  • 61. Data: 2016-11-08 21:24:14
    Temat: Re: Akumulator - pojemnosc
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Zmierzyłem napięcie w instalacji i Bingo! Napięcie zmienia się
    > (niezależnie od obciążenia) od 13.8 do 14.7V.
    > Kontroler ładowania musi mieć różne tryby pracy łącznie z
    > podtrzymywaniem, konserwacją naładowanego akumulatora. Teraz już nie ma
    > prostych regulatorów napięcia - są kontrolery dobierające napięcie
    > zależnie od szeregu czynników.

    A prostsze rozwiązanie, czyli oddanie auta do mechanika nie zadziałało? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 62. Data: 2016-11-08 21:30:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 21:24 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > A prostsze rozwiązanie, czyli oddanie auta do mechanika nie zadziałało?
    > :-)

    Auto sprawne. Co ma mechanik zaradzić?

    TG

  • 63. Data: 2016-11-08 21:33:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Alternator w moim aucie:
    >
    > http://www.iparts.pl/czesc/alternator-valeo-440426,c
    itroen,c4-grand-picasso-i-ua_-od-2006-10,2-0-hdi-165
    -163km,21-6231-6640-100350-0-21-440426.html

    > 230A

    Ja tam widzę prawie wszystkie po 150A, tylko ta jedna sztuka ma więcej.
    Na iparts można kupić alterantor 170A do Octavii I, choć w wersji
    Tour+Ice+ z bajerami fabryka wsadzała 70A.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 64. Data: 2016-11-08 21:39:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 21:33 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Na iparts można kupić alterantor 170A do Octavii I, choć w wersji
    > Tour+Ice+ z bajerami fabryka wsadzała 70A.

    Czyli rozumiem, że wiesz lepiej ode mnie co mam w aucie.
    Przed chwilą pisałeś, że 150A to tylko w starze. A tu pacz pan -
    standardowy w hdi165 to 150A.

    TG

  • 65. Data: 2016-11-09 14:12:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-08 o 14:06, J.F. pisze:

    >W handlu te akumulatory to:
    >* trakcyjne
    >* rozruchowe

    Nie nie. Ciagle mowimy o rozruchowych.
    Ale sa takie z wiekszym i mniejszym problem rozruchowym - co tam
    klient woli i za co chce zaplacic :-)

    Byly tez takie z ekstremalnym - np 1000A z 50Ah, zwijkowe, a przy
    okazji chyba od glebokiego rozladowania mniej cierpialy.

    J.

  • 66. Data: 2016-11-10 09:29:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-09 o 14:12, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Byly tez takie z ekstremalnym - np 1000A z 50Ah, zwijkowe, a przy
    > okazji chyba od glebokiego rozladowania mniej cierpialy.

    Były i są.
    Np. Optima - ale są w różnych typach i kolorach - od czerwonego do
    niebieskiego ;)

    Bodajże żółte dobrze sprawdzają się w terenówkach przy pracy z wyciągarką.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 67. Data: 2016-11-15 17:14:32
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 06.11.2016 o 21:59, Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > wyczytalem, ze nie nalezy kupowac akumulatora o pojemnosci wiekszej niz
    (ciach)

    A jak na płocie napiszą "dupa" .... ? ;-)

    Myślę, że słowo-klucz, którego tu brakło to DUŻO (większy).
    Wkładaj największy (a lepiej najmocniejszy - z najlepszym prądem
    rozruchowym) jaki zmieści się w przewidzianym na niego moejscu w
    samochodzie.
    O ile będzie większy pojemnościowo od starego? 10% 20%?
    Myślę, że o problemie z niedoładowaniem mozna mówić w maluchu z
    prądnicą, którego uszczęśliwiono 2x wiekszą baterią ;-)

  • 68. Data: 2016-11-15 22:55:05
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-11-15 16:14, Scobowski <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    > Myślę, że o problemie z niedoładowaniem mozna mówić w maluchu z
    > prądnicą, którego uszczęśliwiono 2x wiekszą baterią ;-)

    Nie mierz wszystkich samochodów swoją miarą ;-). W moim 2x dłuższy na
    oko chyba wejdzie bez problemu, a już mam 15% większej pojemności niż
    fabryczny. Dokładnie sprawdzić mi się nie chce, bo trzeba duużo
    plastiku zdemontować, ale jak rok temu zmieniałem to byłem zszokowany że
    jest tyle miejsca.

  • 69. Data: 2016-11-16 11:04:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-11-15 16:14, Scobowski <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    >fabryczny. Dokładnie sprawdzić mi się nie chce, bo trzeba duużo
    >plastiku zdemontować, ale jak rok temu zmieniałem to byłem zszokowany

    Niektore samochody byly w roznych wersjach silnikowych, od 1.6 do 2.5
    TD - i buda musiala wszystkie akumulatory pomiescic ...

    J.