eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulatorki Ni-MH AA i AAA Green CellRe: Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
  • Data: 2024-12-13 12:14:20
    Temat: Re: Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 13 Dec 2024 11:02:59 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > W dniu 12 gru 2024 o 11:37, J.F pisze:

    >>> 80Ah akumulator na zwarciu daje 800A?
    >> Taki akumulator to ma raczej 600A prad rozruchowy.
    > Bosch Silver S4 010 80Ah 740A P+
    >
    >> Czyli na mrozie, bodajze -18C, ma taki prad dawac, przy jeszcze jakims
    >> sensownym napięciu, typu 8V
    >
    > To znacznie ważniejsze -- w jakich warunkach i jak mierzony ten prąd?...

    Przy -18 st. C i takim obciążeniu, że tyle popłynie :-)

    > Ale mnie jechało o rząd wielkości...

    Jak nie ma mrozu, to raczej 1000+ A :-)

    > Może rozładować znaną, sporą rezystancją?

    Jak chcesz zmierzyc prąd rozruchowy, to raczej nie stałą, bo musisz
    dobrać do akumulatora.

    Zrobiłbym jakies zmienne obciążenie, które by utrzymywało te 8.4V na
    akumulatorze.

    >> https://sklep.uruchom.com/pl/blog/parametry-akumulat
    ora-na-ktore-zwracac-uwage-1709798360.html
    >
    >> Zwarciowy na cieplo ... ponad 1kA.
    >
    > Może i tak. Więc jaki jest ten wewnętrzny? -- i jak go zmierzyć?...
    > A jeśli to mierzenie nie jest łatwą czynnością -- jak naładować żarówką?...

    żarowką naładować łatwo, ale lepiej prostownikiem lub ładowarką :-)

    >>>>> 80Ah, 8A, 14.4V, 115W
    >>>>> Co wówczas, gdy chcemy awaryjnym błyskiem?...
    >>>>> Potrzebny kilowatowy?...
    >
    >>>> a nawet 2-6kW.
    >
    >>> 80A*14.4V=1152W?
    >
    >> Raczej "rozrzusznik bierze 200-500A".
    >
    > Miałem na myśli błyskawiczne ładowanie.

    Alternator we współczesnym aucie może miec wydajność nawet i 200A.
    Na wysokich obrotach, bo na niskich to znacznie mniej.

    I rozładowany aku, jak się uda uruchomić silnik, to bierze spory prąd
    - z 50A czy więcej.

    A skoro akumulator może wydać 700A .. to ciekawe czy może przyjąc
    700A. Oczywiscie przez chwilę.

    Przyjąc przyjmie, kwestia napięcia. Ale na ile mu to szkodzi ?

    Z kolei stare zalecenie - ładować prądem C/10[h], to ciekaw jestem na
    ile prawdziwe obecnie.
    W samochodzie akumulator bierze ile bierze, i generalnie nie narzeka.
    Tylko ze przy 14V w instalacji prąd szybko spada.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: