  • Data: 2012-09-17 14:58:49
    Temat: Re: Akumulator Li_Polymer - zagrożenia [OT]
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:k36qbp$7qg$1@node2.news.atman.pl...
    > ZTCW to sam azbest nie jest rakotwórczy (jest dla organizmu neutralny)
    > ale mechanicznie powoduje bliznowacenie tkanek (czy jakoś tak)
    > co zwiększa ryzyko wystąpienia nowotworu

    ... OIDP przez drażnienie komórek, które głupieją przy regeneracji.

    > i dalej jak totolotku - im więcej kupisz kuponów, tym większa szansa na
    > "wygraną"
    > ale jedni grają całe życie i nic, inni za jeden zakład na chybił trafił
    > zbierają kumulację...

    Coś mniej-więcej.

    > a skoro azbest to takie małe mechaniczne igiełki,
    > a szkło w tkaninach zmierza w ty samym kierunku... to wnioski są chyba
    > oczywiste?

    Szkło w ogóle jest wredne, gdy watę bierzemy w nieuzbrojoną łapę, kłuje, tak
    niesympatycznie...
    Nie wiem czy nie jest też tak (z azbestem), jak z pyłem wulkanicznym, że
    wdychany, wkomponowuje się potem w kości i je m.in. osłabia. Niezależnie od
    wywoływania nowotworów. Z bardz dawnych notek kojarzę, że szczególnie wredny
    jest azbest błękitny.