-
Data: 2017-10-16 21:24:41
Temat: Re: Akumulator... w styropianie.
Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-10-16 o 21:08, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Mon, 16 Oct 2017 20:43:31 +0200, Marcin N napisał(a):
>
>> W dniu 2017-10-16 o 20:32, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Mon, 16 Oct 2017 19:16:22 +0200, Marcin N napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 2017-10-15 o 23:14, Tomasz Pyra pisze:
>>>>> Ale masz na myśli 20mA poboru prądu przez alarm i podtrzymanie pamięci w
>>>>> radiu?
>>>>
>>>> Nie.
>>>
>>> No to żaden inny nie ogrzewa akumulatora w sposób w którym to opakowanie
>>> mogłoby mieć jakikolwiek sens.
>>>
>>> Bo nawet zakładając że obrzędy polegające na włączeniu świateł na 10s
>>> miałyby go właśnie ogrzewać, to na taki czas i te moce, plastikowa obudowa
>>> akumulatora jest dokładnie tak samo dobra, jak opakowanie styropianowe.
>>>
>>
>> Wcale się nie upieram, że nie masz racji. Przypomnę tylko, że napisałem,
>> że procesy elektrochemiczne w akumulatorze generują ciepło.
>
> No ja rozumiem i się zgadzam, ale chodzi mi o to że źródłem tych procesów
> działających przez całą noc jest pobór prądu w okolicach kilkudzesięciu mA,
> czyli wielkości rzędu kilkuset mW mocy.
> A na ciepło w samym akumulatorze zamienia się tego też chyba dość niewielka
> część.
>
> Dlatego moim zdaniem w co by nie zapakować tego akumulatora, to przy tak
> małej skali tych procesów zachodzących w nocy tego ciepła i tak jest tyle
> co nic.
Ale przecież w czasie pracy samochodu - w akumulatorze dzieje się
znacznie więcej. Jest ładowany przez alternator i to wtedy generuje się
sporo ciepła. Potem to ciepło po prostu nie ma uciekać, w czym ma pomóc
styropian. Na pewno da się w ten sposób zachować wystarczająco energii -
pozostaje obliczyć tylko niezbędną grubość tego styropianu.
--
MN
Następne wpisy z tego wątku
- 16.10.17 22:00 Mateusz Bogusz
- 16.10.17 22:17 Tomasz Pyra
- 17.10.17 01:07 Pszemol
- 17.10.17 09:24 T.
- 17.10.17 14:00 Budzik
- 17.10.17 16:17 RadoslawF
- 17.10.17 19:33 Mateusz Bogusz
- 17.10.17 23:00 Budzik
- 17.10.17 23:10 J.F.
- 18.10.17 00:04 Tomasz Pyra
- 18.10.17 04:19 Pszemol
- 18.10.17 10:16 RadoslawF
- 18.10.17 12:22 s...@g...com
- 18.10.17 20:31 Mateusz Bogusz
- 18.10.17 22:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe