  • 11. Data: 2015-01-14 12:14:29
    Temat: Re: Aktualizacja Androida bez baterii.
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    marsel wydumał(a) w news:54b64649$0$13615$65785112@news.neostrada.pl :
    > Potrafić potrafię ale żeby cokolwiek dał zasilacz czy stos baterii, to
    > tablet trzeba rozebrać a właśnie tego chcę uniknąć.
    > Żaden LOL, potrafisz wyjaśnić dlaczego bateria w 15% naładowana pozwala
    > zaktualizować system ale podłączona ładowarka już nie?
    > Dodam, że jak producent boi się, że w czasie aktualizacji może zabraknąć
    > energii i wszystko się może posypać, to jestem w stanie to zrozumieć i
    > wziąć ryzyko na siebie, ostatecznie podłączyć ładowarkę pod UPSa.

    Bo producent nie ma egocentrycznych zapedów jak użytkownik. Producent
    zakłada że bateria ma być sprawna podczas aktualizacji i naładowana.
    Producentowi "nie chce się" naprawiać (przykładowo) 1mln tabletów, bo
    podczas trwania gwarancji, nie zabezpieczył programowo przed "taką sztuczką"
    a uzytkownik "nie zauwazył" ze ma wyładowaną baterię i nagle zabrakło
    energii. Niesprawność baterii zliczana jest do usterki a w tym przypadku
    aktualizacja jest niemożliwa. Podobnie jak w/g przepisow jazda samochodem
    bez gasnicy, czy jesli sie czepiasz, bez sprawnego hamulca "nożnego" ale z
    działającym "recznym" :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 12. Data: 2015-01-14 18:43:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Jan 2015 09:49:10 +0100, marsel <marcin@pl> wrote:
> [...]
    lub
    > magiczny program, który oleje baterię przy aktualizacji.

    Tak, możesz flashować zewnętrznie ale potrzeba do tego
    specjalistycznych narzędzi, analogia z tym zasilaczem. Na prawdę w
    warunkach domowych najprościej będzie podpiąć jakąś baterię.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2015-01-17 19:21:13
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-12 o 11:38, marsel pisze:
    > Mam nadzieję, że to właściwa grupa.
    > Wpadł mi w ręce tablet ASUS Eee Pad, przez ostatni rok w ogóle nie
    > używany, no i stało się tak, że zdechła w nim bateria, na ładowarce
    > działa OK. Problem jest w tym, że jest tam jakaś stara wersja Androida
    > i tablet przy każdej możliwej okazji wyświetla komunikat, że chce się
    > aktualizować ale żeby to zrobić bateria musi mieć przynajmniej 15%
    > naładowania a u mnie ma zero i więcej nie będzie.
    > Jest jakiś sposób żeby przeprowadzić na nim aktualizację przy zerowym
    > naładowaniu?

    Spróbuj naładować poprzez usb kompa. Kiedyś kompletnie rozładowanego
    tabletu także nie mogłem naładować, dopiero przypadkowe podłączenie
    kablem pod kompa sprawiło że dał się naładować.