eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator... w styropianie.Re: Akumulator... w styropianie.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Akumulator... w styropianie.
    Date: Mon, 16 Oct 2017 22:00:13 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <os334e$1t9$1@node1.news.atman.pl>
    References: <59e1973d$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>
    <59e1dbc7$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
    <59e1e433$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <59e1fd0f$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <59e28c92$0$5148$65785112@news.neostrada.pl> <orv34a$37t$1@dont-email.me>
    <59e31baa$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <orv7bj$64q$1@node1.news.atman.pl>
    <59e36d11$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <os2t0c$q6b$3@node1.news.atman.pl>
    <59e4fcb1$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178-37-243-68.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1508184014 1961 178.37.243.68 (16 Oct 2017 20:00:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Oct 2017 20:00:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:56.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/56.0
    In-Reply-To: <59e4fcb1$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2616900
    [ ukryj nagłówki ]

    > OK. Przekonałeś mnie.

    Zmarznięty po nocy akumulator będzie w stanie oddać na raz mniejszy
    ładunek (mniejsze natężenie) niż ten sam akumulator, który przyniesiesz
    z ciepłego domu.

    Żeby wycisnąć z niego więcej musisz sprawić że wewnątrz zajdą reakcje
    chemiczne ("wzbudzić" ogniwa) - będziesz w stanie pobrać większy ładunek
    w tym samym czasie lub ten sam ale z mniejszym spadkiem napięcia między
    ogniwami.

    Przytrzymując drogowe sprawisz że z akumulatora będzie pobierany prąd
    rzędu 9-10A. Uruchamiając rozrusznik w zmarzniętym aucie pobierasz
    kilkaset A.

    W drugim przypadku "wzbudzisz" szybciej, ale cały ambaras w tym że
    przykładowo:

    Przy 10A zajmie Ci to 20s i pobierzesz ładunek 0,06Ah
    Przy 200A zajmie Ci to 3s i pobierzesz ładunek 0,17Ah

    Z tego samego powodu zaleca się przy rozruchu z kabli (z innego aku)
    poczekanie 1-2min nie po to że słaby aku jakoś znacząco się podładuje w
    tym czasie, a dlatego że się "obudzi" bardziej i w momencie przekręcenia
    kluczyka będzie potrzebował mniejszy z zewnątrz - czyli ten który
    przejdzie po kablach.

    *Oczywiście w większości sytuacji w życiu możesz budzić rozrusznikiem,
    odpalać od razu po podpięciu kabli i nie zwracać uwagi na te detale -
    różnicy pewnie nie zauważysz ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: