eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkordeonRe: Akordeon
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akordeon
    Date: Thu, 15 Apr 2010 15:29:48 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 41
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <hptbp2$h4f$1@news.onet.pl> <p...@4...com>
    <hq043a$2d4$1@news.onet.pl> <p...@4...com>
    <hq10nf$ubs$1@news.onet.pl> <hq2nlm$u3o$1@news.onet.pl>
    <hq411c$n7g$1@news.onet.pl> <hq5ddo$2ep$1@news.onet.pl>
    <hq5dne$3a6$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <hq72ds$cde$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-84-118.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1271345388 11025 87.205.84.118 (15 Apr 2010 15:29:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Apr 2010 15:29:48 +0000 (UTC)
    X-User: zzxxccvv
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:586943
    [ ukryj nagłówki ]

    Plumpi napisał:

    >> kompletnie nie rozumiem audiofili z tym ich dążeniem do "doskonałości".
    >> Jakiej kurna znowu doskonałości?!
    >
    > Ludzie naczytali się o rozdzielczościach i próbkowaniu, ale niewielu z nich
    > wie, że rejestrowany dźwięk podlaga szeregu zniekształceniom oraz obróbce.
    > Mikrofon i głosnik to przetworniki, które wprowadzają swoje zniekształcenia.
    > Podczas obróbki dźwięku jest on natomiast poddawany kompresji i filtracji.
    > Kompresja jest potrzeba, ponieważ głośniki mają ograniczone możliwości
    > dynamiczne. Spowodowane jest to pewnym zjawiskiem polegającym na tym, że
    > jedne dźwięki przemodulowują inne dźwięki i po to, żeby ciche dźwięki mogły
    > być słyszalne na tle głośniejszych muszą one być podgłośnione. W przypadku
    > dźwięku filharmonijnego nie występuje takie zjawisko, ponieważ dźwięki nie
    > są generowane przez pojedyncze źródło.
    > Filtrowanie natomiast ma na celu wyeliminowanie wpływu rezonansów
    > pomieszczeń, mikrofonów itp. , ale przede wszystkim ma za zadanie pozbyć się
    > określonych pasm poniżej i powyżej progu słyszalności ludzkiego ucha, czyli
    > infradźwięków i ultradźwięków.
    > Choć ucho nie słyszy tych dźwięków to mają one jednak bardzo duże znaczenie,
    > gdyż wpływają one na barwę słyszanego dźwięku, a ponadto odczuwamy je także
    > ciałem, a nie tylko uchem.
    > Stąd wynika ta inność tego co słyszymy w filharmonii, a co słyszymy z płyty
    > CD, nawet jezeli jest to ten sam występ.

    Wszystko to prawda, choć nie cała prawda. Najprostsza rzecz -- na widowni
    sali koncertowej słyszymy mnóstwo zakłóceń. Tu skrzypnie jakieś krzesło,
    tam zaszeleści suknia, ten się rusza, tamten oddycha. I co? I nic.
    Takie dźwięki nikomu nie przeszkadzają, może poza krańcowymi przypadkami
    dzwonków telefonów czy ordynarnych papierków od cukierków. Nie
    przeszkadzają, a wręcz się ich nie słyszy. Ale gdyby to tak nagrać jak
    leci, to by płyta była do bani. Dlatego mikrofony zwykle wiesza się
    gdzieś wyżej. Albo przy instrumentach, a potem miksuje jak ze studia.

    Ja w ogóle nie oczekuję nagrania wiernego. Wolę *zniekształcone*, czyli
    ze skompresowaną dynamiką i innymi podobnymi zabiegami, które pozwalają
    na słuchanie muzyki w domu. A właściwie nie tyle słuchanie, co *słyszenie*.
    I tak to się przeważnie robi (tylko ciiicho, nie mówcie tego audiofilom).

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 15.04.10 20:27 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: