eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleAku - pytanieRe: Aku - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!newsfeed.arcor.de!newsfee
    d.kamp.net!newsfeed.kamp.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 18 Dec 2010 18:25:37 +0100
    From: Wieca <w...@p...onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.16) Gecko/20101125
    Thunderbird/3.0.11
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Aku - pytanie
    References: <ie4icm$6bm$1@news.onet.pl> <ie4k0v$pi2$1@mx1.internetia.pl>
    <ie4k3t$1dm$1@usenet.news.interia.pl> <ie5d4k$jdv$1@news.onet.pl>
    <ie7kct$553$1@news.onet.pl> <ie8lce$q5u$1@news.onet.pl>
    <4d089b3a$0$27032$65785112@news.neostrada.pl> <iebbe9$bcm$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <iebbe9$bcm$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 103
    Message-ID: <4d0cee8b$0$22802$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.46.95
    X-Trace: 1292693131 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22802 83.6.46.95:11056
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633416
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-15 22:20, NESSO pisze:
    >>>>> generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
    >>>>> wiec:
    >>>>> główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
    >>>>> odo 2 - przelatane całkowie tylko przeze mnie
    >>>>> odo1 - na bierzaco od zalania do zalania
    >>>>
    >>>> Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego?
    >>>> Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować
    >>>> licznik
    >>>> co kilka(naście) miesięcy?
    >>>> Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła
    >>>> dowodowa
    >>>> jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.
    >>>
    >>> Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz
    >>>
    >>> moze inni podadza swoje pomysły ,
    >>> moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i
    >>> mądrzej
    >>> z tych ODO kozystać
    >>>
    >>>
    >> Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu - np.
    >> ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik
    >> przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.
    >>
    >> --
    >> Pozdr
    >> Wieca
    >>
    >> DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli
    >
    > Witam posiadacza DL 1000
    > generalnie pytanie czemu lub czy miałbym sie przesiaśc z DL 650 na DL 1000 .

    Jak spróbujesz to się dowiesz.

    > Masz jakies doswiadczenia z 650 i porównanie tych maszyn ?

    Nie.

    > rozmawiałem kiedyś z gosciem na oldtimerbazar ale na kazde pytanie
    > odpowiadał - jak sprobujesz to sie dowiesz

    ;-)

    > wiec generalnie nadal nie mam porownania . Moze masz jakies doswiadczenie na
    > słabszej wersji do tego DL na czym aktualnie smigasz.
    >

    Na małym nie jeździłem. Z opinii ludzi którzy jeździli małym wiem że w
    porównaniu do dużego nie jedzie. Skłaniam się do tej teorii bo miałem
    szansę polatać maszynkami o podobnych mocach/momencie i one faktycznie
    nie jadą. może to być trochę mało miarodajne bo małe to były rzędówki a
    DL to V-twin, ale jednak.

    Generalnie - wszystko zależy od celu. DL to duży, wygodny, uterenowiony
    motocykl turystyczny 70/30 (70 asfalt 30 teren). W związku z tym
    oczekiwania są jak od uniwersalnego turystyka. Na asfalcie ma dobrze
    przyspieszać niezależnie od obciążenia i w granicach normalnie używanych
    prędkości, oferować komfort jazdy na długich przebiegach itd. Poza
    asfaltem ma ci umożliwić jazdę bez rozpadania się na części, w miarę
    stabilną i bezpieczną.

    I tu zapewne tkwi różnica pomiędzy dużym a małym. Duży spokojnie leci w
    dwie osoby i kufry na "niemieckiej autostradzie" ponad 2 paki,
    wyprzedzanie przy wysokich prędkościach (160 - 180) jest bezstresowe,
    niezależnie od obciążenia. Z opinii o małym wiem ze
    komfort/bezpieczeństwo kończy się przy 140 - 160 km/h i jednak jest dużo
    bardziej podatny na obciążenia.

    Z kolei ze względu na masę i wysokość, dużym ciężko jeździ się poza
    asfaltem. Nie to że się nie da - latałem i po lesie i po polach, no ale
    ja mam 180 cm wzrostu i 120 kg wagi.
    Tu z kolei mały powinien mieć przewagę. Jest chyba 20 czy 30 kg lżejszy.

    No ale wszystko psuje ten tłumik 2w1... Mały jest asymetryczny ! Przez
    co brzydki bo wygląda jakby połowa motocykla się zgubiła...


    > Nie wiem czemu pomimo ze jeszcze dobrze nie objechałem 650 bo zaledwie 2k/km
    > i tylko koncówka sezonu od września
    > , a cos mi mowi ze DL1000 to bedzie to :) . ale moze sie myle ?
    > generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam 180cm
    > i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :)
    >

    Duży i mały są praktycznie tych samych rozmiarów. Duży jest sporo
    cięższy i to może stanowić problem w mieście. Wyżej położone siedzenie
    też nie ułatwia manewrowania. Ja niby nie mam jakiś strasznych problemów
    ale często staję w korku bo za wąsko... Kwestia wjeżdżenia się w sprzęt
    i problemu nie ma (no chyba ze wąsko).


    Niestety. Dużo racji jest w tym, że dopóki się nie przejedziesz dużym to
    nie będziesz wiedział :-)

    --
    Pozdr
    Wieca

    DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: