    From: falco <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Akumulator żelowy do staruszka czy jednak tradycyjny?
    Date: Wed, 19 Aug 2009 17:21:22 +0200

    Jacot pisze:

    > Stary, naprawde... Wez poczytaj, prosze raz ostatni, bo ta rozmowa mija sie z
    celem.

    Zgadzam się z Tobą... ta rozmowa nie ma już sensu... ;)
    Każdy wyraził swoje zdanie ja nie mam zamiaru podważać Twojej wiedzy i
    takiego samego podejścia życzyłbym sobie w drugą stronę, dzięki temu
    każdemu będzie miło, co wcale nie znaczy, że musimy się zgadzać co do
    meritum... ;)

    > Z 220 go ladujesz czy jak?;)

    hmm... a niby z jakiego zasilania mam ładować prostownikiem w garażu jak
    nie z 220 ba! mamy nawet 230 V w PL... ;p

    > I nie odpowiadaj mi, odpowiedz sobie, bo ja "naprawde czasu nie mam"
    > ... to wszystko juz bylo, co powtorze po raz wtory, mam nadzieje
    > ostatni;)

    Po raz kolejny się z Tobą zgadzam (w w/w kwestii, że to już było i to
    wielokrotnie i nie tylko na Preclu), ale nie w głównym temacie doboru
    aku do danej instalacji już nie! ;)

    Jakoś nie usłyszałem odpowiedzi na moje podstawowe pytanie, które
    jednocześnie wyjaśnia temat... ;p
    Czemu na różnych prostownikach, ładowarkach, itp urządzeniach, które
    mają ładować aku są podawane różne parametry ładowania różnych aku...???

    Odpowiem, więc sam sobie... ;)
    Dlatego, że większej pojemności aku będzie się ładował dłużej niż
    mniejszy przez co potrzebuje większej wydajności danej
    prądnicy/prostownika, itp oraz potrzebuje ładowarki/prądnicy/prostownika
    o innych (dobranych) parametrach.

    A może w/g Ciebie małą ładowareczką do małych 10Ah akumulatorów na
    której zresztą są podane ograniczenia co do ładowania danej pojemności
    aku też da się naładować znacznie większy np. 45Ah aku...?

    Otóż nie a przynajmniej nie w takim samym czasie (czyt. wieeelokrotnie
    wydłużonym, czyli przy normalnej eksploatacji na drodze nie byłoby szans
    na pełne naładowanie większego aku mniejszą prądnica, toć to proste jak
    drut.) ;)

    Owszem większy aku dłużej utrzyma moc np. do rozruchu, czy zasilania
    świateł, zwłaszcza gdy padnie ładowanie, itp, ale to wcale nie znaczy,
    że będzie w pełni naładowany podczas normalnej eksploatacji. Co więcej
    będzie krócej "żył" od tak samo długo używanego, ale dobranego do całej
    instalacji aku. (Przy tych samych parametrach użytkowania!).

    Rozumiem, że wszyscy producenci motoryzacyjni, którzy dla danych
    silników podają zalecane pojemności aku są w błędzie, tak...? ;););)
    Gratuluję samozaparcia, ja choć lubię mieć swoje zdanie (nie mam tez
    problemu przyznania komuś racji), aż tak bym się nie odważył wychylić... ;)

    Peace... pogoda piękna a ja nie mogę sobie popyrkać, więc chociaż Ty
    śmignij za mnie i za siebie na szlak! ;)
    I tym optymistycznym akcentem... ;)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT