  • 11. Data: 2010-06-27 14:19:51
    Temat: Re: Aktualne nadajniki w Warszawie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 15:54:57 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/GSM

    chyba ci się linki pomyliły, bo tu piszą np: "Na podstawie tych raportów,
    Kontroler Stacji Bazowych może przyznać częstotliwość związaną z inną
    stacją, jeśli sygnał ze stacji, z którą telefon nawiązał połączenie staje
    się zbyt słaby, np. abonent oddala się poza zasięg nadajnika."

    Więc to z pewnością musi być o czymś innym.

    Oprócz tego wyraźnie piszą o Base Transceiver Station, gdzie słowo
    Transceiver znaczy:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Transceiver

    "Transceiver - urządzenie elektroniczne posiadające zarówno nadajnik i
    odbiornik, które są połączone i mają wspólne obwody w jednej obudowie.
    Termin pochodzi z roku ok. 1920."

    Więc wciąż z niecierpliwością czekam na informację jak działąją te sieci
    komórkowe bez nadajników. Wytłumaczysz mi wreszcie?

    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 12. Data: 2010-06-27 14:28:57
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-06-27 16:19, Waldek Godel pisze:
> [...]
    >
    > Więc wciąż z niecierpliwością czekam na informację jak działąją te sieci
    > komórkowe bez nadajników. Wytłumaczysz mi wreszcie?

    Toż sobie sam odpowiedziałeś. Transceiver to właśnie połączenie
    nadajnika i odbiornika. Sam nadajnik nie spełniałby tu swojej roli. Więc
    wspomnienie o nadajnikach jest po prostu zbyt dużym uproszczeniem.
    Nadajnikiem możesz określić np. nadajnik telewizji naziemnej, bo tam on
    tylko nadaje, a Ty tylko odbierasz za pomocą tv. A tu sygnał jest nadal
    przekazywany, a nie tylko nadawany. Transcevier to po prostu taki
    wzmacniacz, ale to też uproszczenie. Zresztą mylące jest również
    określenie "sygnał" sieci GSM. W sieciach GSM nie ma przecież sygnałów
    tylko dane. Z tego co wiem, to nawet połączenie głosowe jest realizowane
    za pomocą danych, a nie sygnału w rozumieniu technologii analogowej, ale
    popraw mnie, jeśli się mylę gdzieś lub upraszczam zbytnio.

  • 13. Data: 2010-06-27 14:44:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 16:28:57 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > Toż sobie sam odpowiedziałeś. Transceiver to właśnie połączenie
    > nadajnika i odbiornika. Sam nadajnik nie spełniałby tu swojej roli. Więc
    > wspomnienie o nadajnikach jest po prostu zbyt dużym uproszczeniem.

    W porównaniu do tekstu "Sieci komórkowe nie mają nadajników" wcale...

    > tylko nadaje, a Ty tylko odbierasz za pomocą tv. A tu sygnał jest nadal
    > przekazywany, a nie tylko nadawany. Transcevier to po prostu taki

    o.. a to już zupełnie nowa, ciekawa teoria. Czym się różni przekazywanie od
    nadawania?

> [...]
    > za pomocą danych, a nie sygnału w rozumieniu technologii analogowej, ale
    > popraw mnie, jeśli się mylę gdzieś lub upraszczam zbytnio.

    mylisz się w zasadzie cały czas. Na końcu i tak są analogowe sygnały
    radiowe, niczym nie różniące się od tych sprzed 100 lat, może poza uzywanym
    pasmem. Tylko informacja jaką przenoszą jest inna.
    Oprócz tego sieci GSM jak najbardziej nadają sygnał podobny do stacji
    radiowych, jest on wykorzystywany przez telefony do rozpoznawania obecności
    sieci w zasięgu i odczytu informacji jak się z siecią połączyć. Nazywa się
    to BCCH
    http://en.wikipedia.org/wiki/BCCH

    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam
    sie Jan Strybyszewski"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 14. Data: 2010-06-29 16:41:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nadajnika i odbiornika. Sam nadajnik nie spełniałby tu swojej
    > roli. Więc wspomnienie o nadajnikach jest po prostu zbyt dużym

    To na drugi raz pisz wyraznie ze nie maja nadajnikow, tylko
    nadbiorniki :-P

> [...]
    > sygnału w rozumieniu technologii analogowej, ale popraw mnie,
    > jeśli się mylę gdzieś lub upraszczam zbytnio.

    Proponuje doczytac temat "transmisja cyfrowa", zanim sie zacznie
    innych pouczac.

    J.