eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleAkumulator żelowy do staruszka czy jednak tradycyjny? › Re: Akumulator żelowy do staruszka czy jednak tradycyjny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news-2.dfn.de!news.dfn.de!news
    feed.straub-nv.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!postne
    ws.google.com!24g2000yqm.googlegroups.com!not-for-mail
    From: "Asdf :)" <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Akumulator żelowy do staruszka czy jednak tradycyjny?
    Date: Thu, 20 Aug 2009 15:37:33 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 43
    Message-ID: <6...@2...googlegroups.com>
    References: <3...@4...com>
    <e...@s...googlegroups.com>
    <0...@f...googlegroups.com>
    <o...@4...com>
    <0...@a...googlegroups.com>
    <e...@4...com>
    <h6gj05$200$1@mx1.internetia.pl>
    <i...@4...com>
    <h6h5vv$5j8$1@mx1.internetia.pl> <h6j3h2$smv$1@news.onet.pl>
    <q...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 83.6.34.100
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1250807853 26900 127.0.0.1 (20 Aug 2009 22:37:33 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 20 Aug 2009 22:37:33 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: 24g2000yqm.googlegroups.com; posting-host=83.6.34.100;
    posting-account=xphEqQkAAAC5qqvjXb2KQcl-ab4puVEA
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Opera/9.64 (Windows NT 6.0; U; pl) Presto/2.1.1,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:608001
    [ ukryj nagłówki ]

    On 20 Sie, 18:29, Jacot <j...@m...pl> wrote:
    > >Fakt czy akumulator jest ladowany, czy tez nie, zalezy chyba od jego
    > >napiecia.
    >
    > Dokladnie - tylko i wylacznie.

    Nie. Akumulator o większej pojemności przy tym samym napięciu
    weźmie większy prąd, niż aku o mniejszej pojemności.
    Wynika to z innej rezystancji wewnętrznej.
    Ale istotą rzeczy tutaj jest to, że każdy układ prądnica-
    regulator-instalacja-akumulator ma takie napięcie graniczne,
    w którym prąd ładowania spada do bardzo małych wartości.
    Ten moment wyznacza charakterystyka aku, dobrane
    parametry regulatora napięcia i moc prądnicy. Większe aku
    wstaione w ten układ spowoduje, że spadek prądu ładowania
    nastąpi przed pełnym naładowaniem akumulatora.
    Więc problem z niedoładowaniem aku o dużej pojemności
    nie wynika z braku mocy prądnicy, a z rozregulowania
    układu prądnica-regulator-instalacja-akumulator.
    Może dało by się to poprawić odpowiednio zmieniając
    charakterystyki regulatora, ale w warunkach garożowych
    byłoby bardzo ciężko.

    Jeśli ktoś nie wierzy proponuję proste doświadczenie:
    rozładujcie aku (np. przez pięć minut trzymając na
    światłach), a następnie odpalcie moto i wstawcie
    w szereg amperomierz pomiędzy instalację
    motocykla a akululator.
    Efekt jest taki: najpierw duży prąd ładowania,
    a po jakimś czasie nagły jego spadek do małych
    wartości. Dla dobranego akumulatora spadek
    prądu ładowania następuje w chwili, gdy jest on
    w pełni naładowany. Aku o mniejszej pojemności
    będzie się przeładowywał - spadek prądu wogóle
    nie nastąpi. Aku o znacznie większej pojemności
    spowoduje spadek prądu ładowania przed pełnym
    naładowaniem aku. I tyle :)
    Ale IMHO EOT, bo i tak się nawzajem nie
    przekonamy :)

    --
    Pzdr, GM
    Suzuki DR 650 RSE :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: