  • 21. Data: 2011-04-27 21:24:51
    Temat: Re: Akumulator na obciazenie 100 A
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 11:24, Tornad pisze:

> [...]
    > To co napisalem; solenoid bedzie jednostka 50 kW dla najslabszych tornad w
    > skali Fujita 1. Dla wiekszych 2, 3 i 4 ilosc takich jednostek nalezy
    > proporcjonalnie zwiekszyc.
    > Solenoid bedzie zbudowany jako zakopany plytko pod ziemia, jego cewka wlaczana
    > recznie lub automatycznie do baterii akumulatorow, bo nadchodzace tornado
    > swoim zwyczajem wczesniej prad wylacza. A generatory spalinowe bywaja zawodne.
    > I do tego mi sa potrzebne akumulatory dajace te minimum 100 A jako zasilanie
    > tego tornadochronu. Wbrew pozorom odwrocenie ZMP w tylko kole 100 metrowym

    Nie wiem jak to liczysz. Mi wychodzi, że indukcja tej pętli wyniesie
    maksymalnie (w środku okręgu) 1,2 uT (mikrotesli). A indukcja pola
    magnetycznego Ziemi wynosi miedzy 60 a 20uT. Nie masz szans żeby
    skompensować pole ziemskie. W dodatku pole ziemskie ma składową poziomą
    i pionową, a wypadkowy kąt pola - tzw inklinacja zależy od szerokości
    geograficznej. Przy pomocy pętli skasowałbyś tylko składową pionową pod
    warunkiem oczywiście, że 20 krotnie zwiększył byś prąd czyli zwiększył
    400 razy moc i koszt przedsięwzięcia.

    MD

  • 22. Data: 2011-04-28 05:31:04
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-04-27 14:52, Tornad pisze:
    > Bede uwazal. Wlasciwie to oprocz dobrych glupich i takich sobie pomyslow, mam
    > niewiele. I tak jestem lepszy od np. Tesli, ktory oprocz dlugow nie mial nic.

    oj, przesadziłeś chłopie. poczytaj kto ma najwięcej patentów na swoim
    końcie i co potrafił.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 23. Data: 2011-04-28 06:44:59
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2011 19:25, Krzysztof Rudnik pisze:

    > Ja myślałem o czymś podobnym - taka wielka cewka, uruchamiamy prąd, a potem
    > jakimś małymi wybuchami lub czymś podobnym dzielimy ją na kawałki by wymusić
    > wyłączenie prądu. Ciekawi mnie jak duży impuls elektromagnetyczny by
    > powstał.

    Holender, gdzieś kiedyś wygooglałem schematy budowy takich urządzeń...

    O, jest! Wikipedia :)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Explosively_pumped_flux
    _compression_generator

    MK-2 - 200 Tesli.

  • 24. Data: 2011-04-28 06:52:09
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

[...]
    Dzieki za porade, z ktorej wynika, ze to ma jakis sens. A bardzo sobie
    opinie
    JF cenie.

    zapomniałeś o jednym małym drobiazgu, który może m.in. tłumaczyć dlaczemu
    odmówiono Ci patentu.
    poszukaj i poczytaj o eksperymencie filadelfijskim...
    jakiś wojskowy może sie obawiać że próbujesz zrobić podobne urządzenie,
    które ujawni (niekoniecznie wprost) ich najgłębsze tajemnice...
    jeśli wchodzisz w te klimaty, to może być bardzo niebezpiecznie...

  • 25. Data: 2011-04-28 17:51:39
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 27 Apr 2011 23:24:51 +0200, Mario napisał:
> [...]
    > maksymalnie (w środku okręgu) 1,2 uT (mikrotesli). A indukcja pola
    > magnetycznego Ziemi wynosi miedzy 60 a 20uT. Nie masz szans żeby

    Ale Ty go bierzesz poważnie?
    Serio?!

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 26. Data: 2011-04-28 20:59:58
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 19:51, Verox pisze:

    > Ale Ty go bierzesz poważnie?
    > Serio?!

    Ja wiem, że to troll z psf ale mam nadzieję, że liczby go przekonają
    żeby nie bujał w obłokach. W końcu policzył opór cewki i wyszła mu
    wartość tego rzędu co powinna (6 zamiast 15 Ohm) :) Prawo Ohma zna i
    stosuje. Może też indukcję pola magnetycznego uzna za coś co można
    przeliczyć. Na przyszłość może nie będzie przychodził na grupę z
    idiotycznymi pomysłami.

    MD

  • 27. Data: 2011-04-28 21:21:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Apr 2011 22:59:58 +0200, Mario wrote:
> [...]
    >stosuje. Może też indukcję pola magnetycznego uzna za coś co można
    >przeliczyć. Na przyszłość może nie będzie przychodził na grupę z

    Czekaj czekaj - ale zalozyl 50zw 100A i 50m promienia. Indukcja w sam
    raz 60uT.

    J.

  • 28. Data: 2011-04-28 23:38:27
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 23:21, J.F. pisze:

    > Czekaj czekaj - ale zalozyl 50zw 100A i 50m promienia. Indukcja w sam
    > raz 60uT.

    Szit, policzyłem dla jednego zwoju :( Będzie faktycznie około 60. Ale
    pozostaje kwestia nachylenia. U nas jest od 70 do 64 stopni. W USA
    będzie pewnie poniżej 60. Nie da się tego skompensować poziomą cewką no
    chyba że blisko bieguna, ale tam nie szaleją tornada.

    MD

  • 29. Data: 2011-04-29 06:55:50
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 01:38, Mario pisze:

> [...]
    > będzie pewnie poniżej 60. Nie da się tego skompensować poziomą cewką no
    > chyba że blisko bieguna, ale tam nie szaleją tornada.

    A co za problem pochylić cewkę?

    Inna sprawa, że wg. mnie jako osłona przed tornadami będzie to działać
    mniej-więcej jak magnetyzery na zużycie paliwa ;)

  • 30. Data: 2011-04-29 10:49:46
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 08:55, Andrzej Ława pisze:

    > A co za problem pochylić cewkę?

    "Solenoid będzie zbudowany jako zakopany płytko pod ziemia"
    Okrąg o średnicy 100 metrów byłby nachylony pod kątem około 30 stopni,
    to od strony północnej nie byłoby już zbyt płytko.

    > Inna sprawa, że wg. mnie jako osłona przed tornadami będzie to działać
    > mniej-więcej jak magnetyzery na zużycie paliwa ;)

    Gorzej gdyby zadziałało i tornado poszłoby na dom kogoś kto ma lepszego
    prawnika :)

    MD