eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator - pojemnoscRe: Akumulator - pojemnosc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.
    pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Akumulator - pojemnosc
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <581f99a1$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 6 Nov 2016 22:34:03 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 54
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1478468006 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15186 82.143.187.50:61132
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3045
    X-Received-Body-CRC: 3788245598
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2591934
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:59:14 +0100, Marcin napisał(a):
    > Przyszedl czas na wymiane akumulatora w aucie (takie zwyklego 12V
    > wspolpracujacego ze staromodnym silnikiem spalinowym, zadna hybryda
    > itp). Jako osoba nie znjaca sie specjalnie na autach ale kiedys cos tam
    > sie uczaca o pradzie, ladunku lektrycznym itp. wydawalo mi sie, ze im
    > wieksza pojemnosc akumulatora tym lepiej.

    Dokladnie tak ... ale po co przeplacac ?

    > Ale w kilku miejscach w necie
    > wyczytalem, ze nie nalezy kupowac akumulatora o pojemnosci wiekszej niz
    > fabryczny bo bedzie niedoladowany. Niestety nigdzie nie ma
    > wytlumaczonego dlaczego mialby sie taki akumulator nie doladowac.

    Wytlumaczenie jest w miare proste: oni nie wiedza, co pier* :-)

    Jest jeden czynnik - prad samowyladowania. Ale to musialbym chyba
    akumulator z uboota na przyczepce wozic, zeby to bylo istotne.

    > Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i prad
    > podczas jazdy bedzie plynal do akumulatora. Akumulator bedzie sie
    > ladowal.

    to jest troche bardziej skomplikowane.
    Wydajnosc alternatora jest ograniczona, i zalezna od obrotow.
    W korku, ze swiatlami, dmuchawa i grzaniem szyby - moze zabraknac.
    Ale wtedy i dla mniejszego zabraknie.

    Z kolei jak nie zabraknie, to prad ladowania zalezy od czegos, co by w
    skrocie mozna nazwac rezystancja wewnetrzna, i taki wiekszy aku
    powinien wiekszy prad przyjmowac przy tym samym napieciu.

    > Jak go bardzo rozladuje to po prostu ladowanie do pelna
    > zabierze wiecej czasu. Ale jak mam w pelni naladowany akumulator i
    > potrzbuje odpalic silnik to potrzebuje dokladnie tyle samo energii
    > pobrac z akumulatora o duzej i malej pojemnosci

    Niekoniecznie - duzy moze "lepiej zapalac" i w efekcie mniej energii
    sie zuzyje :-)

    > a pozniej podczas jazdy
    > tyle samo energii mu oddac z alternatora.

    A jak czasu zabraknie, bo mam do pracy tylko 4 km ? :-)

    > Jak mamy akumulatorki paluszki o pojemnosci 500 mAh i 2000 mAh to nikt
    > nam nie kaze kupowac innych ladowarek - jedynie proces ladowania bedzie
    > dluzszy. Dlaczego inaczej mialoby byc w samochozie?

    Ja tam mam taka, co sie prad ladowania wybiera, 200, 500 lub 700mA.

    I wcale nie jest takie pewne czy mozna mniejszym pradem ladowac :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: