  • 41. Data: 2021-12-01 17:25:08
    Temat: Re: Aktywny split sygnału RGB
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 01.12.2021 o 09:54, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 01.12.2021 o 09:41, yabba pisze:
    > [...]
    -komputerowych-vga-1920f_l1_p12520.html

    > Kiedyś używałem tego konwertera do jakiejś kamery analogowej i było
    > całkiem ładnie na monitorze, przynajmniej znacznie lepiej niż podłączona
    > kamera bezpośrednio pod TV. (chodzi głównie o rozdzielczość).
    >

    > Może mylisz pudełka?
    > "Uwaga! Przy przelotowym połączeniu VGA można zauważyć nieznaczne
    > pogorszenie jakości obrazu."
    > https://sklep.delta.poznan.pl/konwerter-vga-video-ax
    -2560_l1_p9327.html

    > Tych konwerterów jest kilka ale nie wiem czy wszystkie bazują na tym
    > samym układzie.
    > Można kupić na Allegro to pierwsze (taniej) i odesłać jak będzie kicha.

    Nie rozróżniam tych urządzeń. Musiałem zastosować je chyba 3 razy.
    Sygnał z rejestratora CCTV był composit, a klient chciał oszczędzić i
    dostarczył monitor komputerowy VGA.
    Były kupowane w różnym czasie i wybierane te najdroższe z oferty
    hurtowni z kamerami. Żadnych konkretnych oznaczeń nie miały oprócz
    ogólnego "VGA Conwerter" i jakieś numerki. Nawet nie było nazwy producenta.
    I niestety zawsze obraz był bardziej rozmyty niż na monitorze z wejściem
    po niskiej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 42. Data: 2021-12-01 19:12:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/12/2021 11:13, Dawid Rutkowski wrote:
    > Hmm, to jak w ogóle dawało się z niej korzystać w 1990-tych?
    > Podłączonej do kineskopowego telewizora?

    Nie miałem wtedy monitora multisync, były drogie. Miałem Unitrę WZT,
    zielony :) Ale dało radę korzystać, pamiętaj że alternatywą był gówniany
    pecet z kartą CGA, zwyczajowo 3x droższy.

    Jesli pytasz czy ogólnie - powiedzmy, że pisałem wielowątkowe aplikacje
    z GUI w C++ na 2MB pamięci RAM i jedynym luksusem był dysk twardy. WIec
    dało radę też robić poważniesze rzeczy i wtedy doskwierał mi brak trybu
    bez interlace.

    Pod koniec używania Amigi trafiłem na używany, w kiepskim stanie,
    monitor VGA czarno biały (!), który po podłączeniu znacząco podnosił
    wygode programowania.

    W tym samym czasie miałem problem jak podpiąć kartę VGA do mojego
    minitora PAL i dało radę, używając kilku sztuczek, wyświetlić obraz o
    sensownej czytelności.

    > I może jeszcze ustalmy, co oznacza "PAL i "VGA".
    > Rozdzielczość, odchylanie, oba, coś jeszcze?

    Nic więcej.

    Amiga podpięta pod monitor VGA i przełączona w taki tryb, wyświetli
    poprawny obraz na współczesnym monitorze.

    Problemem jest wyświetlanie PAL, który jest domyślnym trybem dla
    startującego systemu oraz dużej ilości programów użytkowych i gier.

  • 43. Data: 2021-12-01 19:15:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/11/2021 22:52, LordBluzg(R) wrote:
    > Tego już nie sprawdzałem jak z PAL wygląda to na VGA

    Tak naprawdę chodzi o RGB->VGA, przy czym synchronizacja na RGB jest
    "typu PAL" czyli interlace/50Hz.

    Ta przelotka nie posiada wejścia RGB, co powoduje że jakość obrazu przez
    composite, jest żałosna.

    Po to jest mi wejście SCART - tam jest RGB i synchronizacja jak w PAL.

    Zwróć uwagę że w pierwotnym poście wyraźnie zaznaczyłem że chodzi o RGB
    "o częstotliwości PAL" a nie sygnał composite.

  • 44. Data: 2021-12-01 19:20:01
    Temat: Re: Aktywny split sygna?u RGB
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/12/2021 16:27, a...@m...uni.wroc.pl wrote:
    > (dzwonienie). Sygnal jest slabszy, napiecie wyjscia to 1/3
    > napiecia na wejsciu.

    Zrobiłem i taki wiele lat temu. Nie, nie toleruje, nie da się tego nawet
    kompensować jasnością. Wymagany jest wzmacniacz, oraz jest za ciemny.

    > lepsze wzmacniacze, ale nie wiem jak/gdzie kupic odpowiedni
    > scalak nie placac 10-100 razy wiecej niz za gotowe
    > urzadzenie.

    Kilka AD mogę mieć od ręki, ale kiedyś robiąć na AD bodaj 1260, dostałem
    obraz bardzo kiepski. Znacznie poniżej oczekiwań, przypuszczalnie
    zrobiłem coś źle.

    Jak trafi mi się jeszcze coś innego, to z ciekawości sprawdzę.

    Na razie liczyłem na gotowca.

    W starych kartach VGA bywały na wyjściu "nadajniki lini" o wzmocnieniu
    1, zdaje się że nawet nie wymagały rezystora 75Ohm, miały wbudowany.
    Niestety, nie spisałem co to było za cudo, ale miało 8 nóg i 3 nadajniki
    w środku.

  • 45. Data: 2021-12-01 20:43:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.12.2021 o 19:15, heby pisze:

    > Tak naprawdę chodzi o RGB->VGA, przy czym synchronizacja na RGB jest
    > "typu PAL" czyli interlace/50Hz.
    >
    > Ta przelotka nie posiada wejścia RGB, co powoduje że jakość obrazu przez
    > composite, jest żałosna.

    OK

    > Po to jest mi wejście SCART - tam jest RGB i synchronizacja jak w PAL.
    >
    > Zwróć uwagę że w pierwotnym poście wyraźnie zaznaczyłem że chodzi o RGB
    > "o częstotliwości PAL" a nie sygnał composite.

    Napisz jeszcze pod co chcesz to podłączać, TV czy monitor chociaż
    rozumiem że raczej monitor?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 46. Data: 2021-12-01 20:46:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.12.2021 o 17:25, yabba pisze:
    [...]
> [...]
    > I niestety zawsze obraz był bardziej rozmyty niż na monitorze z wejściem

    Jeszcze zależy jaki monitor. Na CRT dało się to jeszcze oglądać ale LCD
    najczęściej pudełko nie pracuje w natywnej i wtedy obraz jest strasznie
    gówniaty bo wyjście w niektórych pudełkach było 800x600.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 47. Data: 2021-12-01 21:06:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Composite i YUV też są, zależnie od modelu.

    -----

  • 48. Data: 2021-12-01 21:13:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To błąd firmware, że tak jest w menu (niech zgadnę: AB Com ?).
    W innym modelu (Viark) możesz ustawić 1080p/50Hz dla wyjścia RGB (Scart) i naprawdę
    widać różnicę na ekranie (obraz jest bardziej
    stabilny, nie ma charakterystycznego drżenia nieruchomych grafik np. ramek menu),
    choć nie wiem jak kineskopowy TV to ogarnia.

    -----
    > mój dekoder DVB-T ma SCART - jak wybierzesz RGB to wyjście tylko 576i, ale na CVBS
    podobmo potrafi i 1080p

  • 49. Data: 2021-12-01 21:42:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/12/2021 20:43, LordBluzg(R) wrote:
    > Napisz jeszcze pod co chcesz to podłączać, TV czy monitor chociaż
    > rozumiem że raczej monitor?

    Monitor z funkcją analogowego TV, które to monitory mają normalnego
    pilota, wejście VGA, S-Video, głośniki itd.

    Czy to monitor czy TV to trudno powiedzieć.

    SyncMaster 711MP albo 940MW, było też kilka modeli LG.

  • 50. Data: 2021-12-01 22:27:35
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 01/12/2021 18:15, heby wrote:

> [...]
    >
    > Zwróć uwagę że w pierwotnym poście wyraźnie zaznaczyłem że chodzi o RGB
    > "o częstotliwości PAL" a nie sygnał composite.

    może GBS8200 załatwi Ci sprawe?
    Do tego można dołożyć GBS Control https://github.com/ramapcsx2/gbs-control

    c.