  • Data: 2011-04-30 03:10:33
    Temat: Re: Akumulator na obciazenie 100 A
    Od: "Tornad" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wnikając w mechanizm powstawania tornada (nie znam się i zbytnio

    > mnie to nie interesuje), zakładając że jest tak jak piszesz, to czy

    > przypadkiem nie jest tak że "odpalone" tornado żyje potem własnym życiem

    > i przepływ prądu oraz pole magnetyczne zupełnie go nie rusza? Jeśli tak

    > to Twój pomysł byłby skuteczny wyłącznie w miejscu i momencie

    > powstawania tornada.

    > AlexY

    > http://nadzieja.pl/inne/spam.html

    > http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

    Niestety dla mnie, w tym co piszesz jest duzo racji. Z tym, ze ufam, ze
    tornado, jego lej nie jest stabilny, ono sie tylta i licze na to, ze w czasie
    jego trwania w doroslej postaci, jego koncowka dotykajaca ziemi zmieni swoj
    tor czyli chroniony teren ominie. Nad chronionym obiektem czyli wewnatrz
    solenoidu, pole magnetyczne, scislej jego skladowa pionowa bedzie skierowana
    przeciwnie do ziemskiego a na zewnatrz cewki ziemskie pole magnetyczne bedzie
    ta cewka wzmocnione co dodatkowo znusi lej do odchylki.
    Istnieje tez mozliwosc ochrony wiekszej powierzchni przed wiekszymi
    tornadami. Wszystko zalezy od tego, czy moja "teoria" czyli hipoteza jest
    trafna.
    Planuje na obrzezach wiekszych skupisk zabudowan, glownie od strony poludniowo-
    zachodniej, budowe systemu silosow z metalizowanymi balonami na uwiezi. Takie
    balony wypuszczone przed nadchodzacym tornadem czesciowo rozladuja duzy
    potencjal elektryczny zgromadzony w chmurze burzowej. A to on jest glownym
    zrodlem energii, ktora napedza ten specyficzny silnik elektryczny. To
    przedsiewziecie jest jednak o wiele drozsze w budowie i utrzymaniu gotowosci
    jako ze hel ma cienki nos i nawet przez matalizowana folie stosunkowo szybko
    ucieka. Moze wodor bedzie lepszy, w koncu jak go piorum trzasnie to sie spali
    i spokoj.
    Poki co chce udowodnic czy wykazac to co napisalem i jesli sie to w praktyce
    potwierdzi to zapewne i ochrona balonami z drutami znajdzie chetnych do
    zastosowania.
    Pzdr.
    Tornad