie na pewno jeszcze by pożył, gdyby mu dolać wodę z klimatyzatora,
    > o czym pomyślałem za późno...

    Szkodzi mu też stan rozładowany,

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: