  • 21. Data: 2019-01-06 12:32:16
    Temat: Re: Akumulator odłączony - czy sam się rozładuje? po jakim czasie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 06 Jan 2019 08:03:37 +0100, karol wrote:
    > No to co jest spieprzone, jak samochod stoi 4 dni w garazu w domu i nie
    > odpala

    Sugerowałem już kilka razy najbardziej prawdopodobną przyczynę - zły
    niedobry (lichy) akumulator...

    Generalnie skoro auto odpala sprawnie na świeżo naładowanym akumulatorze,
    to wiele opcji nie pozostaje:
    - brak ładowania (pisałem jak sprawdzić, zdaje się sprawdziłeś i jest ok)
    - samochód pożera aku na postoju (też pisałem, też sprawdziłeś, też ok)
    - zły niedobry aku (tragiczna pojemność, wewnętrzne zwarcie, itp)

    Ten ostatni punkt jest jedynym, którego nie sprawdziłeś. Podałem
    wcześniej jak to sprawdzić - czekamy na wyniki :)

    Mateusz

  • 22. Data: 2019-01-06 12:38:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2019 08:03:37 +0100, karol napisał(a):
    > No to co jest spieprzone, jak samochod stoi 4 dni w garazu w domu i nie
    > odpala

    Zdejmujesz kleme, zostawiasz na 4 dni, zakladasz kleme - jak odpali,
    to winny samochod, jak nie odpali to winny akumulator

    J.

  • 23. Data: 2019-01-06 13:35:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 06 Jan 2019 12:38:20 +0100, J.F. wrote:

    > Zdejmujesz kleme, zostawiasz na 4 dni, zakladasz kleme - jak odpali,
    > to winny samochod, jak nie odpali to winny akumulator

    A co jeśli akumulator ma 6 Ah? Do odpalenia samochodu starczy, ale po
    czterodniowym podtrzymaniu 50 mA już nie.

    Mateusz

  • 24. Data: 2019-01-06 18:54:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-06 o 11:19, karol pisze:

    > Rozrusznik nie kreci, trzeba podladowac troche dopiero zapala

    Czyli aku "zgubił pojemność" Jedź może do jakiegoś sklepu z
    akumulatorami. Mają tam tester do pomiaru pojemności, to się dowiesz.
    Pomiar często jest darmowy. Możliwe że aku jest zasiarczony.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 25. Data: 2019-01-06 20:50:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "karol" <k...@g...com> wrote in message
> [...]
    > naładowac?
    > Bo nie wiem czy swój reklamowac, naładowałem go przedwczoraj po poludniu

    Pomiar napięcia na akumulatorze nieobciążonym żadnym poborem prądu
    (a miernik napięcia w praktyce prądu nie pobiera wcale) nic Ci nie jest
    w stanie powiedzieć na temat stanu naładowania akumulatora...

    Zawieź go do warsztatu, tam mają specjalny miernik, który mierzy napięcie
    gdy aku jest obciążone prądem np. 40A lub 100A i wtedy wiesz wszystko.

  • 26. Data: 2019-01-07 09:59:15
    Od: karol <k...@g...com>

    W dniu 2019-01-06 o 18:54, LordBluzg(R) pisze:

    > Czyli aku "zgubił pojemność" Jedź może do jakiegoś sklepu z
    > akumulatorami. Mają tam tester do pomiaru pojemności, to się dowiesz.
    > Pomiar często jest darmowy. Możliwe że aku jest zasiarczony.

    Byłem tam gdzie kupowałem akumulator i powiedzieli że jest dobry...

  • 27. Data: 2019-01-07 10:18:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 07 Jan 2019 09:59:15 +0100, karol wrote:
    > Byłem tam gdzie kupowałem akumulator i powiedzieli że jest dobry...

    Skoro samochód sprawny, akumulator dobry, a mimo to prąd znika... No to
    zagadka na miarę profesora Milczarka.

    Mateusz

  • 28. Data: 2019-01-07 10:34:21
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 09:59, karol pisze:

    > Byłem tam gdzie kupowałem akumulator i powiedzieli że jest dobry...

    To jedź do konkurencji.

  • 29. Data: 2019-01-07 12:32:58
    Od: karol <k...@g...com>

    > Skoro samochód sprawny, akumulator dobry, a mimo to prąd znika... No to
    > zagadka na miarę profesora Milczarka.
    >
    > Mateusz

    czytam ze moze byc rozrusznik, bendix? no nie mam pojecia .....

  • 30. Data: 2019-01-07 12:58:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-07 o 09:59, karol pisze:
    [...]
    > Byłem tam gdzie kupowałem akumulator i powiedzieli że jest dobry...

    Jedź gdzieś indziej, żeby go podłączyli pod tester.

    Rozrusznik raczej odpada, prędzej "słaba masa", znaczy kabel od minusa
    akumulatora może nie mieś dobrego kontaktu lub silnik z masą
    (karoserią)...chociaż to wyklucza spadek napięcia podczas postoju, ze w
    ciagu 2 tygodni masz 11,8V (tak podawałeś)...moze za mało go ładujesz?
    Jaki czas i jaki prąd ma ten akumulator podczas ładowania? Powinien
    dostać ok 10h prądem 2A z prostownika. Jeśli podładowujesz go 2h to za mało.