eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Data: 2021-02-15 01:07:24
    Temat: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Od: - <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    niedziela, 14 lutego 2021 o 01:46:02 UTC-6 Desoft napisał(a):
    > W dniu 2021-02-14 o 07:25, - pisze:
    > > sobota, 13 lutego 2021 o 16:38:32 UTC-6 Piotr Wyderski napisał(a):
    > >> Desoft wrote:
    > >>
    > >>> Jedynie słuszną metodą jest pomiar rezystancji wewnętrznej akumulatora,
    > >>> co bezpośrednio przekłada się na prąd rozruchu.
    > >> No tak, rezystancja czy prąd, jeden pies. Ale z mojego rozumienia
    > >> pytania OP chce to odgadnąć z napięcia w stanie nieobciążonym, co mi
    > >> pachnie Hogwartem.
    > >>
    > >>
    > >
    > > Blisko. Ale nie do konca.
    > >
    > > Zapytam inaczej:
    > > Czy napiecie na celi akumulatora jest niezalezne od temperatury?
    > > W +28C jest takie samo jak przy -20C?
    > Aby uściślić:
    > Odróżnij SEM od napięcia.
    > SEM jest jedynie uzależniona od stopnia naładowania akumulatora.
    > I jest nawet wtedy trudna do interpretacji (np. NiCd)
    > >
    > > Ujme moje pytanie inaczej:
    > > Jesli jest -20C to jakie napiecie na celi oznacza ze zachowuje sie ona
    niepoprawnie.
    > > Dla urealnienia zalozmy ze wlacze swiatla, radio, dmuchawe.
    > Czyli mówimy o napięciu.
    > Dlaczego nie włączyć rozrusznika i pomiar na piszczyk / słuch jest łatwy

    Bo z tego co widze ten zuzyty aku po otwarciu klapy (czyli jakas tam elektronika i
    zarowki w aucie nieco pradu zaczely brac) i pomiarze napiecia pokazywal jakies niskie
    wartosci.
    Ten nowy pokazuje lepiej ale nie rewelacyjnie.

    Hint: Pytam o olowiowce w niskich temperaturach. Przy -10 to wogole nie mam problemu.
    Auto benzyna, kreci i nie grymasi.
    Przy -20 juz jest problem, przy -27 nawet jak grzalem silnik to bylo kiepsko. Silnik
    wtedy ma jakies 0-5-10stopni (tyle pokazuje obd jako temperatura cieczy chlodzacej).
    Co nawiasem mowiac nieco wbija klina w teorie LordaBluzga o luzach w rozjuszniku.

    > > Reszte teorii ja naprawde rozumiem, brakuje mi informacji o tym czy jak
    temperatura spada to czy napiecie sie zmienia.
    > >
    > Temperatura wpływa na pojemność akumulatora (na możliwość oddania
    > energi) a nie na napięcie.
    >

    OK. Takiej informacji szukam. Mozesz pokierowac do teorii na ten temat? Bede
    wdzieczny bo to w sumie jedyny aspekt jaki mi brakuje w tej ukladance.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: