  • Data: 2010-06-27 14:28:57
    Temat: Re: Aktualne nadajniki w Warszawie
    Od: Tomaszek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-27 16:19, Waldek Godel pisze:
    > Transceiver znaczy:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Transceiver
    >
    > "Transceiver - urządzenie elektroniczne posiadające zarówno nadajnik i
    > odbiornik, które są połączone i mają wspólne obwody w jednej obudowie.
    > Termin pochodzi z roku ok. 1920."
    >
    > Więc wciąż z niecierpliwością czekam na informację jak działąją te sieci
    > komórkowe bez nadajników. Wytłumaczysz mi wreszcie?

    Toż sobie sam odpowiedziałeś. Transceiver to właśnie połączenie
    nadajnika i odbiornika. Sam nadajnik nie spełniałby tu swojej roli. Więc
    wspomnienie o nadajnikach jest po prostu zbyt dużym uproszczeniem.
    Nadajnikiem możesz określić np. nadajnik telewizji naziemnej, bo tam on
    tylko nadaje, a Ty tylko odbierasz za pomocą tv. A tu sygnał jest nadal
    przekazywany, a nie tylko nadawany. Transcevier to po prostu taki
    wzmacniacz, ale to też uproszczenie. Zresztą mylące jest również
    określenie "sygnał" sieci GSM. W sieciach GSM nie ma przecież sygnałów
    tylko dane. Z tego co wiem, to nawet połączenie głosowe jest realizowane
    za pomocą danych, a nie sygnału w rozumieniu technologii analogowej, ale
    popraw mnie, jeśli się mylę gdzieś lub upraszczam zbytnio.