eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleAkumulator żelowy do staruszka czy jednak tradycyjny?Re: Akumulator żelowy do staruszka czy jednak tradycyjny?
  • Data: 2009-08-20 22:37:33
    Temat: Re: Akumulator żelowy do staruszka czy jednak tradycyjny?
    Od: "Asdf :)" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 20 Sie, 18:29, Jacot <j...@m...pl> wrote:
    > >Fakt czy akumulator jest ladowany, czy tez nie, zalezy chyba od jego
    > >napiecia.
    >
    > Dokladnie - tylko i wylacznie.

    Nie. Akumulator o większej pojemności przy tym samym napięciu
    weźmie większy prąd, niż aku o mniejszej pojemności.
    Wynika to z innej rezystancji wewnętrznej.
    Ale istotą rzeczy tutaj jest to, że każdy układ prądnica-
    regulator-instalacja-akumulator ma takie napięcie graniczne,
    w którym prąd ładowania spada do bardzo małych wartości.
    Ten moment wyznacza charakterystyka aku, dobrane
    parametry regulatora napięcia i moc prądnicy. Większe aku
    wstaione w ten układ spowoduje, że spadek prądu ładowania
    nastąpi przed pełnym naładowaniem akumulatora.
    Więc problem z niedoładowaniem aku o dużej pojemności
    nie wynika z braku mocy prądnicy, a z rozregulowania
    układu prądnica-regulator-instalacja-akumulator.
    Może dało by się to poprawić odpowiednio zmieniając
    charakterystyki regulatora, ale w warunkach garożowych
    byłoby bardzo ciężko.

    Jeśli ktoś nie wierzy proponuję proste doświadczenie:
    rozładujcie aku (np. przez pięć minut trzymając na
    światłach), a następnie odpalcie moto i wstawcie
    w szereg amperomierz pomiędzy instalację
    motocykla a akululator.
    Efekt jest taki: najpierw duży prąd ładowania,
    a po jakimś czasie nagły jego spadek do małych
    wartości. Dla dobranego akumulatora spadek
    prądu ładowania następuje w chwili, gdy jest on
    w pełni naładowany. Aku o mniejszej pojemności
    będzie się przeładowywał - spadek prądu wogóle
    nie nastąpi. Aku o znacznie większej pojemności
    spowoduje spadek prądu ładowania przed pełnym
    naładowaniem aku. I tyle :)
    Ale IMHO EOT, bo i tak się nawzajem nie
    przekonamy :)

    --
    Pzdr, GM
    Suzuki DR 650 RSE :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: