eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulatorRe: Akumulator
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <1s9s7ifb9h2hy$.1182b2etaxyd0$.dlg@40tude.net>
    <X...@l...net>
    <1...@4...net>
    <X...@l...net>
    <5a9e95e4$0$1003$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    In-Reply-To: <X...@l...net>
    Subject: Re: Akumulator
    Date: Wed, 7 Mar 2018 09:41:09 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 46
    Message-ID: <5a9fa5a6$0$31352$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.95.117
    X-Trace: 1520412070 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31352 83.26.95.117:49686
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626171
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:X...@l...net.
    ..
    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
    >>>To teraz możesz patrzeć do ilu spada po zapaleniu i zgaszeniu.
    >>>12.0v to pownno chyba być.
    >
    >> No i teraz po naladowaniu jest tak, ze po uruchomieniu silnika jest
    >> 12.8V, ktore w ciagu paru minut podnosi sie do 13.9-14.0V.
    >> A ja jestem w pol drogi do pracy.

    >To coś niebałdzo z tymi paroma minutami. Im więcej zapaleń tym
    >większa
    >strata.

    No ale tak jest. Po szybkim zapaleniu tych pare minut wystarcza aby
    napiecie uroslo, a ja ciagle jade dalej.
    Owszem, jak w pol drogi stane w sklepie, to moze nie starczyc ... ale
    tez drugi rozruch powinien byc latwiejszy.

    Chyba ze te 14V nie oznacza, ze aku uzupelnil ladunek.
    Tylko IMO - jakby sie rozladowal bardziej, to i wiekszy prad powinien
    brac i nie powinieniem tych 14V zobaczyc.

    Wczoraj jeszcze inaczej - po ~40 km spadlo do 13.7.
    I nie wiem - cos sie psuje, cos wlaczylo, spadek na gniezdzie
    zapalniczki spowodowany podlaczonymi ladowarkami, czy te nowe
    samochody tak maja i obnizaja napiecie jak uznaja, ze aku naladowany.

    >Może alternator żre prąd czasami na postoju.

    Wszystko mozliwe

    >Nowożytne auta po przekręceniu kluczyka dają około 3A na wzbudzenie
    >przez kilkanaście sekund. Potem wyłącza się ten prąd i alternator ma
    >się sam zasilać.

    Imo to cecha juz bardzo starych alternatorow - tak dziala uklad
    wzbudzenia z osobnym prostownikiem.
    I nie ma tu "kilkunastu sekund" tylko raczej ulamek.

    Nowoczesne moga miec bardziej zaawansowane sterowanie
    wzbudzeniem/napieciem, zeby np szybko uzupelnic strate po rozruchu.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: