-
71. Data: 2013-11-21 18:14:53
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:1...@p...pl.in
valid...
> Hello Gotfryd,
>
> Thursday, November 21, 2013, 12:03:19 PM, you wrote:
>
>>> a jak niby wytlumaczysz walniecie pieszego poza terenem zabudowanym, na
>>> pasach ?
>> Oślepieniem przez TIRmana, parkującego na poboczu na przykład.
>> Z rzadka takie wypadki są możliwe (tyle, że z rzadka właśnie)
>
> Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dość
> trudno mi to idzie.
Gierkówka.
-
72. Data: 2013-11-21 18:15:40
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1311211203311.2416@quad..
.
> On Wed, 20 Nov 2013, J.F. wrote:
>
>> Wyglada na to ze oni na przejsciach uwazaja ...
>
> Nie mają regulacji zachęcającej co naruszania pierwszeństwa.
> Jak z góry wiadomo "kto ma stanąć" to nie ma wątpliwości,
My też mamy takowe regulacje.
Tylko że kto inny ma stanąć.
-
73. Data: 2013-11-21 18:22:00
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Thu, 21 Nov 2013 12:33:02 +0100, RoMan Mandziejewicz
<r...@p...pl.invalid> wrote:
>
>Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dość
>trudno mi to idzie.
Ty tak na poważnie? Chociażby DK7 na północ od Warszawy. Do Płońska.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
74. Data: 2013-11-21 18:27:53
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 20 Nov 2013, Ariusz wrote:
> No bo niby jadę wolno około 15, pieszy to widzi i domniema,
> że mogę się bez problemu zatrzymać ale ja wciskam hamulec,
> a samochód zaczyna się ślizgać i nawet ABSy tu nie pomagają.
Czy to jest prośba o kolejny flejm pt. "czy i jak
akurat ABSy pomagają w ślizganiu się pojazdu"?
;)
pzdr, Gotfryd
-
75. Data: 2013-11-21 18:38:03
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 21 Nov 2013, Cavallino wrote:
> My też mamy takowe regulacje.
Nie, nie "takowe", ta regulacja nie odbiera pierwszeństwa.
Dokładnie tak jak linia zatrzymania, stosowana na parkingu
bez wsparcia A-7.
> Tylko że kto inny ma stanąć.
Jak nie stanie to ma pierwszeństwo i tyle.
Trupowi dokładają mandat (trzeba umorzyć), a kierowca
w końcu doszkala się co tam w PoRD napisali DLA NIEGO
a nie dla innych.
pzdr, Gotfryd
-
76. Data: 2013-11-21 18:40:35
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello jerzu,
Thursday, November 21, 2013, 6:22:00 PM, you wrote:
>>Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dość
>>trudno mi to idzie.
> Ty tak na poważnie? Chociażby DK7 na północ od Warszawy. Do Płońska.
Wiesz... Rzadko bywam na północ od Warszawy ;)
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
77. Data: 2013-11-21 18:44:07
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 21 Nov 2013, J.F wrote:
> Albo przejscie, ze stosownym znakiem, migajacym, oswietlone lampa ... ale
> nikomu sie nie chcialo zamontowac przycisku i swiatel, aby pieszy mogl
> przejsc bezpiecznie.
To wcale nie jest takie optymalne rozwiązanie.
Blokuje nadmiernie ruch, bo trzeba stać póki jest czerwone, nawet
jak po pieszym pył już dawno opadł.
Ba, w skrajnym wypadku ("opóźnianie zielonego" dla pieszego)
pieszego już dawno nie ma na horyzoncie, bo się wkurzył, przeszedł
na czerwonym a potem nadjeżdżająca kolumna podziwia czerwone kółko.
Kilka razy już się przyznawałem - na przejsciu (w okolicy)
z przyciskiem często przechodzę na czerwowonym właśnie.
Z powodu wyżej (akurat jest pusto, a jak wcisnę, to najpierw
ja będę stał, a potem widoczna kolumna).
pzdr, Gotfryd
-
78. Data: 2013-11-21 18:47:51
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Od: Jan45 <j...@w...pl>
On 2013-11-21 17:01, k...@g...com wrote:
> Moje przypuszczenie graniczy z pewnością ze przy ustawianiu znaków pod uwagę bierze
się przepisy w których jest ściśle określone co gdzie i kiedy ma być oznakowane.
(...)
Czyli to zawsze jest tak samo. Tak samo, jak się stało
z kolejami polskimi, kiedy je sprywatyzowano. Kiedy
stanowiły jedną całość, jakoś to jeszcze działało.
Teraz przewozami zajmuje się kilka firm. Może nawet
kilkanaście. Dzielą rynek między siebie, a odpowiedzialność
ulega rozmyciu. Nikt już nie jest odpowiedzialny za całość,
a suma odpowiedzialności tych wszystkich zajmujących się
przewozmi po torach nie daje w wyniku jedności. Tylko
mniej. Jeden odpowiada za tory, drugi za budynek dworca, trzeci,
czwarty i piąty za same pociągi różnych firm, szósty za kasy,
siódmy za perony, ósmy za przejścia podziemne. I pewnie
jeszcze inne firmy się tym zajmują. Zanim sobie ustalą,
co do kogo należy i kto za co odpowiada, pasażerowie pojadą
autobusami. Zwłaszcza że od co najmniej 10 lat główne
szlaki kolejowe są w remoncie. Którego końca nie widać.
Ale na drogach nie ma alternatywy. Jest jedna i nie ma
innej. To jest sytuacja komfortowa dla urzędników, bo
zawsze mają wytłumaczenie na gorączkowe działania, czyli
na swoje niedoróbki. Tu też nie ma kogoś odpowiedzialnego
za całość dróg.
Dlatego też wytworzyła się atmosfera do negocjacji, i to
permanentnej, wszytkich ze wszystkimi. Ostatnio na pewnym
szkoleniu prawnik z dużym doświadczeniem dzielił się
ze słuchaczami swoimi frustracjami. Ponoć usłyszał, jak
to angieska królowa się chwaliła, że któregoś roku
podpisała aż siedem nowych ustaw. A skąd frustracja?
Ano stąd, że u nas tyle ustaw powstaje co miesiąc lub nawet
częściej...
Jan
-
79. Data: 2013-11-21 19:15:34
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1311211835520.1008@quad..
.
> On Thu, 21 Nov 2013, Cavallino wrote:
>
>> My też mamy takowe regulacje.
>
> Nie, nie "takowe", ta regulacja nie odbiera pierwszeństwa.
Ale pozwala łatwo ustalić winę za wypadek.
To wystarczy.
> Dokładnie tak jak linia zatrzymania, stosowana na parkingu
> bez wsparcia A-7.
Zero analogii.
>
>> Tylko że kto inny ma stanąć.
>
> Jak nie stanie to ma pierwszeństwo i tyle.
Jak nie stanie to on jest winny wypadku i tyle.
I możesz sobie tupać nóżkami ile chcesz.
-
80. Data: 2013-11-21 19:18:29
Temat: Re: Akcja jedź 10 wolniej
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-11-21 18:22, jerzu pisze:
> On Thu, 21 Nov 2013 12:33:02 +0100, RoMan Mandziejewicz
> <r...@p...pl.invalid> wrote:
>
>>
>> Szukam w pamięci przejść dla pieszych poza obszarem zabudowanym i dość
>> trudno mi to idzie.
>
> Ty tak na poważnie? Chociażby DK7 na północ od Warszawy. Do Płońska.
A są takie bez świateł?