-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news-2.dfn.de!news.dfn.de!news
feed.straub-nv.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!postne
ws.google.com!24g2000yqm.googlegroups.com!not-for-mail
From: "Asdf :)" <g...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Akumulator żelowy do staruszka czy jednak tradycyjny?
Date: Thu, 20 Aug 2009 15:37:33 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 43
Message-ID: <6...@2...googlegroups.com>
References: <3...@4...com>
<e...@s...googlegroups.com>
<0...@f...googlegroups.com>
<o...@4...com>
<0...@a...googlegroups.com>
<e...@4...com>
<h6gj05$200$1@mx1.internetia.pl>
<i...@4...com>
<h6h5vv$5j8$1@mx1.internetia.pl> <h6j3h2$smv$1@news.onet.pl>
<q...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 83.6.34.100
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1250807853 26900 127.0.0.1 (20 Aug 2009 22:37:33 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 20 Aug 2009 22:37:33 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: 24g2000yqm.googlegroups.com; posting-host=83.6.34.100;
posting-account=xphEqQkAAAC5qqvjXb2KQcl-ab4puVEA
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Opera/9.64 (Windows NT 6.0; U; pl) Presto/2.1.1,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:608001
[ ukryj nagłówki ]On 20 Sie, 18:29, Jacot <j...@m...pl> wrote:
> >Fakt czy akumulator jest ladowany, czy tez nie, zalezy chyba od jego
> >napiecia.
>
> Dokladnie - tylko i wylacznie.
Nie. Akumulator o większej pojemności przy tym samym napięciu
weźmie większy prąd, niż aku o mniejszej pojemności.
Wynika to z innej rezystancji wewnętrznej.
Ale istotą rzeczy tutaj jest to, że każdy układ prądnica-
regulator-instalacja-akumulator ma takie napięcie graniczne,
w którym prąd ładowania spada do bardzo małych wartości.
Ten moment wyznacza charakterystyka aku, dobrane
parametry regulatora napięcia i moc prądnicy. Większe aku
wstaione w ten układ spowoduje, że spadek prądu ładowania
nastąpi przed pełnym naładowaniem akumulatora.
Więc problem z niedoładowaniem aku o dużej pojemności
nie wynika z braku mocy prądnicy, a z rozregulowania
układu prądnica-regulator-instalacja-akumulator.
Może dało by się to poprawić odpowiednio zmieniając
charakterystyki regulatora, ale w warunkach garożowych
byłoby bardzo ciężko.
Jeśli ktoś nie wierzy proponuję proste doświadczenie:
rozładujcie aku (np. przez pięć minut trzymając na
światłach), a następnie odpalcie moto i wstawcie
w szereg amperomierz pomiędzy instalację
motocykla a akululator.
Efekt jest taki: najpierw duży prąd ładowania,
a po jakimś czasie nagły jego spadek do małych
wartości. Dla dobranego akumulatora spadek
prądu ładowania następuje w chwili, gdy jest on
w pełni naładowany. Aku o mniejszej pojemności
będzie się przeładowywał - spadek prądu wogóle
nie nastąpi. Aku o znacznie większej pojemności
spowoduje spadek prądu ładowania przed pełnym
naładowaniem aku. I tyle :)
Ale IMHO EOT, bo i tak się nawzajem nie
przekonamy :)
--
Pzdr, GM
Suzuki DR 650 RSE :)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=